yzf r6 slipt in 2e versnelling boven de 9000 toeren door?

dutchpride

MF'er
11 okt 2012
31
0
Valkenburg
heey,
als ik met mijn r6 volgas wegtrek, is er niks aan de hand in de 1e versnelling, 3e volgas ook niet, ook bij 12.000 toeren niet.
als ik nu in me 2e versnelling ga, na 1 natuurlijk, om volgas door te trekken, schiet hij bove de 9000 toeren soort van over? ik weet niet hoe ik het anders kan noemen.

alsof je afentoe een tikje aan je koppeling geeft, dat ie toeren omhoog schieten, zoals gebeurt als je 8erwiel even de grond niet raakt.

dit is alleen in z,n 2e versnelling.

nu wist iemand mij te vertellen dat het een simpel spannings veertje kan zijn. maar anders was dit de koppelingsplaat.... ( bedoelt hij hiermee niet de versnellingsbak?)

herkent iemand dit probleem?
 
Nee, het is geen veertje. Het is of een kromme schakelvork, of versleten nokken van het tandwiel van de tweede versnelling.

Als de koppeling doorslipt, zal dat in andere versnellingen ook gebeuren. Jouw blok schiet gewoon uit de 2e versnelling.

Komt wel vaker voor bij racers met veel vermogen.

Misschien veel wheelies gemaakt?
 
ik zelf heb een xt660 om gek mee te doen, mijn r6 is puur voor de snelheid, doe er totaal niet gek mee.... qua koppeling schieten, burnen enzovoort.

een versleten nok op het tandwiel van mijn 2e versnelling kan k me wel wat bij inleven, het voelt alsof hij even uit de versnelling schiet ja.

even googlelen of dit zelf te doen is, of dat je er speciaal gereedschap voor nodig hebt.

bedankt voor jullie ervaring/antwoord.
 
Nope, is een bult werk. Kostte mij bij mijn Fireblade zo'n 750 euro. Maar bij mij zijn er toen meerdere tandwielen vervangen, een schakelvork en de schakelwals. Hij schoot ook nog wel eens uit de 4.
 
wat is een 8erwiel :?

octagon.jpg
 
Je kan testen of de nokjes versleten zijn door al rijdend de motor in zn 2 te zetten en dan met een lage snelheid (stapvoets) steeds beetje gas te geven zodat deze gaat "bokken".(voorzichtigheid geboden!!!) Mochten de nokken versleten zijn schiet hij hier ook al uit zijn 2!

Correct me if i'm wrong;)
 
heey,
als ik met mijn r6 volgas wegtrek, is er niks aan de hand in de 1e versnelling, 3e volgas ook niet, ook bij 12.000 toeren niet.
als ik nu in me 2e versnelling ga, na 1 natuurlijk, om volgas door te trekken, schiet hij bove de 9000 toeren soort van over? ik weet niet hoe ik het anders kan noemen.

alsof je afentoe een tikje aan je koppeling geeft, dat ie toeren omhoog schieten, zoals gebeurt als je 8erwiel even de grond niet raakt.

dit is alleen in z,n 2e versnelling.

nu wist iemand mij te vertellen dat het een simpel spannings veertje kan zijn. maar anders was dit de koppelingsplaat.... ( bedoelt hij hiermee niet de versnellingsbak?)

herkent iemand dit probleem?

Volgas wegtrekken is het slechtste wat je kunt doen voor je koppeling, zeker met koude motor.

Een slippende koppeling merk je doordat het toerental onevenredig snel stijgt in vergelijking met de snelheid.
 
kevinblade houdt niet zo van msn- ,sms-, etcetera taal op een forum. Net zomin als ik en de meeste gebruikers hier. Verder vind ik hem wel leuk. Of hij thuis grappig is weet ik niet.

dus jij wil zeggen dt jij en de meeste gebruikers hier achter de komma neukers zijn die moeilijk doen over een simpele afkorting in de nederlandse taal? ik ben geen hoogleraar nederlands, kan mij daar zo boos om maken... ik vraag iets over een motor, op een motor forum... ga dan niet zitte bitche over of ik dat foutloos schrijf zoals nederlandsleraar jaap ons dt geleerd heeft. excuus hoor,


ik heb de overweging genomen, en ik ben van plan tog alles zelf te gaan doen met een how to die ik ergens op dit forum ben tegen gekomen, en een apk keurmeester als vriend, 6 jaar sleutel ervaring en een garage vol gereedschap zou toch wel voldoende moete zijn..
 
dus jij wil zeggen dt jij en de meeste gebruikers hier achter de komma neukers zijn die moeilijk doen over een simpele afkorting in de nederlandse taal? ik ben geen hoogleraar nederlands, kan mij daar zo boos om maken... ik vraag iets over een motor, op een motor forum... ga dan niet zitte bitche over of ik dat foutloos schrijf zoals nederlandsleraar jaap ons dt geleerd heeft. excuus hoor,

Op zich is dat een nette deal toch? Zolang de vraagsteller niet de moeite neemt om de vraag fatsoenlijke neer te zetten en te formuleren, dan doen de leden van de taalpolitie geen moeite om een fatsoenlijk antwoord te geven.

:P

ik heb de overweging genomen, en ik ben van plan tog alles zelf te gaan doen met een how to die ik ergens op dit forum ben tegen gekomen, en een apk keurmeester als vriend, 6 jaar sleutel ervaring en een garage vol gereedschap zou toch wel voldoende moete zijn..

Succes!
 
dus jij wil zeggen dt jij en de meeste gebruikers hier achter de komma neukers zijn die moeilijk doen over een simpele afkorting in de nederlandse taal? ik ben geen hoogleraar nederlands, kan mij daar zo boos om maken... ik vraag iets over een motor, op een motor forum... ga dan niet zitte bitche over of ik dat foutloos schrijf zoals nederlandsleraar jaap ons dt geleerd heeft. excuus hoor,


ik heb de overweging genomen, en ik ben van plan tog alles zelf te gaan doen met een how to die ik ergens op dit forum ben tegen gekomen, en een apk keurmeester als vriend, 6 jaar sleutel ervaring en een garage vol gereedschap zou toch wel voldoende moete zijn..
Niemand klaagt hier over een taal of spelfoutje.
Bewust als een 8terlijke spelfouten gaan schrijven vind ik dan wel weer storend en totaal nutteloos.
 
Hier een ervaringsdeskundige...Wel met mijn R1, maar zelfde probleem.

Mijn advies: Alleen aan beginnen als je technisch onderlegd bent en er de tijd voor neemt. Met die twee voorwaarden is het goed zelf te doen.

Totale kosten waren bij mij ongeveer 500 euro, maar ik heb wel een zeer grondige bakrevisie gedaan (2 schakelvorken, 3 tandwielen, alle keerringen, de 4 lagers van de primaire en secundaire as, uiteraard alle pakkingen en wat klein spul). Let wel, ik heb alle onderdelen in the USA besteld. Dat scheelt enorm met de prijzen hier in NL. Verder heb ik uiteraard geen arbeidsloon gehad, of ik had mijn eigen uren in rekening moeten brengen :)

Als je vragen hebt hoor ik wel :Y

Ps: Gelijk een mooie kans om het linksysteem (achtervering) en de lagering van de achterbrug goed schoon te maken en opnieuw in het vet te zetten. Geloof me, dat is nodig na zoveel jaar })
 
Laatst bewerkt:
Wat je moet doen is een ruime werkbank pakken en dan alle schroefjes en onderdeeltjes van links naar rechts neerleggen in de volgorde waarmee ze je hebt losgemaakt. Weer in elkaar zetten is dan in omgekeerde volgorde.

Wee degene die op mijn werkbank onderdeeltjes durft te verschuiven wanneer ik bezig ben... :X
 
Wat je moet doen is een ruime werkbank pakken en dan alle schroefjes en onderdeeltjes van links naar rechts neerleggen in de volgorde waarmee ze je hebt losgemaakt. Weer in elkaar zetten is dan in omgekeerde volgorde.

Wee degene die op mijn werkbank onderdeeltjes durft te verschuiven wanneer ik bezig ben... :X


alles even opvegen met stoffer en blik _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan