Spoel doormeten Honda NX

GreyThundeR1

MF'er
23 feb 2007
117
0
Hallo Forummers,
Ik heb een startprobleem met mijn Honda nx 650 dominator. Hij start opeens helemaal niet meer. Hij ploft wel een beetje maar niet genoeg om de motor te starten. Ik heb bijna alles al gecontroleerd: accu, startmotor, bougie, cdi, bobine, carburateur enz.. tot nu toe alles ok. Bougie vonkt wel maar vrij zwak. Ik wil nu de spool doormeten omdat ik vermoed dat deze kapot is.
Ik heb nu drie gele draden die uit het blok komen en een digitale multimeter. Maar wat en hoe moet ik nu meten ?
En daarnaast de vraag: wat kan het eventueel nog meer zijn ?
Groeten, Frans
 
Laatst bewerkt:
De dynamo levert bij start snelheden geen stroom dus nee, een volle accu is wel belangrijk
Bij de dynamo heb je een pick-up coil die zorgt voor de ontstekings puls
(groen draad dacht ik).
Weerstand staat in de WPHB.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt x7. Ik heb de draadjes gevonden, ze zaten behoorlijk verstopt. Overigens komen de draadjes ook uiteindelijk uit bij de cdi. Ik heb ook inmiddels een wph gevonden. Hierin noemen ze het een pulse generator. De weerstand heb ik doorgemeten en is op zich goed. Ik ga binnenkort nog even wat andere zaken doormeten en anders ga ik de pulsegenerator denk ik toch maar vervangen aangezien ik toch nog een donor motor heb waar er nog een in zit.
 
Na er een hele tijd niets meer aan te hebben gedaan kwam ik afgelopen weekend op het idee om de kleppen maar eens te controleren. Bleek de rechter uitlaatklep te blijven hangen. Had waarschijnlijk iets met het automatische kleplichter mechanisme te maken. Na eerst stelschroef los te hebben gedraaid kwam er weer speling in de klep. Hierna de klep opnieuw afgesteld en... starten-lopen.
 
Na er een hele tijd niets meer aan te hebben gedaan kwam ik afgelopen weekend op het idee om de kleppen maar eens te controleren. Bleek de rechter uitlaatklep te blijven hangen. Had waarschijnlijk iets met het automatische kleplichter mechanisme te maken. Na eerst stelschroef los te hebben gedraaid kwam er weer speling in de klep. Hierna de klep opnieuw afgesteld en... starten-lopen.
Ik verbaas me nergens meer over hier.
 
Terug
Bovenaan Onderaan