accu ervaring

wolves

MF veteraan
28 jun 2008
4.521
8
CAL gemeente
Wie heeft ervaring met deze accu Accu MotoBatt MBTX14AU ik ben toe aan een nieuwe
accu voor mijn Yamaha XJ700X . Zal zo'n accu [ onderhouds vrij ] problemen kunnen geven bij het opladen, daarbij denk ik aan de spanningsregelaar en de externe lader Optimate 4?
 
Dat lijkt me een prima accu, ik heb er zelf geen ervaring mee maar hoor geen slechte berichten over dat merk. Maar kies gewoon iets, als je hier gaat vragen krijg je een waslijst over je heen met wat je wel en niet moet doen, dat je perse de goedkoopste moet kopen omdat het anders weggegooid geld is.
Weer een ander zal beweren dat je een Yuasa moet kopen omdat anders de wereld vergaat.

Ik vind het allemaal wel prima, en heb er een goedkope in staan. Doet het prima. Varta's gaan altijd dood in m'n auto dus die hoef ik zelf niet meer, maar dat is allemaal ervaring op enkele accu's, dus iemand anders kan hele andere ervaringen hebben.
 
Ik had altijd startproblemen met mijn yuasa loodzuur accu in de winter. Nu een jaar een motobatt erin gezet en elke dag starte hij moeiteloos. ff de sneeuw van het zadel en rijden. Met een optimate kun je hem ook prima laden hoor. Ik ben er zeer tevreden mee! :]
 
Ik denk meer aan kan bv de spanningsregelaar door overbelasting met dit type accu kapot gaan, of heeft dat er niets mee te maken? Misschien een langere levensduur
omdat hij onderhoudsvrij is.

PS Het gekke is dat de Optimate4 mijn huidige accu de status goed geeft, maar na 2x starten
wordt het geluid van de startmotor meer zoemen, en kost het moeite om de motor te laten aanslaan. Hang ik de accu dan weer aan de lader, krijg ik de gele laadlampjes.
 
Laatst bewerkt:
Door overbelasting gaat alles stuk maar dan heb je een probleem met de SR.
onderhoudsvrije accu gaat perfect.
Ik denk meer aan kan bv de spanningsregelaar door overbelasting met dit type accu kapot gaan, of heeft dat er niets mee te maken? Misschien een langere levensduur
omdat hij onderhoudsvrij is.

PS Het gekke is dat de Optimate4 mijn huidige accu de status goed geeft, maar na 2x starten
wordt het geluid van de startmotor meer zoemen, en kost het moeite om de motor te laten aanslaan. Hang ik de accu dan weer aan de lader, krijg ik de gele laadlampjes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan