hulp nodig bij eerste motor

mahlangeni

Rookie
1 jun 2013
3
0
Hallo Allemaal,

Ik ben sinds kort in het bezit van mijn motorrijbewijs, en natuurlijk moest er een motor komen om nu toch eindelijk zelf kilometers te gaan maken. via dit forum heb ik uiteindelijk een cb 900 bol d'or gekocht.

nu heb ik alleen echter een probleem, de remschijven voor beslaan niet de gehele remblokken ( ik probeer een foto toe te voegen) en ik vroeg mij af of iemand de wielen herkent die erin zitten ( geen originele bol d'or velgen) zodat ik mogelijk grotere remschijven kan aanschaffen ( of is dit helemaal niet nodig?)

sorry voor de misschien rommelige mail, maar het is voor mij nogal een puzzel, en hopelijk weet iemand mij verder te helpen!

mvg,

Mathijs
full
 
Kan je niet beter originele velgen monteren?

Heb je hem zo gekocht of heb je dit zelf in elkaar gefabriekt?

Je moet er niet aan denken dat de overstekende delen van je blokken dikker worden dan je remschijf. :X

En welkom op mf
 
ik noem 'm voortaan jeanetteke, mag dat ook?


Kan ts niet aan de vorige eigenaar ( mf-er) vragen hoe en wat?

ik ben wel benieuwd welke bolrijder hier zo aan het prutsen is geweest met wielen, maar vooral ook zeer royaal met de velgspray in de weer is geweest. :X
 
Laatst bewerkt:
Hallo Allemaal,

Ik ben sinds kort in het bezit van mijn motorrijbewijs, en natuurlijk moest er een motor komen om nu toch eindelijk zelf kilometers te gaan maken. via dit forum heb ik uiteindelijk een cb 900 bol d'or gekocht.

nu heb ik alleen echter een probleem, de remschijven voor beslaan niet de gehele remblokken ( ik probeer een foto toe te voegen) en ik vroeg mij af of iemand de wielen herkent die erin zitten ( geen originele bol d'or velgen) zodat ik mogelijk grotere remschijven kan aanschaffen ( of is dit helemaal niet nodig?)

sorry voor de misschien rommelige mail, maar het is voor mij nogal een puzzel, en hopelijk weet iemand mij verder te helpen!

mvg,

Mathijs[afbeelding]





Misschien heb je iets(meer) aan deze link.


Sorry...... :?
 
Laatst bewerkt:
Ik trek mijn conclusie aan de hand van een vage ring op een foto, ik HOOP dat ts ZIJN conclusie heeft getrokken door grondig te kijken en te concluderen dat de schijven te klein zijn voor de blokken. ( zoiets doet hij vermoeden )
Maar, laat TS eerst maar eens het een en ander navragen/ophelderen.
 
Ik heb al eerder contact gehad met de vorige eigenaar, deze vertelde mij dat hij de set velgen bij een motorsloop had gekocht. ik kan zeggen dat het enkei's zijn, maar meer ook niet. ik voeg hierbij nog een foto waar een beetje zichtbaar is welke ruimte ik nog vrij heb in de remklauw.
N.a.v. jullie opmerking begin ik wel te vrezen dat ik straks toch op zoek moet naar andere velgen, of uitermate creatief moet worden met de bevestiging van de klauw ( niet heel erg veel zin in een van de twee, maar goed) Als iemand toch nog goede tips voor dit gevalletje huisvlijt heeft, hoor ik het graag!

Bedankt alvast voor alle moeite!

Mathijs
full
 
Ik zal v.d. week een poging doen om onder een andere hoek een foto te maken, maar er steekt in ieder geval een stuk remblok boven de remschijf uit ( op de foto inderdaad niet duidelijk)

Ik ga maar eens even goed googlen op welke velgen het mogelijk zijn, en van daaruit backtracken of ik mogelijk andere remschijven kan vinden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan