BMW F650 ontstekingsprobleem

brsoundman

Rookie
2 jun 2013
2
0
Eindhoven
Ik heb een BMW F650. Het probleem is dat deze af en toe afslaat als hij stationair loop. Ik heb er al veel over gelezen. Degene die mijn motor onderhoud heeft alles vervangen wat er te vervangen was en vertelt mij dat op het moment dat hij afslaat er geen vonk is. Nu zijn we bij de CDI kast aangekomen. Wat ik ervan begrijp is dat deze doorgemeten kan worden.
Heeft iemand ervaring met deze storing en zo ja hoe dit op te lossen.
Alvast bedankt voor het meedenken.
 
Hoe oud is je F650? Ik heb bij mijn F650 uit '99 toentertijd de rvs Beru bougiedoppen vervangen. Hierin was in de dop bovenin bij de connector vocht gaan ophopen en daar gaan roesten. Nieuwe bougiedoppen op de kabels gedraaid en de twee bougies vervangen en het probleem was toen opgelost. Ik had geregeld last van een blok wat afsloeg bij hard afremmen en terugschakelen en daarnaast geregeld startproblemen. Al die problemen waren na de ingreep weg en blok liep perfect. Volgens mij toen allemaal NGK spul op geschroefd.

Hier is een reactie van toentertijd.

Succes ermee.
 
Bij mijn Fje was de zij standaard schakelaar het probleem, zeer vervelend dan sloeg hij weer af dan niet. vooral bij stoplichten edg.
De bougie doppen uiten zich meer in slecht starten en schokkerig lopen tijdens constant toerental.
Succes
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan