How to make xenon projectors in je koplampen

R6-je

MF veteraan
22 sep 2003
1.970
0
Nederland
Na een aantal foto's en filmpjes heb ik de knoop doorgehakt en ben ik van plan dit ook met mijn unit te doen.
Alle foto's en uitleg zal ik hier posten maar ik moet eerst alles nog bestellen en inbouwen. Zodra ik alles binnen heb ga ik beginnen met installeren en tussendoor foto's maken zodat ik hier een verslag kan maken hoe alles in ze werking gaat.

Dit is hoe mijn R6 er nu uit ziet
full
 
Nee hoor. Dat is het lichtbeeld zoals een xenon projector hoort te schijnen. Perfect dus.
Het schuren en zwart spuiten van je originele reflector is essentieel.
Dit om strooilicht in je reflector tegen te gaan.

Bestellen?? Staat genoeg op ebay of andere chinese makelij.
 
Nee hoor, ik hou nog wel een beetje rekening met mijn medeweggebruikers.
Daarom ben ik voor de projectoren gegaan, moet ik er wel bij zeggen dat deze foto is genomen voor het afstellen vd lamphoogte.

Zodra er regelmatig geseind werd draaide ik de lampen iets lager, maar dat gebeurd nu helemaal niet meer. En als je 's avonds de dubbele bi-xenon aanzet kun je aardig ver vooruit kijken. :Y
 
Beetje veel op de andere weghelft, ( lees: vol in de bakkes van tegenliggers ) niet?

Kun jij zo inschatten wat de daling van de lichtbundel is dan?

Als het goed is staat er wel in je werkplaatshandboek hoeveel mm/cm per meter de lichtbundel moet dalen. Ook kun je eventueel even langs een autobedrijf rijden waar ze apk keuringen uitvoeren. Dan kan je gelijk even de diagonale lijn rechts van het midden afstellen.

Enige probleem met de motor is dat als je op het gas gaat de motor voor veel omhoog komt en je dus weer een verblindende lamp hebt.
Je zult dus een beetje een middenweg moeten vinden in de afstelling.
 
Het gaat heel erg goed met het project.
Vandaag alle spullen binnen gekregen en het zit er zo goed als in.
Morgen alles goederen schoonmaken , afdekken kappen weer terug plaatsen. En dan alles weer aansluiten op de motor. Zaterdag probeer ik een verslag te maken.
 
Kun jij zo inschatten wat de daling van de lichtbundel is dan?

Als het goed is staat er wel in je werkplaatshandboek hoeveel mm/cm per meter de lichtbundel moet dalen. Ook kun je eventueel even langs een autobedrijf rijden waar ze apk keuringen uitvoeren. Dan kan je gelijk even de diagonale lijn rechts van het midden afstellen.

Enige probleem met de motor is dat als je op het gas gaat de motor voor veel omhoog komt en je dus weer een verblindende lamp hebt.
Je zult dus een beetje een middenweg moeten vinden in de afstelling.


Dat is dan weer een mooie rede voor progressieve veren icm strakke uitgaande demping, of je moet wheelies gaan trekken..
 
Enige probleem met de motor is dat als je op het gas gaat de motor voor veel omhoog komt en je dus weer een verblindende lamp hebt.
Je zult dus een beetje een middenweg moeten vinden in de afstelling.

Ik blijf lekker met halogeen lampjes, de betere van philips geven behoorlijk wat licht.

Zoek op internet ook eens op de kwaliteit van slim ballasten, deze zijn vaak minder goed en gever matiger licht dan de grotere ballasten. Tel daarbij op dat de meeste xenon setjes een korte levensduur hebben.

Daarbij vind ik het gewoon behoorlijk storend voor andere gebruikers dat elke keer als je fors optrekt mega verblindend werkt. Bij een auto is dit veel minder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan