Aprilia RSV4 deel 2, #bearacer

is de kapotte ook een lithium?
Dan is hij waarschijnlijk leeg ipv kapot
Onder de 11V schakelt hij zichzelf uit nl
accu aangesloten houden>starten aan autoaccu of starthulp>tijdje laten draaien en alles werkt weer
Helaas niet, gewone een normale zware loden platen apparaat. ;) :t

De nieuwe accu staat nu gewoon op voorraad, voor februari zal ik hem wel niet nodig hebben.
Ach, de pekelbike loopt ook lekker. :)
 
Laatst bewerkt:
ok, dan is de accu echt kapot (of je optimate.. :+ )
Ik heb vier laders. Dat leek me te ver gaan dat die allemaal stuk waren. :+

De speciale voor de Li-ion heb ik ook al jaren. Maar die mag weer uit het stof. ;)

(Voor zover de meeste laders niet Li-ion niet kunnen laden .. zo lang je niet gaat druppelen.. )
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vier laders. Dat leek me te ver gaan dat die allemaal stuk waren. :+

De speciale voor de Li-ion heb ik ook al jaren. Maar die mag weer uit het stof. ;)

(Voor zover de meeste laders niet Li-ion niet kunnen laden .. zo lang je niet gaat druppelen.. )

Een li-on lader werkt een stuk simpeler qua laden. Het gevaar met een druppelader voor gewone accus is dat ie een aantal recovery stappen doet om sulfatering tegen te gaan. Daar kan een li-on accu niet tegen en daarom heb je er een speciale lader voor nodig.
 
Een li-on lader werkt een stuk simpeler qua laden. Het gevaar met een druppelader voor gewone accus is dat ie een aantal recovery stappen doet om sulfatering tegen te gaan. Daar kan een li-on accu niet tegen en daarom heb je er een speciale lader voor nodig.
Exact. :t

Slimme olieplug. :? _O-

Inmiddels een Barnett setje koppelingsplaten en veren besteld. *O*
 
Cool watch voor vier dollar. :+

full


Klikkerdeklik.
 
heeft iemand hier de breedte van de voorvelg
en dan bedoel ik van pasvlak waar de schijven opliggen tot ditzelfde pasvlak aan de andere kant?

(dit omdat ik een rsv ohlins vork heb met het oude type voorvelg die ietsjes smaller is, ik wil dus weten welke maat mijn vulschijven moeten zijn)

bedankt!
 
heeft iemand hier de breedte van de voorvelg
en dan bedoel ik van pasvlak waar de schijven opliggen tot ditzelfde pasvlak aan de andere kant?

(dit omdat ik een rsv ohlins vork heb met het oude type voorvelg die ietsjes smaller is, ik wil dus weten welke maat mijn vulschijven moeten zijn)

bedankt!


Heb ik voor je, 115 mm precies. Ooit m'n PVM velg pas moeten maken namelijk. O-)
 
Tijdens mijn laatste race mijn "nieuwe" blok weer stuk gelopen :( . Was een 2013 blok wat helemaal opnieuw opgebouwd was, nieuwe lagerschalen, nokkenasspanner, ketting, oliepomp, etc. Is inmiddels uit elkaar gehaald en er is een inlaatklep afgebroken, gevolgschade; kop, nokkenas en klep. Cilinderwand en zuiger ok. Blok word opnieuw opgebouwd maar dan volledig standaard, alleen is de vraag ga ik meteen alle kleppen preventief vervangen of enkel de afgebroken klep, extra kosten 1700 euro '(

Daarnaast ben ik ook aan het twijfelen om de race ECU te vervangen door de standaard met race mapping zodat alles weer "origineel" is. Verwachting is dan ik zo'n 175 pk aan het wiel over hou.
 
Goedenavond allen,

Weet iemand een site met een overzicht van de verschillen/aanpassingen (APRC,ABS etc.) tussen de modeljaren van de RSV?
Ben al aan het zoeken geweest maar kan het niet zo snel vinden.
Zijn er daarnaast kenmerken hoe je een factory echt kan onderscheiden van de " standaard" versie? Een Ohlins sticker is natuurlijk snel geplakt.

Grt. Martijn
 
Goedenavond allen,

Weet iemand een site met een overzicht van de verschillen/aanpassingen (APRC,ABS etc.) tussen de modeljaren van de RSV?
Ben al aan het zoeken geweest maar kan het niet zo snel vinden.
Zijn er daarnaast kenmerken hoe je een factory echt kan onderscheiden van de " standaard" versie? Een Ohlins sticker is natuurlijk snel geplakt.

Grt. Martijn
Hoi oma.
Voor de Factory kom ik niet verder dan goudkleurige voorvork en andere wielen. :$

En ik zal de motor ook amper herkennen, staat onder de hoes, en heb al niet meer gereden sinds september. _O- :X

Net wel een paar nieuwe besteld, komen over ongeveer drie weken binnen. O-)

 
Effe uit mn hoofd;

Factory (later RSV4RF) heeft een speciale kleur, ohlins shock, ohlins vork, gesmede wielen en tot het veranderde blok met 201pk (2015) ook variabele inlaatkanalen.

