Wimoto Supermono

Wimoto

MF'er
28 mei 2013
70
0
Arnhem
Hey mensen,


Ik wilde ook even mijn nieuwe project laten zien. Ik ben zoals meer mensen ook gestart met de bouw van een supermono racer. Ik heb al eerder een mono gebouwd, de Novabike (www.novabike.nl). En voor die tijd ook veel bezig geweest met streetfighter projecten. Ik ben inmiddels voor mezelf begonnen, en druk op zoek naar nieuwe projecten.

Daarom dus nu gestart met de mono. Hij is op basis van het ktm Lc4 blok uit een duke. Dit blok had ik al ervaring mee vanwege Novabike en bied denk ik een goede basis voor een leuke mono.

Ik ben begonnen met het ontwerpen van het frame! Dit doorgerekend op sterkte en stijfheid en vervolgens gestart met bouwen.

En zoals altijd, foto's zeggen meer dan woorden:

zo moet ie worden:






































hier trouwens nog wat linkjes naar oude projecten:

(CBR 600 Black
CBR 600 zelfbouw
www.novabike.nl.
 
Laatst bewerkt:
Absurd mooie rendering om mee binnen te komen, allemachtig als de vorige projecten een voorproefje zijn dan wordt dit smullen :P
 
Echt heel gaaf en ga dit topic zeker volgen. Afgelopen weekend nog bij de Novabike gekeken op de Ducati clubraces. Jammer dat de MJ-Works er niet was...

Ga je er zelf ook mee racen? Succes!!
 
Leuk project hoor!

Betreffende het snijwerk, viel daar niet veel meer te zetten? Scheelt in laswerk met nadelige gevolgen van lassen e.d.

Ben je niet bang voor vermoeiing in het gebied waar de buizen overgaan in snijwerk? Kan niet zien wat er achter aan constructie zit. Mijn gevoel zegt dat zon éénpitter wel redelijk vibreert.
 
Terug
Bovenaan Onderaan