Ervaringen Motomaster Remschijven

DennyzfR6

MF veteraan
3 mei 2004
2.849
22
Puttershoek
Beste, ik ben benieuwd naar de ervaringen van andere met Motomaster remschijven. Ik heb namelijk een probleem.

Ik heb een R6 uit 2003. Hierop een 2010 voorvork, met radiale rempomp en klauwen en nieuwe stalen remleidingen en motomaster remschijven en semi race gesinteerde blokken.

De eerste paar meter na aangrijpen vertraagt de motor niet goed.
Dit is zowel op de weg als circuit. Het is vooral heel eng als je 200+ rijdt of iemand dicht volgt en je telkens je rempunt zegmaar mist.. Zere klauw na het rijden! Ik knijp gelijk flink, dan bijt die niet, en dan na een tiende seconde begint die echt te vertragen.

Ik heb ook met gewone goedkopere remblokken gereden en toen deed die hetzelfde al. De duurdere blokken geven wel duidelijk meer remkracht, maar het verschijnsel blijft wel hetzelfde.

Inmiddels ook het geheel al 3 keer flink ontlucht op veschillende momenten (er zijn bijna 2 flesjes remvloeistof doorheen gepompt, zowel met de hand als met de compressor) omdat het leek alsof de hendel een beetje zompig bleef, maar dit is denk eerder het gevoel tijdens het remmen dan de handel zelf, want als ik een ander met stilstaan laat voelen zeggen ze nee dit is gewoon hard.

1 iemand gaf aan (ex racer) dat het aan de schijven lag en hij een soortgelijke ervaring had, en het een hele verbetering was toen die overstapte op braking schijven. Maar merk schijven zijn erg prijzig en om het nou op een gokje te gooien.

Het gevoel op mn duc en zelfs op mn bandit met vietnachinese cheapo braking schijven is veel directer. Mn S4R bijt echt en daar was ik oa naar op zoek met deze hele upgrade maar ik ben juist verder van huis beland.. :(

Heel verhaal, ben benieuwd naar de input! Alvast bedankt! *O*
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan