Anti diefstal d.m.v. GSM? FM?

PART 66

MF veteraan
14 aug 2007
2.833
238
Amsterdam
Iedereen klaar voor een BenjaminDG idee?

Het is algemeen bekend dat op GPS gebasseerde Track/trace systemen ( [1.] ) niet feilloos zijn bij een diefstal: Heeft de dief zichzelf niet ingedekt met een GPS-Jammer? kans is groot dat hij je motor niet buiten de deur bewaard, en je GPS nutteloos is. Er zijn echter nog méér signalen, die een stuk veerkrachtiger zijn:

[2.] Het GSM netwerk werkt al jarenlang gewoon door in tunnels, garages, en tegenwoordig zelfs vaak in liften. Ook is het bekend dat de politie de mogelijkheid heeft, om telefoons aan de hand van hun IMEI nummer, te traceren tot aan de meest dichtstbijzijnde zendmast. De politie is vaak niet super happig je te helpen, maar dat het kán, staat vast.

Concept: Marktplaats afstruinen voor een goedkope telefoon en een inductielader (dat ding wat je elektrische tandenborstel gebruikt), IMEI nummer noteren, "GPS tracker" label op de inductielader plakken, inductielader in je buddy leggen, met de telefoon daar vlak onder in een dubbele bodem. Wordt de met "GPS tracker" gelabelde inductielader gevonden en weggeknipt? dan heb je nog een week of 2 de tijd.

[3.] De politie is een stuk happiger op geld verdienen d.m.v. illegale radiozenders opsporen. Kun je een uitgang van een alarmsysteem, of GSM schakelaar vastknopen aan een zender die gedurende je acculeven populaire radiofrequenties (of zelfs Digitenne) binnen een kleine straal verkracht? Dan heb je misschien een kans dat de politie na een stortvloed aan klachten een klopjacht opent op de stoorzender, die toevallig vast zit aan een gestolen motorfiets.


Om maar even af te sluiten met een duidelijke vraag: Wie heeft er ervaring met track&trace buiten het GPS systeem om? waarom zouden bovenstaande ideeën niet (goed) werken? want dan zou iedereen wel een oude smartphone met track& trace app [1], neergekrabbelt IMEI nummer [2] en FM jammer, zender of "bluecaster" (spam via bluetooth)[3] aan zijn of haar motor knopen.
 
Voor 100 euro een 10watt FM zender en GSM kopen en deze koppelen.
FM zender afstellen op 3fm Veronica of een andere populaire zender.
Motor word gejat. Jij belt je automatisch oppakkende gsm en zet jouw telefoon thuis voor de luidspreker waar je afwisselend het smurfenlied van vader Abraham en de titelsong van Bassie & Adriaan afspeelt.

Ik denk een uurtje. })
 
Voor 100 euro een 10watt FM zender en GSM kopen en deze koppelen.
FM zender afstellen op 3fm Veronica of een andere populaire zender.
Motor word gejat. Jij belt je automatisch oppakkende gsm en zet jouw telefoon thuis voor de luidspreker waar je afwisselend het smurfenlied van vader Abraham en de titelsong van Bassie & Adriaan afspeelt.

Ik denk een uurtje. })


ik denk dat de vogeltjesdans het ook wel doet. :+
 
Voor 100 euro een 10watt FM zender en GSM kopen en deze koppelen.
FM zender afstellen op 3fm Veronica of een andere populaire zender.
Motor word gejat. Jij belt je automatisch oppakkende gsm en zet jouw telefoon thuis voor de luidspreker waar je afwisselend het smurfenlied van vader Abraham en de titelsong van Bassie & Adriaan afspeelt.

Ik denk een uurtje. })
Gaat nie werken nie, iedereen heeft kabel.
 
