vt1100 schakelt niet meer

Gerdeper

MF'er
1 jan 2013
103
11
Venlo
Hallo allemaal,
Ik heb de covers links en rechts op het blok vervangen. Tevens het koppelingshuis even los gehad, anders kan ik de cover niet eraf halen.
Daarna weer alles in elkaar gezet, koppeling weer op druk gebracht en gestart. Start goed schakelt ook prima, alleen ik rij niet weg. Niet in de 1, niet in de 2....
Hij reageert dus nergens op, maar ik hoor um wel klikken.

Iemand enig idee wat dat in kan zitten?
 
Trouwens, als ik de motor niet start, en de koppeling niet intrek met schakelen, dan kan ik um in zijn 1 of 2 zetten, maar dan kan ik de motor gewoon rollen zonder weerstand.
 
Je moet effe controleren of dat de plaat waar je veren tegenaan duwen of die wel diep genoeg ligt ....hij past nl maar op 1 goede manier, dan sluit hij ook goed aan tegen je platenpakket. Is dit niet het geval komt hij niet vrij en daarom kun je niet schakelen. Kijk ook effe of al je platen en tussenplaten er goed inliggen.
 
als je de koppeling of de bediening daarvan, uit elkaar hebt gehad en de koppeling doet het nu ineens niet meer, dan lijkt mij de oplossing nogal voor de hand liggend.
Nou, ik heb eigenlijk alleen de covers aan beide kanten van het blok vervangen. Daarvoor moest ik alleen de koppelingscilinder even eraf halen, anders kon de cover er niet af. Verder ben ik nergens aan geweest.
Maar je had het over de drukgroep, die moest een haqlve slag gedraaid worden? Kun je daar iets meer over vertellen?
 
Als je de koppelingpomp niet goed hebt ontlucht komt hij niet goed vrij.
Het probleem is juist dat hij niet aangrijpt.
Klopt ja, hij koppelt eigenlijk constant. Ik hoor ook een duidelijke klik als ik schakel, klinkt eigenlijk precies zoals het moet. Je hebt echt het idee dat je zo weg kan rijden. Maar dan laat je de koppeling los en je blijft staan. Koppelingscilinder is volgens mij goed ontlucht. Als ik het ventiel opendraai en de hendel intrek, dan komt er meteen remvloeistof uit.
 
Trouwens, als ik de motor niet start, en de koppeling niet intrek met schakelen, dan kan ik um in zijn 1 of 2 zetten, maar dan kan ik de motor gewoon rollen zonder weerstand.


haal dan de koppelingscilinder er eens af en probeer dit nogmaals,
als je dan de weerstand van de motor voelt moet je het zoeken in de koppelingscilinder,
of de manier van montage van deze.
 
Klopt ja, hij koppelt eigenlijk constant. Ik hoor ook een duidelijke klik als ik schakel, klinkt eigenlijk precies zoals het moet. Je hebt echt het idee dat je zo weg kan rijden. Maar dan laat je de koppeling los en je blijft staan. Koppelingscilinder is volgens mij goed ontlucht. Als ik het ventiel opendraai en de hendel intrek, dan komt er meteen remvloeistof uit.


ontkoppelt,
 
Terug
Bovenaan Onderaan