Aprilia RSV4 deel 2, #bearacer

Oh ja, dat kan ik me nu herinneren. Maar hadden ze niet stiekem iets in het blok wat voordelen gaf? :)

Dat was toch zoiets als tandwiel aangedreven nokkenassen? I.p.v een ketting?

attachment.php
 
Ze moesten ook wel anders was het einde sbk.

Zonde dat er nu geen fabrieksteam meer is, ze deden het ontzettend goed met o.a Laverty en die ouwe gek Biaggi.

3 wereldtitels ja. Maar het loont gewoon niet om een brommer in te zetten, waarvan je er op jaarbasis 100 van verkoopt. Voor de exposure kun je dan beter middenmoot rijden in het kampioenschap waar wel iedereen naar kijkt, de MotoGP.
 
Ze hadden die tandwiel aangedreven nokkenassen in de productiemotor moeten doen.
Dit is omgekeerde tuning. :+

Na Biaggi ging het trouwens ook wel goed met Guintoli. :]

Iemand nog een RSV kopen trouwens?
Ik wil voor de winter ff een goedkope pekelbike.
En mijn werk en heup werken ook niet mee. :$

Maar ik bekijk aan de andere kant ook weer de optie voor Cartagena in januari. _O-
/ WB is net zo veranderlijk als Italiaanse passie.
 
Vandaag "getest" op Mettet en alvast geoefend voor de ZAC volgende week woensdag. QUickshofter werkte top en dat geeft toch wel veel rust om op andere zaken te letten. Blok loopt super zeker nu ik eerder opschakel, schakellamp op 12000tpm gezet. Is ook nog beter voor het blok O-)

Helaas waren er n Mettet veel Belgische kamikaze piloten, maar ja dat krijg je op zo'n goedkoop dagje (88euro bij MSH). Ik wilde er geen nieuwe banden aan wagen dus maar met de oude set gereden die eigenlijk al volledig op was. Toch nog continu 1.17 kunnen rijden en een 1.16,7 ben niet ontevreden, volgende week met nieuwe banden moeten we toch onder de 1.15 kunnen komen :Y
 
Vandaag "getest" op Mettet en alvast geoefend voor de ZAC volgende week woensdag. QUickshofter werkte top en dat geeft toch wel veel rust om op andere zaken te letten. Blok loopt super zeker nu ik eerder opschakel, schakellamp op 12000tpm gezet. Is ook nog beter voor het blok O-)
Dat doet het blok van mijn pekelbike uit 1999 ook nog wel. :+
 
Van de week weer ff dagje 75 km op de teller gezet.
Kom nu op bijna 800 km ervaring. :+

Vandaag nieuwe handles besteld, heb eerder goede ervaringen met deze El Cheapo's gehad.



En deze kunnen over drie weken de verkoop in.. weet iemand welke motorfietsen met Brembo's dezelfde handle bezitten?





Ik heb niet van die hele grote handen..
Als ik deze handles naar mijn wensen afstel wordt het te krap in de kuip met thuis inparkeren..
 
Laatst bewerkt:
Gisteren was het dan zover Race 5 van de ZAC, kijken of we het gat kunnen dichten. Er waren 2 vrije trainingen, 1 kwalificatie training en 1 wedstrijd die dubbel telt. Voor de vrije trainingen had ik nog een oude licht gebruikte Conti slick uit 2014 gevonden. Al met al 2 lekkere trainingen gereden met een snelste ronde van 1.15,0 en dat met een glijdende achterband :]
Dus in de Kwali moest het maar gebeuren, verse slick eronder en gas. Helaas kwam ik enigzins in verkeer en toen ik hier eindelijk door was wilde ik te veel waardoor ik niet aan de tijd kwam. Uiteindelijk weer een 1.15,0 gereden terwijl ik veel meer grip had, teveel aan het harken zeg maar |( toch nog P6 in de sportcup en P23 incl race cuppers.

De snelste van de Sportcup stond op P13 (is ook de klassementsleider), daarbij een rollende start en slecht 10 race ronden. Werk aan de winkel :9
Ik zat in het wiel van Jeroen Ouwekerk (Voorzitter Ducati Clubrace) op zijn Panigale en kon met hem mee de 1e slachtoffers pakken maar het gat naar de voorgangers werd groter dus moest ik hem maar voorbij. De Pani liep iets harder dan mijn V4 dus maar uitremmen voor de linker na de jump. Aangezien zo'n Pani ook hard remt moest ik echt laat remmen waardoor de achterkant omhoog kwam en wegstapte. Er zat niets anders op dan rem loslaten en weer doorremmen, ik miste de apex volledig maar kon op het asfalt blijven en Jeroen voldoende ruimte geven zodat we allebei onze weg konden vervolgen. Inmiddels lag ik op P3 en was er een flink gat naar de nummers 1 en 2, met rondetijden van lage 1.13 kon ik in een paar ronden het gat dicht rijden maar was het helaas te laat om nog een aanval in te zetten -> P3 en weer een afschuwelijke beker erbij *O*
Woensdag baalde ik dat ik geen aanval meer heb kunnen plaatsen maar de volgende ochtend was ik met name blij over de race en dat ik weer helemaal 1 ben met mijn RSV4 :Y
 