Het kan simpeler, gewoon een gsm installeren, die 112 gaat bellen, net zo vaak totdat iemand hem komt uitzetten. })

Het schijnt dat ze een hekel hebben aan iemand, die onnodig 112 belt O-)
 
Het kan simpeler, gewoon een gsm installeren, die 112 gaat bellen, net zo vaak totdat iemand hem komt uitzetten. })

Het schijnt dat ze een hekel hebben aan iemand, die onnodig 112 belt O-)
Hoe zit dat met doorschakelen en zelf bellen?

Welk nummer krijgt de politie te zien dan? Het nummer welk wordt doorgeschakeld, of die van de telefoon welk doorschakelt?

Het telefoonnummer wat wordt doorgeschakeld dus.
 
Laatst bewerkt:
Hoe zit dat met doorschakelen en zelf bellen?

Welk nummer krijgt de politie te zien dan? Het nummer welk wordt doorgeschakeld, of die van de telefoon welk doorschakelt?

Het telefoonnummer wat wordt doorgeschakeld dus.


Anonieme prepaid in een telefoon van 15 pleuro, uiteraard niet vanuit huis bellen en na afloop de telefoon een permanent bad in diep water geven. O-)
 
Het meest trieste in deze zaak is dat ik (alweer) moet constateren dat het hier eigenlijk gaat om het beschermen van criminelen door de politie, ze doen er immers niks, of heel zeker veel en veel te weinig aan.
Volgens mij moet dit zelfs ook zo zijn.., want als de politie eindelijk eens gaat doen wat ze moeten doen, dan vallen er massaal ontslagen in de verzekerings en anti diefstal wereld.
Kortom, vanwege financiele belangen mag de politie volgens mij niet ingrijpen, en moeten ze het aantal criminelen "op peil" proberen te houden.
 
Het meest trieste in deze zaak is dat ik (alweer) moet constateren dat het hier eigenlijk gaat om het beschermen van criminelen door de politie, ze doen er immers niks, of heel zeker veel en veel te weinig aan.
Volgens mij moet dit zelfs ook zo zijn.., want als de politie eindelijk eens gaat doen wat ze moeten doen, dan vallen er massaal ontslagen in de verzekerings en anti diefstal wereld.
Kortom, vanwege financiele belangen mag de politie volgens mij niet ingrijpen, en moeten ze het aantal criminelen "op peil" proberen te houden.


Je zit er naast, dan hebben ze een cellen tekort, omdat de helft van de gevangenissen dicht gegooid wordt. Ik stel voor om Veldzicht in Baklbrug open te houden en daar de bedenkers van die onzalige regeringsplannen een levenslange behandeling te geven.
 
Het meest trieste in deze zaak is dat ik (alweer) moet constateren dat het hier eigenlijk gaat om het beschermen van criminelen door de politie, ze doen er immers niks, of heel zeker veel en veel te weinig aan.
Volgens mij moet dit zelfs ook zo zijn.., want als de politie eindelijk eens gaat doen wat ze moeten doen, dan vallen er massaal ontslagen in de verzekerings en anti diefstal wereld.
Kortom, vanwege financiele belangen mag de politie volgens mij niet ingrijpen, en moeten ze het aantal criminelen "op peil" proberen te houden.

Welnee, dat verhaal van je hoort thuis in de afdeling maffe complottheorieën.

Feit blijft dat er aan alle kanten van alles fout zit.
De gemiddelde Nederlander weet meestal zelfs niet welke spullen (bv. serienummers..) hij in huis heeft. Hij beveiligt z'n spullen vaak slecht. Hij is vaak laks met aangifte doen en als hij het doet geeft hij vaak veel meer op dan er gejat is. Hij geeft ieder ander de schuld, maar wil geen geld uitgeven aan de beveiliging of het terugvinden van z'n spullen. Hij koopt graag spullen "van de vrachtwagen", maar vindt diefstal fout....
De verzekeringen maakt het allemaal weinig uit, zo lang de klant maar blijft en premie blijft betalen. Als ze iets verzinnen tegen diefstallen, raken ze klanten kwijt, dus doen ze dat niet.
De politie is door het veelvoud aan andere werkzaamheden, wetsregels en (verplichte) administratieve handelingen niet heel effectief. Als ze dat wel is, vissen ze er vaak nog naast omdat de aangifte geen serienummers bevat of de wet onvoldoende mogelijkheden geeft.

