Benzineslangen Suzuki es 550

john67

Rookie
26 mei 2013
24
0
Oost Gelre
Hallo motorfanaten,

Zelf rijd ik op een Honda VT750 en een Honda Xr, maar onlangs heb ik van iemand een Suzuki es 550 uit 83 gekregen die er de bedoeling mee had om er een naiked bike van te maken, hij had er geen tijd meer voor omdat hij gaat verhuizen naar het buitenland. Ik kreeg de onderdelen mee in een doos.
Het ding staat al een paar jaar stil, maar toen ik er een accu op aansloot bleek de boel allemaal nog wel mooi rond te draaien. De bougies vonken ook goed!
Nu wil ik eens kijken wat hij doet als ik er wat verse benzine in laat lopen, echter kom ik het probleem tegen dat er 2 slangen aanzitten, een dikke en wat dunnere. Zit hier normaal een T-stuk tussen en dan een filter dat vervolgens weer naar de slang van de benzinekraan gaat?
Welke slang moet ik hebben om er een fles met benzine op aan te sluiten? De dikke of de dunne slang? Dikke gebruiken en dunne afstoppen? ( of juist niet! )
Heb heel wat af gezocht op het internet maar kom er niet achter.
Onder de carbs gaat er een wat dikkere slang naar het luchtfilter.
Wie weet er wel raad mee!
Zie foto.

Groet John.

full
 
Ik zal straks is even voor je kijken, maar uit mijn hoofd is de dikke slang bedoelt voor de dikke slang vanuit je tank. Hiertussen hoort inderdaad een benzinefilter. je kan het ook makkelijk vinden, want 1 slang zal naar je carburateurs lopen. die dunne is ook wat langer, zodat je hem meteen op je benzinekraan kan plaatsen.

heb precies dezelfde motor, alleen dan 84' ;)
 
Oké, dus de dikke slang vanaf de carburateur op het benzinefilter en dan de dikkeslang vanaf de benzinekraan ook op het benzinefilter. Waar hoort normaal de dunnere slang dan aan? Op de tank zit ook geen extra aansluiting meer!
 
Deze motoren hebben normaal gesproken een vacuümkraantje, met twee aansluitingen dus.
Zoals Bas al zei schreef tikte, tijdens testen zonder tank dat dunne slangetje afdoppen of goed dichtknijpen.
Heb je geen vacuümkraantje op de tank dan altijd afgedopt houden.
full
 
De dunne slang onder je tank zit verkeerd ;)
Dunne slang van je benzinekraan afhalen en daar de dunne slang van je carbs op zetten, is inderdaad vacuüm slang.
De dunne slang die bij je benz niveau vlotter zit is enkel een overloop/afvoer slang en hoort ergens onder de motor uit te komen, nergens op dus.
 
Terug
Bovenaan Onderaan