Verder qua bouwjaren is er ook het eea veranderd;

- Eerste model = 184pk, Euro 3.

- Eerste revisie (2011?) kreeg APRC (traction control, wheelie control, launch control, quickshifter).

- Tweede revisie (2013) kreeg ABS en een iets grotere tank.

- Tweede model (2015) kreeg een ingrijpend gewijzigd blok (201pk), verbeterde APRC/ABS, LED knipperlichten, LED stadslicht, ander uitlaatsysteem met dubbele lambda, en nog wat dingen. RSV4R is de gewone versie en de RSV4RF is de 'factory'. Het is ook mogelijk om de RSV4R te voorzien van een race pack waarbij je ohlins en gesmede wielen krijgt. De kleurstelling blijft exclusief voor de RF. Verstelbare inlaatkanalen nu standaard op de RSV4R.

- Tweede model, eerste revisie (2017) is weer redelijk ingrijpend gewijzigd. Nog steeds 201pk maar nu Euro 4. Quickshifter zowel up als down, cruise control, volledig digitaal dash met van alles en nog wat, en APRC is weer bijgeschaafd. Nu ook volledig ride by wire, in plaats van een gewone gashendel waarvan de twee kabels uitkomen bij een sensor zit de sensor nu direct op de gashendel.
 
Laatst bewerkt:
Die blipper functie op de quick shifter lijkt me wel gaaf. :9
 
Dank voor je uitgebreide reactie. Heb inmiddels een aanbieding voor een nieuwe 2017 RSV4R. Helaas staan ze nagenoeg nergens in de showroom om in ieder geval de kleurstelling in het echt te zien. Dan maar wachten tot de motorbeurs voor de kleuren en daarna een proefrit plannen.


Effe uit mn hoofd;

Factory (later RSV4RF) heeft een speciale kleur, ohlins shock, ohlins vork, gesmede wielen en tot het veranderde blok met 201pk (2015) ook variabele inlaatkanalen.

Verder qua bouwjaren is er ook het eea veranderd;

- Eerste model = 184pk, Euro 3.

- Eerste revisie (2011?) kreeg APRC (traction control, wheelie control, launch control, quickshifter).

- Tweede revisie (2013) kreeg ABS en een iets grotere tank.

- Tweede model (2015) kreeg een ingrijpend gewijzigd blok (201pk), verbeterde APRC/ABS, LED knipperlichten, LED stadslicht, ander uitlaatsysteem met dubbele lambda, en nog wat dingen. RSV4R is de gewone versie en de RSV4RF is de 'factory'. Het is ook mogelijk om de RSV4R te voorzien van een race pack waarbij je ohlins en gesmede wielen krijgt. De kleurstelling blijft exclusief voor de RF. Verstelbare inlaatkanalen nu standaard op de RSV4R.

- Tweede model, eerste revisie (2017) is weer redelijk ingrijpend gewijzigd. Nog steeds 201pk maar nu Euro 4. Quickshifter zowel up als down, cruise control, volledig digitaal dash met van alles en nog wat, en APRC is weer bijgeschaafd. Nu ook volledig ride by wire, in plaats van een gewone gashendel waarvan de twee kabels uitkomen bij een sensor zit de sensor nu direct op de gashendel.
 
Ik denk aan deze framesliders.. iemand iets beters?



Idee van deze zijn:
Steken niet zover uit als ronde bobbins.
Haken niet in het gras tussen baan en gras/grindbak.
Design - vallen niet op.

Nadeel:
Steken nauwelijks of NIET buiten de kuipdelen.
(Al valt het op deze foto weer enigzins mee..)
 
Laatst bewerkt:
En onder het mom van less is more.. deze T-Rex engine covers?



 
Laatst bewerkt:
Ik denk aan deze framesliders.. iemand iets beters?

[~[url="http://img.photobucket.com/albums/v623/patrick281/Aprilia%20RSV4/146-1111-01-zrg-racing-frame-skidders_0.jpg"]afbeelding~][/URL]

Idee van deze zijn:
Steken niet zover uit als ronde bobbins.
Haken niet in het gras tussen baan en gras/grindbak.
Design - vallen niet op.

Nadeel:
Steken nauwelijks of NIET buiten de kuipdelen.
(Al valt het op deze foto weer enigzins mee..)

Ik vind die aprilia framesliders wel mooi, steken ook wat verder uit. Alleen is €400 me teveel geld en heb je met frameslider sowieso nog schade aan je topkuip, stuurgewicht/clipon/tank en wil ik voor dat geld ook wel levenslang gratis vervanging oid.

Heb net mn 2015 ingeruild op een 2017 RF, dus ben benieuwd of ze wat leuks kunnen doen met de prijs van die sliders.
 
Terug
Bovenaan Onderaan