Olielekkage Triumph Speed Four

JJellema

MF'er
30 jul 2010
212
0
Bolsward
Hallo dames en heren!

Ik kan wel wat tips en ervaringen gebruiken wanneer het gaat om een lichte olielekkage bij mijn Triumph... Eerst dacht ik dat de wind de olie (BFT 6) over het blok heen liet waaien maar na het halen van uiterst duur O-ringetje bleek dit niet het geval.. :( Op het blok (achterzijde) onder de ontsteking druipt wat olie naar beneden. Ene keer meer dan de andere keer.. Tot nu toe na 1000k te hebben gereden nog niet hoeven bijvullen.. Iemand ideeën waar dit aan kan liggen en waar ik het euvel moet gaan zoeken?

Ps: Motor heeft sinds 08' slechts 10.000km gelopen; misschien rubbers?

Bvd! :}
 
Hallo dames en heren!

Ik kan wel wat tips en ervaringen gebruiken wanneer het gaat om een lichte olielekkage bij mijn Triumph... Eerst dacht ik dat de wind de olie (BFT 6) over het blok heen liet waaien maar na het halen van uiterst duur O-ringetje bleek dit niet het geval.. :( Op het blok (achterzijde) onder de ontsteking druipt wat olie naar beneden. Ene keer meer dan de andere keer.. Tot nu toe na 1000k te hebben gereden nog niet hoeven bijvullen.. Iemand ideeën waar dit aan kan liggen en waar ik het euvel moet gaan zoeken?

Ps: Motor heeft sinds 08' slechts 10.000km gelopen; misschien rubbers?

Bvd! :}


bij de triumph speed triple heeft het afdichtingsrubbertje van de schakelstang nogal de neiging te gaan lekken. ik heb ook wekenlang naar een olielek gezocht.

ik ben bij KAT motoren in noordwijkerhout langsgeweest en de monteur wist het meteen op te sporen... het rubbertje kostte 9 euro ofzo.. en het is niet bepaald veel werk om te vervangen...

misschien is het hetzelfde :)
 
Nog even gekeken, volgens mij niet de schakelstang.. Het zit hoger. De boel (poging tot) schoongemaakt, het zat tegen de onderkant van de tank en op de elektrische draden. Ik vermoed een zeker slangetje dat over het blok, onder de tank naar de radiateur gaat, maar zit daar olie in? Morgen toch anders maar even bellen met de garage :S Iemand nog een werkplaatshandboek liggen? Weet ik wat, wat is..
 
Terug
Bovenaan Onderaan