Lekke band

wolves

MF veteraan
28 jun 2008
4.521
8
CAL gemeente
Mijn motor staat thuis met een lekke band, zat een behoorlijk spijker in. De vraag
is kan ik de spijker of een schroef terug plaatsen en ca.10 km naar
Home page rijden voor een nieuw bandje.
 
Laatst bewerkt:
tuurlijk kan dat ... rustig aan rijdend... 8-)

ikzelf zou de spijker vervangen door een parker die vliegt er niet zo makkelijk uit.
reken er dan maar wel op dat je een nieuwe band moet kopen. :+

reparatie dmv paraplutje erin van binnenuit is dan ook bekeken ....succes! :]
 
tuurlijk kan dat ... rustig aan rijdend... 8-)

ikzelf zou de spijker vervangen door een parker die vliegt er niet zo makkelijk uit.
reken er dan maar wel op dat je een nieuwe band moet kopen. :+

reparatie dmv paraplutje erin van binnenuit is dan ook bekeken ....succes! :]


Parker erin gedraaid de band loopt niet leeg, met lage snelheid binnendoor ff
naar de bandenman. Geen auto dus moet zowel, wiel achterop op m'n andere motor lijkt
mij niet zo'n succes. Geen paraplutje, ik ga maar voor een nieuwe.
 
Laatst bewerkt:
dat ligt maar weer net aan de plek waar de spijker zit en wat hij heeft geraakt in de band.

ze verkopen natuurlijk het liefste een nieuwe band dus elk advies zal die kant op gaan ..
veiligheid garantie....bla bla
 
Mijn motor staat thuis met een lekke band, zat een behoorlijk spijker in. De vraag
is kan ik de spijker of een schroef terug plaatsen en ca.10 km naar
Home page rijden voor een nieuw bandje.

zit er niet een garage dicht bij je in de buurt? dan kan je eventueel daar vragen of ze er een prop in doen, en kan je daarmee naar de motorzaak rijden.

Ik heb in mijn buddyseat zo'n setje liggen om die proppen te plaatsen, heeft mij al een keer uit de brand geholpen ;)
 
er zijn zat motorrijders die al heel lang met een spijker (of iets anders) in hun band rondkachelen omdat ze er nooit naar kijken.... :+
Ja hoor, lek en linge route. 200km met een spijker erin gereden :+

img20130519wa0002.jpg

img20130519wa0001.jpg



Erger nog.... ik wist dit voordat we de route reden toen ik op de veerboot stond bij Schoonhoven. Zelf geplugged met zo'n setje van Motozoom, werkt nu al 400km prima :)
 
....reparatie dmv paraplutje erin van binnenuit is dan ook bekeken ....succes! :]....
Waarom ?

Het eerste dat ze doen voordat een paraplu geplaatst wordt is het gat groter boren.

Ik zou niet weten waarom je door een simpel gaatje ineens een nieuwe band nodig hebt tenzij hij al versleten was.

Ga gewoon voor een pluutje, niets aan de hand. Zelf heb ik al vaker een lekke band gehad, heb ze altijd gewoon laten repareren.
Band moet wel even van de velg, ben je voor een paar vijfjes klaar.
 
Ik heb zelfs mijn rijexamen moeten doen met een spijker in de band van de lesmotor.. Net voor het examen opgepompt en na het examen stond die al redelijk plat. Het examencentrum mocht het niet weten of ik mocht niet meedoen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan