Aprilia RSV4 deel 2, #bearacer

De eerste honderd of wat kilometers (40-50 volgens dat verhaaltje uit die link) zijn gewoon het allerbelangrijkst. Dat is het moment dat je zuigerveren inlopen. Daarna is het gedaan.

Mocht je dus een nieuwe motor (enkel het blok of de hele fiets) onder je kont hebben, ga dan ook meteen een goed stuk rijden de eerste rit en stel jezelf tot doel zo min mogelijk de rem te gebruiken. Lekker afremmen op de motor en door die versnellingen heen gaan.
 
Edit MBM: Spam verwijderd. Een keer een linkje is geen probleem maar hier het forum volspammen is niet de bedoeling.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heel stiekem in de hoek bij Goedhart Motoren achter een paar dozen zag ik wat grijs/rood/groens staan. De nieuwe RSV4 RF met TFT schermpje!!! Kwijl!!! :}
 
Laatst bewerkt:
Ik mag de mijne donderdagavond afhalen, met nieuw blok en ECU. Zat namelijk een of andere geflashte race ECU in waardoor we niet konden controleren wat er gebeurt qua toerentallen etc.

Zaterdag inleveren om haar op Portimao in te rijden is namelijk een splinternieuw 2013 ingekomen. Dus vanaf nu enkel origineel met race mapping, dan maar wat later remmen O-)
 
Ik mag de mijne donderdagavond afhalen, met nieuw blok en ECU. Zat namelijk een of andere geflashte race ECU in waardoor we niet konden controleren wat er gebeurt qua toerentallen etc.

Zaterdag inleveren om haar op Portimao in te rijden is namelijk een splinternieuw 2013 ingekomen. Dus vanaf nu enkel origineel met race mapping, dan maar wat later remmen O-)

Dat ding is snel genoeg! Zolang je nog geen 1:43'ers rijdt in ieder geval.
 
kan iemand mij vertellen op hoeveel nm het koppelingsdeksel moet staan.
want die moet open en dicht voor nieuwe platen ;)
er zullen er vast zijn die dat uit het hoofd weten, of een werkplaatshandboek hebben...

thx alvast !
 
Laatst bewerkt:
kan iemand mij vertellen op hoeveel nm het koppelingsdeksel moet staan.
want die moet open en dicht voor nieuwe platen ;)
er zullen er vast zijn die dat uit het hoofd weten, of een werkplaatshandboek hebben...

thx alvast !
Ik moet ook nog even zoeken naar alle aanhaalmomenten, zaterdag eindelijk (ook) tijd om dit klusje te doen.
(Hoewel ik zonder gegevens nog nooit problemen met een koppelingsdeksel heb gehad :+ )

Vorig jaar al wel plaatjes van Zoeperman gehad..

full


full


let goed op de volgorde van de platen en bij de dunne ring op de bolle/holle kant

Ik heb de korf los/vastgemaakt met de slagmoersleutel, dan heb je geen speciaal gereedschap nodig verder om de korf vast te houden... anders ff tool maken van paar oude platen met een stuk ijzer als handvat...
 
Laatst bewerkt:
kan iemand mij vertellen op hoeveel nm het koppelingsdeksel moet staan.
want die moet open en dicht voor nieuwe platen ;)
er zullen er vast zijn die dat uit het hoofd weten, of een werkplaatshandboek hebben...

thx alvast !
12 Nm. :)

Klikkerdeklik.

Pagina 41..
 
Laatst bewerkt:
Zó daar liet de Appie mij vanochtend toch ff staan. :P



Eerste ritje van het jaar, en na drie kilometer ging ineens het gas hard/aan uit repeteren..
Ik keek op het display en er stond zoiets als SERIOUS DANGER.

Even gewacht, oliepeil in orde, toch maar even voorzichtig naar huis.
(Hoewel de motor steeds HARD gas gaf, dus zelf iedere minuut even uitgezet en opnieuw gestart)

Thuis alles losgetrokken voor een harde reset .. en hij doet het weer. :P
Wel anderhalf uur te laat @werk.

Probleemloze kilometers. :P
 
Laatst bewerkt:
Zó daar liet de Appie mij vanochtend toch ff staan. :P

[~[url="http://img.photobucket.com/albums/v623/patrick281/Aprilia%20RSV4/IMG_20170310_083944.jpg"]afbeelding~][/URL]

Eerste ritje van het jaar, en na drie kilometer ging ineens het gas hard/aan uit repeteren..
Ik keek op het display en er stond zoiets als SERIOUS DANGER.

Even gewacht, oliepeil in orde, toch maar even voorzichtig naar huis.
(Hoewel de motor steeds HARD gas gaf, dus zelf iedere minuut even uitgezet en opnieuw gestart)

Thuis alles losgetrokken voor een harde reset .. en hij doet het weer. :P
Wel anderhalf uur te laat @werk.

Probleemloze kilometers. :P

Urgent service.

Als het een eenmalige storing was zet je het contact uit en aan, en start je. Dan staat er alleen nog maar 'service'. Herhaal je dat nog een keer dan is ie weg.

Ik heb het ook een gehad op mijn zgan 2015. Bleken de variabele inlaatkanalen te zijn. Nooit meer teruggekomen trouwens.
 
Urgent service.

Als het een eenmalige storing was zet je het contact uit en aan, en start je. Dan staat er alleen nog maar 'service'. Herhaal je dat nog een keer dan is ie weg.

Ik heb het ook een gehad op mijn zgan 2015. Bleken de variabele inlaatkanalen te zijn. Nooit meer teruggekomen trouwens.
Twee keer starten voor reset zeg je? ;)
Nu kwam het wel zes, zeven keer terug onderweg. (steeds uit en 1 keer starten, na een minuut ofzo sloeg e.a. weer op hol)

Ik vind het best wel tricky, de allereerste keer liet ik net gas los en ging (aan)remmen voor een vrachtwagen - stoplicht..
Appie ging er ineens vandoor. _O-

En als het gebeurt terwijl je 'gewoon' 50 km/u rijdt in de bebouwde kom wil hij ook ineens gaan accelereren.

Maar goed.. ik verwacht het niet meer! ;) :t
(Er kwam ook enige transmissie onrust voort via een te strakke afstelling van de koppelingskabel)

Urgent service inderdaad, gelijk even Googlen in het WPH die ik net open had voor de koppeling morgen.
 
Laatst bewerkt:
:^ Was een goede rit en zonder storingen. :P

Maar zaterdag de koppeling samen met een maat vervangen, en nu grijpt hij veel rustiger aan, beter te doseren. :t
Het kruipen bij de stoplichten is ook over, en kan nu eindelijk weer gas geven. :9~ :} :]

19 april vol gas op Zandvoort. 8-)
 
Iemand nog interesse in een setje velgen? Komen van een 1100 Tuono factory en zijn verwisseld bij de 1000km beurt. Passen volgens mij ook op een rsv4?
 
Die accu zat in een andere motor (Suzuki) die inmiddels verkocht is. Vraagprijs voor de set is €750. Ze zijn in nieuwstraat en origineel Aprilia. Kan morgen wel een foto posten.
Maak maar een verkooptopic aan, ik neem het in overweging. :Y
(Schijven zitten erbij? :) )
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan