Motor-Forum

Select Forum

Aprilia RSV4 deel 2, #bearacer

THE NAKED BIKER!!!

Reg. datum:
10 okt. 2002
quote:
Al jarenlang Ducati freak en/of handelaar, kan een mooie winst worden. :+ :+
BMW S1000R - de koning onder de nakeds.
A squirt of throttle in almost any gear, at any speed, will propel you into the future.
In an eye-blink the unrestrained wind is trying to rip your head off.

'04 ZX-10R

Reg. datum:
09 okt. 2013
Ja inderdaad..
Of hij kwam erachter dat er action olie in zat :+ :+
Gegroet! Lukas

De Roze techneut ;-)

Reg. datum:
22 aug. 2010
@pippen mooie motor gekocht proficiat met de bike.Ben benieuwd hoe je hem gaat ervaren op het circuit.

De Roze techneut ;-)

Reg. datum:
22 aug. 2010
quote:
MTFDarkEagle schreef op 25 september 2017 @ 11:17:
Ja inderdaad..

_O- :+

En heeft er 40 flessen echte olie erbij opgeteld :P

THE NAKED BIKER!!!

Reg. datum:
10 okt. 2002
quote:
MTFDarkEagle schreef op 25 september 2017 @ 11:17:
Ja inderdaad..
:+

Fuchs 5W40 double ester. -O-
quote:
WillemVonGrumble schreef op 25 september 2017 @ 11:20:
_O- :+

En heeft er 40 flessen echte olie erbij opgeteld :P
Ik stond gisteren bij de BP pomp, dacht dat ik een liter te kort kwam.. €22,95 voor Castrol Power RS. :')

Daarna bij de Action 5W40 met JASO MA2 keur (volsynthetische Valvoline) voor €4,99. *O*
Worldbeater wijzigde dit bericht op maandag 25 september 2017 11:29 (46%)
A squirt of throttle in almost any gear, at any speed, will propel you into the future.

ZAC/OWCUP #88

Reg. datum:
06 sep. 2004
Inmiddels grotendeels klaar met opbouwen vsn de RSV4 vůůr de winter. In de winter ABS bypassen, vering aanpassen en nog andere kleine dingen zoals lithium accu erin, maar voor de laatste dagen van dit seizoen is hij bijna klaar.

https://4.bp.blogspot.com/-7ttrkNUM_-w/Wc192fLXS-I/AAAAAAAAHOs/sniWODvF-zISn0hFj1_K331H50bnzsRPgCKgBGAs/s1600/IMG_4977.JPG

Spanningsregelaar een nog beter plekje gegeven met koelfan omdat hij achter de kuip schuilt.
Verder e.e.a. geborgd, stickers geplakt en kuip geisoleerd. En nog wat kleine dingetjes.
Er moet nog blok en remhandle bescherming op en explosafe in de tank.

https://1.bp.blogspot.com/-a_Cgf1svnBc/Wc192TB1FWI/AAAAAAAAHOs/2ayTUbLMI_IMsHC73usCXt5ZHRV9fZUrgCKgBGAs/s1600/IMG_4984.JPG

Lekker bezig iig :)
1290SAS | RSV4 | CB350F | If you're not crashing, you're not trying.

Reg. datum:
29 mrt. 2005
quote:
pippen schreef op 29 september 2017 @ 01:07:
In de winter ABS bypassen,

Waarom, je kan diversen programma's kiezen, ook voor de ABS. Waarom niet gewoon laten zitten en de juiste stand voor op het circuit gebruiken :?
Bor_S wijzigde dit bericht op vrijdag 29 september 2017 10:10 (7%)
BMW K100RS, R100RS, R1100S, Aprilia Tuono V2

ZAC #4

Reg. datum:
29 nov. 2005
Gewicht speelt ook mee, ik weet dat bij een 2011 blade dat spul 8 kilo weegt :Y

Verdrijvingsvlakken pakken!

Reg. datum:
14 sep. 2008
quote:
Heuveltje schreef op 29 september 2017 @ 10:56:
Gewicht speelt ook mee, ik weet dat bij een 2011 blade dat spul 8 kilo weegt :Y

Ja dat is een blade.

In 2004 wogen Bosch pompen ook 6 kilo. Nu is dat 1,5 tot 2kg, plus het extra leidingwerk is nog geen 3 kilo.
Aan bovenstaand bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
F800S 2010 - S1000RR 2012 - S1000RR 2014 - RSV4 Factory 2014
RSV4RF #65 2015
- RSV4RF 2017
÷hlins - Brembo - Akrapovič

THE NAKED BIKER!!!

Reg. datum:
10 okt. 2002
Daarom weegt mijn CBR250R ook in de 160 kilo. _O-

ZAC/OWCUP #88

Reg. datum:
06 sep. 2004
Gisteren de eerste circuitdag gehad op de RSV4. Wat een machine! Voorvork kan er mee door, maar de standaard schokdemper is niet toereikend, maar toch nog 1:50 kunnen rijden op Assen. Stuurt sneller dan mijn ex Kawasaki ZX6R en die power is echt waanzinnig!

https://1.bp.blogspot.com/-hxro9xpkX9k/WdThKZfzMFI/AAAAAAAAHQ0/FRwjCLQtyXAc3BhaofVbKKQvo3ttwCbuACLcBGAs/s640/IMG_4805.JPG

https://2.bp.blogspot.com/-vQqQa3p9BDY/WdTheu2IrNI/AAAAAAAAHRA/wAexxkEt4d8ZikRduCDBi7jaVQzRIkxmACLcBGAs/s640/IMG_4866.JPG

https://2.bp.blogspot.com/-V5NQJp8pnjU/WdThVDaAydI/AAAAAAAAHQ4/_Y1I8TVSZzUHTTee61-HGNVajP1_eFZrQCLcBGAs/s640/IMG_4827.JPG

Wat ook waanzinnig was het geluid: Standaard demper 105 dBa en met Akrapovic (met dB killer) zelfs 107.1 dBa!!
Iemand een idee dit te beheersen? Waarschijnlijk vonden ze het bij timekeeping wel aardig klinken, ben er niet afgestuurd.

Frank?
pippen wijzigde dit bericht op woensdag 04 oktober 2017 15:44 (0%)

ZAC/OWCUP #88

Reg. datum:
06 sep. 2004
FRANK!?!?!?!

:+ ik denk ik roep hem effe
pippen wijzigde dit bericht op donderdag 05 oktober 2017 13:18 (21%)

De Roze techneut ;-)

Reg. datum:
22 aug. 2010
quote:
pippen schreef op 05 oktober 2017 @ 13:17:
FRANK!?!?!?!

Frank is weggewaaid :+ of heeft het erg druk.

Had hem al gewaarschuwd via de Whapp }) Dat jij een vraag had.

ZAC #4

Reg. datum:
29 nov. 2005
quote:
pippen schreef op 05 oktober 2017 @ 13:17:
FRANK!?!?!?!

Sorry beetje druk met nieuwe baan *D
Welkom bij de club, het is een top stuurfiets met veel tractie waardoor je goed kunt meekomen met de overige 1000cc's (zeker jouw versie).

Ik ben benieuwd welke tijden je gaat rijden als je de vering op orde gebracht hebt en wat meer km's gemaakt hebt *O*

Qua geluid zie ik het al op de foto's, je rijdt namelijk met originele uitlaat. De akra's geven een iets voller geluid maar geven minder db's. Zowel Jarno als ik rijden ermee en hebben geen geluidsproblemen op Zandvoort of Assen, een aantal andere jongens rijden met andere merken en krijgen af en toe een zwarte vlag.

ZAC/OWCUP #88

Reg. datum:
06 sep. 2004
quote:
Heuveltje schreef op 05 oktober 2017 @ 21:27:

[...]

Sorry beetje druk met nieuwe baan *D
Welkom bij de club, het is een top stuurfiets met veel tractie waardoor je goed kunt meekomen met de overige 1000cc's (zeker jouw versie).

Ik ben benieuwd welke tijden je gaat rijden als je de vering op orde gebracht hebt en wat meer km's gemaakt hebt *O*

Qua geluid zie ik het al op de foto's, je rijdt namelijk met originele uitlaat. De akra's geven een iets voller geluid maar geven minder db's. Zowel Jarno als ik rijden ermee en hebben geen geluidsproblemen op Zandvoort of Assen, een aantal andere jongens rijden met andere merken en krijgen af en toe een zwarte vlag.

Ik heb de laatste sessie de akra geprobeerd, die gaf maar liefst 107.1 dBa bij opvraag bij timekeeping. Ben er niey vanaf gehaald, maar dat kwam omdat het rustig was.

De Roze techneut ;-)

Reg. datum:
22 aug. 2010
Herrie makers zijn die RSV4 's :+

Reg. datum:
05 jul. 2013
Pepijn, Frank, jullie zouden eigenlijk de lengte van de demper moeten meten. Het is een tijdje geleden dat ik voor het laatst een akra demper op een Aprilia V4 heb gezien maar ik had de indruk dat die van Pepijn behoorlijk kort is. Dat zou het verschil kunnen verklaren.

Ik ben van plan om in de winter bij pajic langs te gaan voor een db killer op maat. Volgens mij had hornet46 daar goede ervaringen mee nadat hij in het begin ook geluidsproblemen had.

ZAC/OWCUP #88

Reg. datum:
06 sep. 2004
quote:
btb schreef op 06 oktober 2017 @ 12:28:
Pepijn, Frank, jullie zouden eigenlijk de lengte van de demper moeten meten. Het is een tijdje geleden dat ik voor het laatst een akra demper op een Aprilia V4 heb gezien maar ik had de indruk dat die van Pepijn behoorlijk kort is. Dat zou het verschil kunnen verklaren.

Ik ben van plan om in de winter bij pajic langs te gaan voor een db killer op maat. Volgens mij had hornet46 daar goede ervaringen mee nadat hij in het begin ook geluidsproblemen had.