Kortom: een partij de schuld geven is nogal kortzichtig.
 
Laatst bewerkt:
Iedereen klaar voor een BenjaminDG idee?

Het is algemeen bekend dat op GPS gebasseerde Track/trace systemen ( [1.] ) niet feilloos zijn bij een diefstal: Heeft de dief zichzelf niet ingedekt met een GPS-Jammer? kans is groot dat hij je motor niet buiten de deur bewaard, en je GPS nutteloos is. Er zijn echter nog méér signalen, die een stuk veerkrachtiger zijn:

Je maakt een denkfoutje. Een GPS systeem doet op zich niets, behalve "weten" waar het zich bevindt. Die melding moet vervolgens worden doorgegeven via ... een GSM. Het zijn dus GSM-jammers die worden gebruikt. Die werken op de bekende GSM frequenties.

Ander punt is dat de GPS niet "weet" waar hij is als de ontvanger geen zicht op satellieten heeft. Ook al werkt de gekoppelde GSM, dan heeft hij geen lokatie om door te geven. Een GPS jammer zou dus erg handig zijn voor de dief, dan hoeft hij de GSM immers niet meer te storen.....
 
GPS heb je niet nodig, de gemiddelde smartphone op android, kan aan de hand van de telefoonmasten, waar hij mee in verbinding staat, vrij nauwkeurig zijn positie berekenen, het valt mij altijd weer op, hoe goed mijn telefoon mijn positie weet, met de gps uitgeschakeld.

Wel jammer, dat GSM jammers vrij goed hun werk doen. En als de gsm in een afgesloten zeecontainer zit, is de verbinding ook weg. Ik zou voor een zender gaan, die op de c2000 frequentie uitzend, gaan ze je denk ik de bron heel snel opzoeken. })
 
GPS heb je niet nodig, de gemiddelde smartphone op android, kan aan de hand van de telefoonmasten, waar hij mee in verbinding staat, vrij nauwkeurig zijn positie berekenen, het valt mij altijd weer op, hoe goed mijn telefoon mijn positie weet, met de gps uitgeschakeld.
"Vrij" nauwkeurig, klopt. Maar niet nauwkeurig genoeg, neem dat maar van me aan.

Wel jammer, dat GSM jammers vrij goed hun werk doen. En als de gsm in een afgesloten zeecontainer zit, is de verbinding ook weg. Ik zou voor een zender gaan, die op de c2000 frequentie uitzend, gaan ze je denk ik de bron heel snel opzoeken. })
C2000? Dan heb je zelfs geen zeecontainer nodig om het signaal te blokkeren..... :X
 
Welnee, dat verhaal van je hoort thuis in de afdeling maffe complottheorieën.

Feit blijft dat er aan alle kanten van alles fout zit.
De gemiddelde Nederlander weet meestal zelfs niet welke spullen (bv. serienummers..) hij in huis heeft. Hij beveiligt z'n spullen vaak slecht. Hij is vaak laks met aangifte doen en als hij het doet geeft hij vaak veel meer op dan er gejat is. Hij geeft ieder ander de schuld, maar wil geen geld uitgeven aan de beveiliging of het terugvinden van z'n spullen. Hij koopt graag spullen "van de vrachtwagen", maar vindt diefstal fout....
De verzekeringen maakt het allemaal weinig uit, zo lang de klant maar blijft en premie blijft betalen. Als ze iets verzinnen tegen diefstallen, raken ze klanten kwijt, dus doen ze dat niet.
De politie is door het veelvoud aan andere werkzaamheden, wetsregels en (verplichte) administratieve handelingen niet heel effectief. Als ze dat wel is, vissen ze er vaak nog naast omdat de aangifte geen serienummers bevat of de wet onvoldoende mogelijkheden geeft.

Kortom: een partij de schuld geven is nogal kortzichtig.

