Afstelling Husq TE610

Rudi91

Die hard MF'er
27 mei 2010
728
0
Deurne
Vorige week maandag heb ik mijn Husqvarna TE610 '99 op de testbank gehad en daar kwam dit uit:

33kvql5.jpg

Veel te arm onderin dus.

Ze hebben mij aangeraden om de gasnaald een stand omhoog te zetten en een grotere stationairsproeier erin te zetten.
Nu heb ik de gasnaald al versteld. Het ringetje zit nu op de laagste punt i.p.v. de één na laagste.

Ik heb al gemaild met Ben van Erp maar die wil dat ik langskom. Helaas is dat 2 uur rijden en ik heb me beide motoren uit elkaar liggen dus dat gaat moeilijk worden :9 .

De specs m.b.t. de afstelling:
  • SPES enkele uitlaat
  • Twin-Air luchtfilter
  • Dell'Orto PHM 40 MS carburateur
  • Hoofdsproeier 175
  • Stationairsproeier 60

Zijn er experts hier die me kunnen vertellen welke maat stationairsproeier goed zou zijn?
Mocht je nog meer info nodig hebben dan laat het maar weten.
 
hoi Ben van erp daar ben je wel aan het goeie adres aardige man met veel kennis,vriend van mij heeft zelfde type motor gehad zal hem eens vragen,die heeft er toen een andere carburateur op gezet.
de Stationairsproeier is voor het starten het onder gebied gasnaald voor het midden gebied en hoofdsproeier als je vol uit gaat voor het boven gebied..

volgens mij eerder te arm in het boven gebied,daar houd die even in gasnaald stand niet goed,en de hoofdsproeier te klein..

zal hem van avond even voor je bellen voor de sproeier settings..
zelf denk ik stationair sproeier 45 en hoofdsproeier 185
grt m
 
Laatst bewerkt:
hoi Ben van erp daar ben je wel aan het goeie adres aardige man met veel kennis,vriend van mij heeft zelfde type motor gehad zal hem eens vragen,die heeft er toen een andere carburateur op gezet.
de Stationairsproeier is voor het starten het onder gebied gasnaald voor het midden gebied en hoofdsproeier als je vol uit gaat voor het boven gebied..

volgens mij eerder te arm in het boven gebied,daar houd die even in gasnaald stand niet goed,en de hoofdsproeier te klein..

zal hem van avond even voor je bellen voor de sproeier settings..
zelf denk ik stationair sproeier 45 en hoofdsproeier 185
grt m
Je gaat de goeie vergroten en de te kleine verkleinen :?
 
volgens mij eerder te arm in het boven gebied,daar houd die even in gasnaald stand niet goed,en de hoofdsproeier te klein..

zal hem van avond even voor je bellen voor de sproeier settings..
zelf denk ik stationair sproeier 45 en hoofdsproeier 185
grt m

Hoe leid jij uit de grafiek af dat hij juist bovenin te arm staat? Ik zie toch echt andere waardes.

full


Ik zou de stationairsproeier eerder vergroten en de naald ook een tandje verzetten.
Dus een sproeier van 70 ofzo. Ik denk dat 65 een te kleine stap is, want hij staat erg arm onderin.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de snelle reacties! :}
Zat zelf ook aan 70 te denken omdat ie toch wel erg arm staat onderin.

Denk dat mark te veel naar de vermogenskromme heeft gekeken i.p.v. de mengselverhouding?

EDIT: Bedank voor het plaatje, PeeJay. Die zocht ik al een tijdje :)
 
Laatst bewerkt:
Die naald weet ik ook niet meer, wel dat de mijne met de wosner hoge compressie zuiger er op de testbank 63 pk uit peurde ...

Wosner zuiger
Carb met acc.pomp
Open gewerkt luchtfilter huis
Cross uitlaat (geen CE keurmerk) origineel van huskvarna crosser.

Natuurlijk zit er ook wat verschil in testbank en hij was vers na revisie.
 
@SaKul: Weet zo niet of er een acceleratiepomp op zit, zou ik ff moeten kijken vanavond. De carb is een Dell'Orto PHM40MS.

@Johnv: Ook eentje van '99? Volgens bikez.com zou ie standaard 46pk hebben.

Dit is de mijne trouwens:
2mdnix3.jpg


4ibsjd.jpg


mrzerb.jpg
 
hoi had inderdaad het bovenste grafiek bekeken.zat nog met me gedachten bij mijn ktm..
stationair sproeier 70
hoofdsproeier 185
de gasnaald daar kun je nog iets mee spelen als het moet..
co schroef is standaard meestal 1,5 slag..

het mooiste zou een keihin carburateur 41 mm zijn das mijn ervaring..ik was toen van een hoop ellende af..

schema van PeeJay die is handig..
grt m

:]
 
Laatst bewerkt:
Zit er een acceleratiepomp op de carb? kan je die rijker zetten?


En wat denk je daar mee te bereiken?

Inderdaad. Helemaal niks.


Het beste kan je 'm toch richting rollenbank sturen en meten wat er gebeurd. Je kan zelf natuurlijk de sproeierbezetting veranderen, geen probleem. Begin dus inderdaad eens met een paar maten grotere stationair sproeier. Zal ie wel van opknappen.
 
Nog vorderingen gemaakt?

Was lastig om de sproeier te vinden. Hier in de buurt konden ze hem nergens bestellen. Heb hem nu toch via Ben van Erp kunnen bestellen.
Als het goed is krijg ik vandaag de sproeier binnen, dus wordt vanavond of morgen dat ik die uit kan testen. Dan zal ik meteen ff wat laten weten ;)
 
Zaterdag alles weer in elkaar gezet en een tank leeg gereden.
Hij bokt niet meer :) :} .
Had trouwens de maat van sproeier verkeerd het was 64. Ben dus nu van 64 naar 70 gegaan i.p.v. 60->70.

Merkte wel dat me gasbuis af en toe bleef hangen. Gaf gas maar dan gebeurde er pas wat na seconde of 2. Had wel vieze handen, zat wat vloeibare pakking op, dus ik denk dat ik dat per ongeluk wat op de gasbuis heb gesmeerd.
Gisteren is me benzine slang ook nog gescheurd, gelukkig voor het wegrijden. Dus ik moet de kappen er toch weer af halen om er een nieuwe op te zetten dan kan ik meteen ff de gasbuis checken.


Gister een stukje benzineslang gehaald, kreeg een stuk gewapende slang mee voor niks bij Quispel :} .
Ook ff me gashendel (bij de gaskabels) en waar de schroef zit, nog voor de carb, onder gespoten met WD-40 en de gasbuis gaat nu weer goed op en neer. Heb nog niet gereden want me gaskabel zit nog niet helemaal goed. Als ik me stuur naar links draai trekt ie em een beetje aan waardoor ie weer in de toeren stijgt.
Voor zondag staat er weer een route op de planning dus daarna zal ik wel weer even verslag uit brengen. :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan