Zumo steun monteren en aansluiten

baz84

Rookie
28 jul 2012
25
3
Dag forummers!

Vandaag heb ik een Garmin Zumo gekocht en vol goede moed probeerde ik die op m'n motor (Yamaha Div XJ600) te monteren. Nu ben ik zelf totaal niet technisch en het ging me nog redelijk af moet ik zeggen. Ik heb de stuursteun erop gekregen en ook de steun voor de garmin zelf in elkaar weten te zetten. Wel heb ik nog wat schroefjes over :') -O-
Nu hoef ik alleen nog maar de stuursteun en de garminsteun aan elkaar te monteren met zo'n tussenstuk en de garminsteun aan de accu vast te koppelen. Het eerste lukt me totaal niet (dat ding blijft maar bewegen en zakt telkens weg) en dat tweede durf ik niet (omdat ik niet onder stroom wil eindigen).

Nu is mijn vraag: is er iemand in de buurt van Leiden waar ik even langs kan komen en die voor een goede fles wijn/doos bonbons/bos bloemen mijn Garmin op m'n motor wilt zetten? Het is waarschijnlijk zo gepiept, maar mij lukt het niet.

Ik hoor het wel, alvast bedankt!
Gr. Bas
 
Ik neem aan dat de klem die op je stuur gemonteerd zit kan draaien. Dat kan je oplossen door er (indien er niets is bijgeleverd) een stukje binnenband van een fiets tussenzetten, of -netter- zelfvulcaniserende tape.
Het onder stroom komen te staan valt wel mee, het is uiteindelijk maar 12 volt met aleen een plus en een min. Zolang je ervoor zorgt dat de plus gezekerd is kan er weinig fout gaan.
 
Hoi rikkie, de motor staat nu in Leiderdorp. Het is me uiteindelijk wel gelukt om de steun redelijk goed vast te maken aan het stuur. Maar de accu vastmaken gaat me niet lukken, ik weet gewoon niet hoe dat moet :)
 
Nee hoor:
1. niks aansluiten
2. alleen - op de +
3. alleen + op de -
4. alleen - op de -
5. alleen + op de +
6. + en - op de -
7. + en - op de +
8. - op de + & + op de -

Dus zelfs 8 manieren om het fout te doen *O*

Je bent nog vergeten dat je ook de 2 kabels in je anus kan steken en vervolgens een natte vinger op de - legt en je tong tegen de + houdt...
 
Terug
Bovenaan Onderaan