Tja Jan, ik kan er toch ècht geen andere verklaring meer voor geven.., hoe jammer ik het ook vind.
Ik geef de politie hierin ook geen directe schuld, noch de verzekeraars en het bedrijfsleven wat hiervan moet eten.
Het systeem vraagt gewoon om criminelen, als die weg zouden vallen komen er grote problemen in geldstromen naar bedrijven die daar oplossingen voor leveren en services voor verlenen.
Je zegt het immers zelf ook al een beetje Quote:
Als ze iets verzinnen tegen diefstallen, raken ze klanten kwijt, dus doen ze dat niet.Het systeem is dus zo opgezet dat niemand een blaam kan treffen, en word nodeloos complex gemaakt zodat je terecht de volgende opmerking kunt (en moet?) maken:
De politie is door het veelvoud aan andere werkzaamheden, wetsregels en (verplichte) administratieve handelingen niet heel effectief. Als ze dat wel is, vissen ze er vaak nog naast omdat de aangifte geen serienummers bevat of de wet onvoldoende mogelijkheden geeft.
Al met al kan ik dus absoluut geen andere conclusie trekken dat het aantal criminelen in een bepaalde verhouding "zeer gewenst is" , en worden dus volgens mijn bescheiden optiek wel ddégelijk door de overheid in bescherming genomen, niet omdat ze dat willen, maar gewoon omdat het wel zal MOETEN, criminelen oppakken en wegzetten is op de langere termijn nu eenmaal veel en veel duurder.
 
Laatst bewerkt:
"Vrij" nauwkeurig, klopt. Maar niet nauwkeurig genoeg, neem dat maar van me aan.C2000? Dan heb je zelfs geen zeecontainer nodig om het signaal te blokkeren..... :X

Misschien een zender met meer vermogen dan die porto's gebruiken ?

En als je binnen een straal van 200 meter moet zoeken, dan is dat toch al kleiner dan in een hele stad :P
 
Tja Jan, ik kan er toch ècht geen andere verklaring meer voor geven.., hoe jammer ik het ook vind.
Ik geef de politie hierin ook geen directe schuld, noch de verzekeraars en het bedrijfsleven wat hiervan moet eten.
Het systeem vraagt gewoon om criminelen, als die weg zouden vallen komen er grote problemen in geldstromen naar bedrijven die daar oplossingen voor leveren en services voor verlenen.
Je zegt het immers zelf ook al een beetje Quote:
Als ze iets verzinnen tegen diefstallen, raken ze klanten kwijt, dus doen ze dat niet.Het systeem is dus zo opgezet dat niemand een blaam kan treffen, en word nodeloos complex gemaakt zodat je terecht de volgende opmerking kunt (en moet?) maken:
De politie is door het veelvoud aan andere werkzaamheden, wetsregels en (verplichte) administratieve handelingen niet heel effectief. Als ze dat wel is, vissen ze er vaak nog naast omdat de aangifte geen serienummers bevat of de wet onvoldoende mogelijkheden geeft.
Al met al kan ik dus absoluut geen andere conclusie trekken dat het aantal criminelen in een bepaalde verhouding "zeer gewenst is" , en worden dus volgens mijn bescheiden optiek wel ddégelijk door de overheid in bescherming genomen, niet omdat ze dat willen, maar gewoon omdat het wel zal MOETEN, criminelen oppakken en wegzetten is op de langere termijn nu eenmaal veel en veel duurder.

Het is voor de overheid veel goedkoper, als een motor of auto niet wordt teruggevonden, immers elke auto of motor brengt een flinke hoeveelheid geld in het laatje in de vorm van bpm en btw. Kortom motor en autodiefstal loont voor de overheid })
 
Ik heb op mijn ipad een app zoek iphone, hier kan ik toch wel op 5 meter nauwkeurig bepalen waar mijn iphone zich bevind. Bij lang parkeren je iphone in je buddy of een plekje waar je hem niet zo gauw vind.

Dacht al eens gelezen te hebben dat iemand zo zijn motor terug heeft gevonden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan