Gypro x installatie zx6r 99

japjung

Rookie
8 feb 2013
8
0
Groningen
Hallo,

Heb een gypro x versnellingsindicator gekocht voor mijn motor (ZX6R van 99).

De installatie kan haast niet mis gaan maar goed, hij doet het niet.
De set bestaat uit een display, een stekker die tussen de snelheid sensor komt en één losse draad. Nu heb ik de stekker aangesloten op de snelheid sensor, zij geven dan aan als ik de motor op contact zet moet in het display van 6 tot 1 worden terug geteld en daarna zal een L op het scherm langzaam gaan flikkeren. Dit doet die allemaal, en ook als de wielen draaien geeft de indicator het ook aan.

Vervolgens moet de losse draad op de Pickup Coil (crankshaft sensor) worden aangesloten.
staat een tabel bij --> zx6r, zzr600 : 8-pole black connector Black/white wire

Heb vervolgens het elektrisch schema voor mijn motor even bekeken: kwam tot de volgende conclusie:

Bij de Pickup Coil komen 2 draden weg een zwarte en een zwart/gele vervolgens komen daar 2 draden bij eentje van de water temp. sensor (geel/wit) en van de oliedruk (blauw/rood) vervolgens even gekeken bij de motor, dit klopt inderdaad.

Deze vier draden lopen naar een 4 polige witte stekker: daar komen ze als volgt weer uit:

- geel/wit draad van de water temp. sensor komt de stekker er uit als een blauw draad
- zwart/gele draad van de pickup coil komt uit de stekker als een zwart/wit draad
- zwart draad van de pickup coil komt uit de stekker als een geel draad
- blauw/rood draad van de olie druk sensor komt uit de stekker als een blauw/rood draad, die blijft dus gelijk


Weer even bij de motor gekeken, dit klopt allemaal!

vervolgens lopen deze draden weer gebundeld de kabelboom in, dus kan ze niet meer volgen. Maar uit de schakelschema's lees ik af dat de zwart/wit draad van de pickup coil naar de IC igniter loopt en aangesloten zit via een zwarte 8 polige stekker. Weer bij de motor gekeken en ja hoor bij de IC igniter is de middelste stekker 8-polig (zitten 3 op) en er zit ook nog een zwart/wit draad bij!!! Dus die moet ik hebben.

Heb de losse draad van de gipro teller hierop aangesloten.

Zij geven aan in de handleiding:

motor op contact: terug tellen van 6-1 -----> doet ie
daarna "L" flashes slowly ---------------> doet ie
wielen draaien schould indicate rolling wheel --> doet ie
start de engine "L" schould flash faster ------> doet ie


Dus denk dat zit wel goed --> ik zal hem wel even programeren!!!!!

Zij geven aan start de motor in neutraal en laat hem stationair lopen "L" zal snel moeten flikkeren en dan na een paar seconden zou op het display een 1 moeten verschijnen en zou ik hem in zijn 1 moeten zetten om verder te gaan met het programeren

Maar nu het probleem er verschijnt geen 1 op het display hoelang ik hem ook stationair laat draaien er blijft L in beeld staan die snel blijft flikkeren.


Ik weet het niet meer en leverancier ook niet!!!!!!!!!!

Is de pickup coil toch niet goed aangesloten of te zwak signaal?????????

wie kan mij helpen?????????
 
Even uit mijn hoofd, het is al een tijd geleden dat ik die van mij heb geïnstalleerd. Volgens mij moet de motor niet stationair draaien, maar iets van 3000 toeren draaien. En je koppeling niet ingeknepen. Twijfel even of je eerst een 1 moet zien verschijnen, volgens mij moet je hem in zijn 1 zetten, koppeling op laten komen, 3000 toeren draaien en dan leert hij je versnelling.
 
Hallo,

Heb een gypro x versnellingsindicator gekocht voor mijn motor (ZX6R van 99).

De installatie kan haast niet mis gaan maar goed, hij doet het niet.
De set bestaat uit een display, een stekker die tussen de snelheid sensor komt en één losse draad. Nu heb ik de stekker aangesloten op de snelheid sensor, zij geven dan aan als ik de motor op contact zet moet in het display van 6 tot 1 worden terug geteld en daarna zal een L op het scherm langzaam gaan flikkeren. Dit doet die allemaal, en ook als de wielen draaien geeft de indicator het ook aan.

Vervolgens moet de losse draad op de Pickup Coil (crankshaft sensor) worden aangesloten.
staat een tabel bij --> zx6r, zzr600 : 8-pole black connector Black/white wire

Heb vervolgens het elektrisch schema voor mijn motor even bekeken: kwam tot de volgende conclusie:

Bij de Pickup Coil komen 2 draden weg een zwarte en een zwart/gele vervolgens komen daar 2 draden bij eentje van de water temp. sensor (geel/wit) en van de oliedruk (blauw/rood) vervolgens even gekeken bij de motor, dit klopt inderdaad.

Deze vier draden lopen naar een 4 polige witte stekker: daar komen ze als volgt weer uit:

- geel/wit draad van de water temp. sensor komt de stekker er uit als een blauw draad
- zwart/gele draad van de pickup coil komt uit de stekker als een zwart/wit draad
- zwart draad van de pickup coil komt uit de stekker als een geel draad
- blauw/rood draad van de olie druk sensor komt uit de stekker als een blauw/rood draad, die blijft dus gelijk


Weer even bij de motor gekeken, dit klopt allemaal!

vervolgens lopen deze draden weer gebundeld de kabelboom in, dus kan ze niet meer volgen. Maar uit de schakelschema's lees ik af dat de zwart/wit draad van de pickup coil naar de IC igniter loopt en aangesloten zit via een zwarte 8 polige stekker. Weer bij de motor gekeken en ja hoor bij de IC igniter is de middelste stekker 8-polig (zitten 3 op) en er zit ook nog een zwart/wit draad bij!!! Dus die moet ik hebben.

Heb de losse draad van de gipro teller hierop aangesloten.

Zij geven aan in de handleiding:

motor op contact: terug tellen van 6-1 -----> doet ie
daarna "L" flashes slowly ---------------> doet ie
wielen draaien schould indicate rolling wheel --> doet ie
start de engine "L" schould flash faster ------> doet ie


Dus denk dat zit wel goed --> ik zal hem wel even programeren!!!!!

Zij geven aan start de motor in neutraal en laat hem stationair lopen "L" zal snel moeten flikkeren en dan na een paar seconden zou op het display een 1 moeten verschijnen en zou ik hem in zijn 1 moeten zetten om verder te gaan met het programeren

Maar nu het probleem er verschijnt geen 1 op het display hoelang ik hem ook stationair laat draaien er blijft L in beeld staan die snel blijft flikkeren.


Ik weet het niet meer en leverancier ook niet!!!!!!!!!!

Is de pickup coil toch niet goed aangesloten of te zwak signaal?????????

wie kan mij helpen?????????

Heb dezelfde op een zx6r van 98 .
Weet niet meer precies waar ik de losse draad op aan gesloten heb .
Wil als ik morgen of zaterdag tijd heb wel even kijken.(tank moet eraf )
 
Schiet me net te binnen. Op mijn oude ZX9R was de pulse uit de kabelboom te zwak. Heb de losse kabel uiteindelijk bij een stekker geprikt en toen ging het wel goed.
Zal morgen eens kijken of ik nog wat foto's heb liggen.
 
hoi over het in lezen van de versnellingen,mijn ervaring heb hem deze week ook op de motor gezet is wel een gipro ds mijn verhaal.
motor honda

hoi vandaag de Gipro DS Gear indicator binnen gekregen 15 min effe netjes weg gebouwd..motor op de Paddockstand gezet om de 6 versnellingen te laten inlezen..


Het display knippert '1'.
Selecteer eerste versnelling, laat de koppeling en houd de RPM boven stationair toerental.
Het display knippert sneller terwijl de eenheid is de versnelling te leren.
-
Als het display geeft '2', selecteert u de tweede versnelling.
Herhaal dit proces totdat alle versnellingen zijn gedacht (5 of 6).
In de hoogste versnelling, wachten tot "o" (meer dan) wordt aangegeven en de weergave stopt
knippert.

reset was bij mij 6 maal op contact zetten, en gelijk weer uit zetten dan is die gereset.

hoop dat je er nog wat aan hebt..


Het apparaat is geprogrammeerd en de versnellingen juist moet aangeven.
Nu...

grt m
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan