Elektra storing HONDA CB400F

p_vervoort

Die hard MF'er
14 feb 2013
276
59
Eindhoven
Mijn motor heeft een merkwaardig probleempje,
Het is een HONDA CB400F uit 1975
Knipperlichten achter doen het normaal maar voor heel zwakjes, je ziet alleen de gloeispiraal oplichten.
En de claxom doet het heel zachtjes......!!!!
Iemand een idee wat dit kan zijn ???

MvG Peter :?
 
Massa of ergens een slecht (geoxideerd contact)

Gewoon de draadboom even nalopen, alles stekkertjes ff loshalen, schoonmaken/opschuren, en ff een knijpje contactspray erop.
Als je het goed wilt doen gooi je er ook een klein likje zuurvrije vaseline op. Maar dit is niet persee noodzakelijk.

Massa is e.v.t simpel te checken door even een 'nood' draadje te maken, 1 kant draai je vast bij een bout in het blok, en de andere kant hou je even tegen een kaal plekje op het frame.

Dan kan je simpel zien of het een massa probleem is. :)

Het kan zoiezo nooit kwaad om eens in het jaar (afhankelijk van je gebruik en de vochtbestendigheid van de stekkers) om alles contactjes even na te lopen.

Even los en vast maken doet soms al wonderen. :)
 
Dus simpel op te lossen, Ik heb de motor gekocht in maart 2013... 100% gerestaureerd, poedercoat lakwerk etc, wilen velgen, blok, alle kabels koni's etc. etc, dus warschijnlijk wat lak of poedercoat in de schroefgaten, en slecht kontakt.

Peter
 
Ja, hoe simpel kan het zijn....... dun draadje gemaakt van knipperlicht naar ophangpunt
remslang......... en het werkt !!!!
Het frame voor koplamp/knipperlichten hangt in de rubbers..vandaar weinig massa...!!
Dank voor de tips....!!!

Peter
 
Nee... maar het werkt nu goed en het dunne draadje is bijna niet zichtbaar ....!!!

Nu nog even carbarateurs afstellen, want ik moet de choke er iets opzetten
Vlg. vorige eigenaar zit er een stelschroef waarmee je de nulstand van de gasschuiven mee kan regelen ????
Schroefje niet verwarren met de schroef waarmee je het stationair toeretal mee afsteld, zei hij.

Is dit 1 schroef voor alle 4 de carbarateurs ??
En weet iemand waar deze zit ??

M.v.g.

Peter
 
Hi BolletjesBas met dat groen omcirkelde schroefje regel je dus alleen het stationair toerental ???
Waar zit dan de mengelschroef ......????
Vlg. mij moet ik deze hebben want de motor loopt te schraal, ik moet de choke er half opzetten als ik rijdt.

Peter
 
Terug
Bovenaan Onderaan