Ja dat idee had ik ook. Heb contact opgenomen met Pajic, maar die zegt dat een dB killer vermogen gaat kosten. Beste is om eens langs te gaan voor een demper op maat. Ga ik in de winter maar eens doen dan.
Eerst nog 14 oktober ProCup met de standaard demper (type 2 dag).

he he.

Reg. datum:
19 jul. 2008
quote:
btb schreef op 06 oktober 2017 @ 12:28:

jep ik had op de tuono een 7cm kortere akra demper dan de originele van akra voor een RSV4/tuono uit 2013(deze akra koop je bij de dealer met die unlock code voor de race map toentertijd)
alleen was mijn demper veel dikker en daardoor ook echt een stuk stiller, kon zonder killer op assen rijden en met killer vol gas las de paal op Zolder!
kosten waren 700 incl db killer en geluid meeting.

zag op FB dat je al rond de 1:50 zat, netjes hoor.
Race your life, Ten Kate racing Honda fireblade 2012

Berekende zelfbouw projecten

Reg. datum:
13 aug. 2010
Dag mede RSV4 eigenaars;

Mijn Factory APRC van 2011 komt tegen de 20.000km aan...tijd voor kleppen stellen.
Ik woon in Noorden van BelgiŽ, ben vertrouwen in de Belgische dealer kwijt en kom dan bij Goedhart terecht.

Iemand daar goede/slechte ervaringen? Of een ander adres waar ik de kleppen kan laten stellen waar jullie goede ervaringen hebben?

Ben een beetje bang van anderen die aan mijn motor werken, als jullie mijn topics kennen snappen jullie dat ik normaal alles zelf doe + ALS ik al eens iets bij een garage binnen doe krijg ik het meestal half zo goed terug.

Groeten!

MJ

https://imgur.com/GHrSUDP
MJ-Works supermono, 250 RR, R6 powered Moto2,...

ZAC #802 KNMV #82

Reg. datum:
24 okt. 2007
quote:
mj-works schreef op 12 oktober 2017 @ 08:53:
Dag mede RSV4 eigenaars;

Mijn Factory APRC van 2011 komt tegen de 20.000km aan...tijd voor kleppen stellen.
Ik woon in Noorden van BelgiŽ, ben vertrouwen in de Belgische dealer kwijt en kom dan bij Goedhart terecht.

Iemand daar goede/slechte ervaringen? Of een ander adres waar ik de kleppen kan laten stellen waar jullie goede ervaringen hebben?

Ben een beetje bang van anderen die aan mijn motor werken, als jullie mijn topics kennen snappen jullie dat ik normaal alles zelf doe + ALS ik al eens iets bij een garage binnen doe krijg ik het meestal half zo goed terug.

Groeten!

MJ

[afbeelding]

Dit is voor jou toch een appeltje eitje!?
www.srt-racing.nl

De Roze techneut ;-)

Reg. datum:
22 aug. 2010
quote:
chrisjemol schreef op 12 oktober 2017 @ 12:43:

[...]

idd })

https://www.youtube.com/watch?v=1yH7WoJW6vs
WillemVonGrumble wijzigde dit bericht op donderdag 12 oktober 2017 13:12 (0%)

Reg. datum:
29 mrt. 2005
quote:
chrisjemol schreef op 12 oktober 2017 @ 12:43:

[...]

Tjaaa, MAAR, als ze ook gesteld moeten worden het je echt speciaal gereedschap nodig en dat setje is erg prijzig, heb horen vertellen meer als een het kleppenstellen zou kosten als je het laat doen ( € 600 + voor de tools) .
BMW K100RS, R100RS, R1100S, Aprilia Tuono V2

Berekende zelfbouw projecten

Reg. datum:
13 aug. 2010
Klopt is voor mij een "eitje" om ze op te meten maar je hebt best wat speciale tools nodig en dan nog zo een doos vol shims enz. enz. om ze af te stellen.

Ik zou bijvoorbeeld wel de motor al volledig kunnen "strippen" en op de aanhanger brengen om de kosten te drukken.

Maar dus; als ik het toch zou laten doen (begin al te twijfelen :P )waar laat ik dat best doen en wat zouden ze er voor mogen vragen?

Groeten,

MJ
MJ-Works supermono, 250 RR, R6 powered Moto2,...

THE NAKED BIKER!!!

Reg. datum:
10 okt. 2002
quote:
mj-works schreef op 12 oktober 2017 @ 08:53:
Dag mede RSV4 eigenaars;

Groeten!

MJ

[afbeelding]
Ik ken een slechte ervaring bij Goedhart, beetje een massa bedrijf en weten een rekening goed te schrijven.
Maar of dat wat zegt..

Ik was van plan mijn RSV4 aan het eind van dit seizoen aan Rody te geven, die heeft er ook ervaring mee.
Alleen heb ik de motor ineens verkocht in een wilde bui.

rody-rc30

Select Forum

© 2001-2017 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.