Hoe zwaarder geluid bij stationair lopen R1 icm Micron dempe

Danny k

Die hard MF'er
11 mrt 2013
255
0
Hallo Allen,

IK heb weer een vraagje,

Mijn vader heeft een Leovinci SBK onder zijn R1 bj 2006

Ik heb een R1 uit bj 2005 (zelfde type) met een Micron Carbon dempers eronder!

Beide een super fel geluid (micron nog iets feller) wat ik persoonlijk erg mooi vindt!

Alleen!

De SBK geeft ook een zwaar geluid bij het stationair lopen

De Micron doet dit veel minder en is erg stil onderin,


Weten jullie hoe ik de Micron aan kan passen zodat deze onderin dat mooie zware geluid geeft en bovenin lekker blijft gillen!. (mischien iets met het dempings materiaal?)

Ik hoor het graag van jullie!

en bedankt weer!!! 8-)
 
De SBK is een twee cilinder en die R6 is een 4 cilinder dus dat is logisch dat die zwaarder geluid geeft

Derp.gif


Maar hij heeft wél gelijk!
 
Omdat er nog een jaartal met een zes achter stond. :+

Exup klep is een goede trouwens.

Laser maakt ook 'deeptone' uitlaten, dus kan me voorstellen dat er inwendig nog iets is.
Of is het gewoon een geperforeerde buis in deze uitlaten. :?
 
Omdat er nog een jaartal met een zes achter stond. :+

Exup klep is een goede trouwens.

Laser maakt ook 'deeptone' uitlaten, dus kan me voorstellen dat er inwendig nog iets is.
Of is het gewoon een geperforeerde buis in deze uitlaten. :?

Wel geperforeerde buizen, maar wellicht een bepaalde structuur aan de binnenzijde, zoals hier:

full


Kan ook zijn een deel van het dempingsmateriaal al verbrand is, waardoor de Leovince luider klinkt.
 
Whahha wat een reacties zeg! Die van de twee cillinder whaha, sorry ik rijd per definitie geen 2 cilinder haha! Ik vindt het gewoon gaaf om inderdaad bij de stoplichten te genieten van een brommende pijp!, ik heb het gevoel dat de SBK wat holler is van binnen. ik heb er een standaard luchtfilter opzitten, dit zal vast een hoop uitmaken.

Ja beide machines hebben de exup klep nog, (niet echt verstand van)
 
Whahha wat een reacties zeg! Die van de twee cillinder whaha, sorry ik rijd per definitie geen 2 cilinder haha! Ik vindt het gewoon gaaf om inderdaad bij de stoplichten te genieten van een brommende pijp!, ik heb het gevoel dat de SBK wat holler is van binnen.




Moet je eens naar oa. dit luisteren..

 
Terug
Bovenaan Onderaan