Kawa Z500 wil niet starten

Macnail

MF'er
12 dec 2008
54
0
Arnhem
Hallo,
Sinds een week heb ik een Z500 om op te knappen. In het begin ging het starten al wat moeizaam, maar nu krijg ik 'm helemaal niet meer aan de praat. De bougies (nieuw) vonken wel maar zwak en wittig van kleur. HeB 1 van de 2 bobines al vervangen omdat de oyde defect was. Accu is nieuw en volgens mij krijgt hij gewoon benzine. Iemand een idee?
 
witte vonken = slechte bougie.

hoe blauwer/kleiner/minder licht de vonk geeft hoe beter.

Hij geeft aan dat de bougie's nieuw zijn, dus van een slechte bougie lijkt mij geen sprake.

Heb je de elektrode-afstand aangepast op de afstand die het werkplaatshandboek hanteert?

Zet er voor de zekerheid even een auto accu naast, kun je in ieder geval uitsluiten dat dat door het vele starten de startspanning niet te laag is.

Controleer ook even de massapunten op je frame!

:W
 
1. Controleer of de carbs vervuild zijn en/of de sproeiers ernstig verstopt zitten.
2. Controleer de spanning van je accu, en of er voldoende sap in de accu zit.
3. kijk of er vocht in je bougie doppen zitten, controleer ook of deze last hebben van corosie, dit kan een slechte vonk verklaren.

Verder de vraag, draait de startmotor naar behoren of klinkt dit niet helemaal soepel? Het zou kunnen zijn dat de borstels versleten zijn.

Hier houdt mijn knowhow wel een beetje op :), naast wat je al gedaan hebt.

Succes!!
 
Heren (of ook Dames?),
Hartelijk dank voor jullie imput. Hier kan ik tenminste weer mee verder. woensdag is m'n vrije dag, dan kan ik er met frisse tegenzin weer tegenan. :-)
Sammie; de ontsteking kan niet 180 graden verkeerd staan omdat hij met deze setting eerst gewoon gelopen heeft. Als ik er helemaal niet meer uitkom dan doe ik waarschijnlijk wel een beroep op jou, tenminste als we bij elkaar in de buurt wonen.
To be continued.....
 
Well, vanmorgen om 09.00 uur begonnen met sleutelen en om 14.00 uur de gereedschapkist weer opgeborgen.
Wat heb ik allemaal gedaan:
-De bougiekabels allemaal iets ingekort zodat er weer een goed contact is met de bougiedop.
-Een aantal extra massadraden getrokken om slechte massa uit te sluiten
-Contactpunten ontsteking voor de zekerheid goed schoongemaakt
-De nieuwe accu weer volledig geladen geplaatst.

daarna controle op de vonken en dat zag er meteen veel beter uit.

Dusssssss....starten en.....nog niet lopen ;(

Driewerf GVD!!, wat nu?
Hoe zit het met de brandstoftoevoer? goeie vraag. Meteen heftig aanpakken, oftewel het hele carburateurblok demonteren. Is leuk om te doen als je dit nog nooit heb gedaan, maar wie niet waagt, die niet wint.
Meteen het luchtfilterhuis eruitgesloopt, had er nog 4 kelken bijgekregen.
Carburateurs 1 voor 1 gereinigd en Holy Shit, wat kwam daar een troep uit. Meteen maar de tank ff gespoeld, maar daar zat gelukkig geen narigheid in.
Alles maar weer monteren en aansluiten, kelken erachter, tank aansluiten, kraan open en eerst een schietgebedje maken..........starten en meteen lopen!!!!!!!!!!!!!!
Soms worden gebeden dus toch verhoord.
Ikke weer goede zin :) :) . Meteen het stuur gedemonteerd en met witte tape omplakt. Daarna ondersteboven gemonteerd voor een lage zit. Meteen de middenbok er onderuit gesloopt. Ding zit alleen maar in de weg en was niet origineel. Bijna niet mogelijk om 'm daarop te krijgen.
Testritje maken en nog even stationair afstellen.
Nu start ie als een tierelier, loopt nog niet 100% perfect, maar dat mag de pret niet drukken.
Hij doetut in ieder geval. *O*
De looks van deze Kawa?:
Kruising tussen Old Skool/ Bad Ass/ Ratbike. Zeker niet moedersmooiste maar wel eentje waar ik mijn ideeen in kwijt kan.
Kijk nu ff naar buiten en zie dat de zon nog steeds schijnt. Dat kan maar 1 ding betekenen: Helm op en blazen!!!! :]
Heren, ontzettend bedankt voor jullie input!! Zonder dit had ik het waarschijnlijk niet voor elkaar gekregen. Blijft echt een wereldforum, het motor-forum.
 
Heb je er ook nieuwe olie in gedaan? :)

Maar leuk dat het werkt. Meestal is het vooral troep in de carburateurs.

Als je hem echt goed wil laten lopen, zul je de kleppen nog eens kunnen laten stellen.

Als de motor veel gelopen heeft, zul je misschien de kleppen opnieuw moeten inslijpen. Maar dan moet de kop er volledig vanaf, dus dat is een grote ingreep.
 
Laatst bewerkt:
Nieuwe olie hattie al, ook verse remvloeistof. Binnenkort maar eens kijken hoe het met de klepspeling is. Eerst het gat in de uitlaat repareren. Kijjen of daar nog een plaatje op te lassen is. Pijp maakt zowiezo genoeg geluid. Had ook nog nooit van het merk 'Marving' gehoord.
 
Terug
Bovenaan Onderaan