Woensdag baalde ik dat ik geen aanval meer heb kunnen plaatsen maar de volgende ochtend was ik met name blij over de race en dat ik weer helemaal 1 ben met mijn RSV4 :Y
Haha .. that's the spirit! ;) :}
Geen idee waar race vijf van de ZAC was, kort baantje zo te zien. :]
 
http://www.e10check.nl/motorscooter/aprilia/

Aankomende switch naar E10 als standaard 95 benzine, even belangrijk om te weten dat motorfietsen met kunststof tanks (waaronder onze RSV4's) daar niet tegenkunnen.

Premium benzines (v-power, excellium, etc) bevatten maximaal 5% ethanol en dat is hetzelfde als de gewone 95 nu is dus dat is een alternatief. Wil je absoluut ethanolvrij rijden, dan moet je uitwijken naar Competition 102 van de Firezone of BP Ultimate 98 welke beide (nog) ethanolvrij zijn.
 
Ik zit lekker uit die rotzon ;) vandaag.. wordt er aangebeld..
Een redelijk zwaar pakketje van de postbode.. blijkbaar alle boekjes die je bij een nieuwe RSV4 krijgt.
Nu zat ik er niet meer op te wachten na twee maanden, maar de vorige eigenaar had blijkbaar toch ineens een brain wave. :P

Olie RSV4 2010.. 15W50.
Dan houden we die 10W50 er maar in..
Ik vond het al een heethoofd. :P
 
Laatst bewerkt:
Max Biaggi stickertjes binnen voor op het kuipruitje. *O*

En ik mag ook nog een keer die quickshifter van Elbowz monteren. :Z

Deze week weer eens even wennen aan de RSV4 na 1.000 fijne kilometers op een GSX750F. :')
Met een beetje geluk kan ik woensdag voor twee 15 minuten sessie'tjes naar Zandvoort. *O*



Vanochtend bijna kentekenplaat kwijt nadat ik @werk aankwam.
Ik weet niet of de trajectcontrole zo werkt.. snelheid houden was ook lastig vanochtend. :P
 
Laatst bewerkt:
Misschien wil oom agent er wel met een scheef oog naar kijken ;).

Afgelopen weeekend ongeveer 1500 km erbij geknald met het ARA-clubweekend. Genieten. Zelfs de autobahn is leuk met dit snelheidsmonster. *O*
 
1.500 kilometer?? Heb je nog wel genoten tussendoor? :+ ;) :t

Nog foto's gemaakt? *O*

Ik heb drie zeldzame dagen woon~werk gereden met de RSV4 en daarna woensdag ff op Zandvoort geweest.
Vier sessies vlaggen en zelf twee kwartiertjes op de baan gecrost.
Nu 1.200 kilometer totaal op de teller. Begint te wennen, heb al zin in volgend jaar met verse Corsa Rosso's.
 
Geen overwinning, maar toch een mooi WSBK weekend voor Aprilia, bijna twee keer tweede plek met Savadori. :]
Wat een rijder, die ga ik volgen. :}

En Alex de Angelis stelde zijn podium wel veilig, eindelijk weer sinds Haslam in 2015 een Appie op de trede. 8-) :t

wsbk-laguna-seca-2016-alex-de-angelis-iodaracing-team.jpg
 
Van het weekend mijn RSV4 weer ff een beurtje geven, tijdens de ZAC Endurance (waar we met een team RSV4's 1e zijn geworden in de Sportcup *O* ) had ik last van teruglopende remdruk B| . Maar eens alles uit elkaar halen en schoon maken met een sopje en voorzien van nieuwe vloeistoffen. Daarnaast ook maar ff wat plaatjes onder de koppelingveren doen aangezien deze in 6 begon te slippen.
 
Inderdaad stil hier, afgelopen weekend zijn de Aprilia's voor de Ducati's geeindigd in de Moto GP :}
Die moet ik nog terugkijken vanavond. :X _O- WSBK vorig weekend was ook mooi. :9
Van het weekend mijn RSV4 weer ff een beurtje geven, tijdens de ZAC Endurance (waar we met een team RSV4's 1e zijn geworden in de Sportcup *O* ) had ik last van teruglopende remdruk B| . Maar eens alles uit elkaar halen en schoon maken met een sopje en voorzien van nieuwe vloeistoffen. Daarnaast ook maar ff wat plaatjes onder de koppelingveren doen aangezien deze in 6 begon te slippen.
Het seizoen is nu over, of komt er nog een race? :) Wanneer kom je in zes op de baan? Tandwielverhouding aangepast? ;)

Morgen even twee korte sessies bij de Mac.
Vanmiddag ritje maken met de mapping op een andere stand dan Street.
Gelukkig nog meer spektakel in het vat van de RSV4. *O*
 
Ketting ingespoten en Appieflap een beetje gewassen..



Het is vroeg donker. :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan