Weer 1 tje met led knipper probleemen. Zxr750

Vinney

Die hard MF'er
2 nov 2012
642
44
Westland
Ik heb laads mn knipperlichten vervangen voor ledjes. En heb daarom oong een ander relais erop gezet zodat ze goed gingen branden want ze waren aan de zwakke kant. Maar nu een paar maandjes later hetzelfde probleem weer zwak brandende leds.
Ik heb hier op het forum nog gezocht maar kon niks vinden. Heefd iemand hier een idee?
Alvast bedankt voor jullie reakties en het meedenken.
 
Dat ligt aan de combinatie van je leds en je relais.
Je hebt led raw's die veel spanning nodig hebben (doordat er veel in serie staan)en je hebt een relais dat niet de voledige voedingspanning door geeft.
 
Sluit je raw eens rechtstreeks aan op je accu.
Of nog beter, verbind het relais eens door
Als hij dan wel goed oplicht moet je het toch echt in je knipperrelais zoeken.
 
sorry v.d.v wat bedoel je? wat is raw en wat moet ik doorverbinden met de relais?

jaja ik ben een noob met elektra
raw is richting aanwijzer.
Als je een 2-polig knipperrelais hebt moet je die 2 contacten met elkaar verbinden en dan je raw naar links of rechts zetten.
De raw' moeten dan gaan branden.
Doen ze dat niet dan zit er iets fout in de bedrading, branden ze wel dan zit het in je knipperrelais.
Als je een drie-polig relais hebt moet je even kijken welke de massa is en dan de andere 2 met elkaar verbinden.
 
Ok dat ga ik controleren. Kan het relais al stuk zijn dan? Ik heb hem van de winter erop gezet.
Het zit waarschijnlijk in de combinatie raw en relais.
Een losse led heeft een drempelspanning van 2 volt.
Onder 2 volt doet hij niks.
Zet men in de raw 5 leds in serie dan is de drempelspanning 10 volt.
Als je meer dan 10 volt op de raw zet is er geen probleem.
Zitten er 6 leds in serie dan is de drempelspanning 12 volt.
Sluit je deze raw aan op je accu die ruim 12 volt geeft is er geen probleem.
Heb je een relais dat maar 10 volt doorgeeft naar je raw dan zal deze niet oplichten.
Heb je een knipperrelais dat wel de volle 12 volt door geeft is er geen probleem.
Ga je naar een motorzaak voor je raw's en knipperrelais dan is de kans groot dat je een werkende combinatie mee krijgt.
Ga je die dingen op internet bestellen dan is de kans groot dat je een niet werkende combinatie krijgt omdat ze meestal geen flauw idee hebben van wat ze verkopen en ook nul ervaring.
Koop die dingen in een motorzaak waar ze ervaring hebben en leg je er bij neer dat je dan misschien wel 2 euro meer betaald.
 
Ok ik heb het ff anders gedaan. Ik heb nu de kroonsteentjes verbangen voor goed aansluitspul en heb alles goed aangesloten. Ook heb ik de relais vervangen want die was doorgebrand. Nu knipperen mn lichten wel fel maar dan ook alle 4 of ik nou naar links ga of naar rechts dat maakt niet uit. Iemand een idee?
 
Ok ik heb het ff anders gedaan. Ik heb nu de kroonsteentjes verbangen voor goed aansluitspul en heb alles goed aangesloten. Ook heb ik de relais vervangen want die was doorgebrand. Nu knipperen mn lichten wel fel maar dan ook alle 4 of ik nou naar links ga of naar rechts dat maakt niet uit. Iemand een idee?
je hebt zeker maar 1 indicatielampje?
Maak dat lampje eens los, dan zal je zien dat het probleem over is.
Je moet dat lampje op een andere manier aansluiten.
Nou zit hij op de + tussen links en rechts.
Je moet hem aansluiten met een pootje op de massa en de andere poot met diodes verbonden aan links en rechts.
Ik zal er even een plaatje bij zoeken.
 
Anode van de ene diode op de + van links en de anode van de andere diode op de + van rechts.
Het andere draadje op de min.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan