Remmen ontluchten door remhendel af te spannen?

Vladje

Rookie
22 apr 2011
9
0
Hallo iedereen,

Ik had het gevoel dat mijn remmen niet voldoende ontlucht waren door de kerel die mijn remvloeistof voor me heeft vervangen, dus vroeg ik aan mijn garagist ( die geen tijd had wegens volledig overboekt) wanneer ik hem kon binnen smijten. Hij zei me dat ik mijn remhendel gewoon voor een nachtje ook kon afspannen met colson tape (stripjes) en dat het probleem daarmee meestal ook opgelost is.

Nu heb ik die raad gevolgd, de remhendel ingetrokken met de ene hand en de strip aangetrokken met de andere. Maar gaandeweg kon ik steeds verder trekken. Nu staat de remhendel op een halve centimeter van mijn handvat aangespannen, wat ik op zich redelijk extreem vind. Kan ik op deze manier niets kapot doen in mijn remhendel, remleiding, of remklauw?

Ik weet dat deze enorme drukken aan moeten kunnen, maar ik vrees dat ik er wel heel veel druk op heb gezet?

Kan iemand me zeggen of ik op deze moment mijn remmen naar de botten aan het helpen ben, of dat het wel goed komt?

Groetjes,
Vlad
 
Hallo iedereen,

Ik had het gevoel dat mijn remmen niet voldoende ontlucht waren door de kerel die mijn remvloeistof voor me heeft vervangen, dus vroeg ik aan mijn garagist ( die geen tijd had wegens volledig overboekt) wanneer ik hem kon binnen smijten. Hij zei me dat ik mijn remhendel gewoon voor een nachtje ook kon afspannen met colson tape (stripjes) en dat het probleem daarmee meestal ook opgelost is.

Nu heb ik die raad gevolgd, de remhendel ingetrokken met de ene hand en de strip aangetrokken met de andere. Maar gaandeweg kon ik steeds verder trekken. Nu staat de remhendel op een halve centimeter van mijn handvat aangespannen, wat ik op zich redelijk extreem vind. Kan ik op deze manier niets kapot doen in mijn remhendel, remleiding, of remklauw?

Ik weet dat deze enorme drukken aan moeten kunnen, maar ik vrees dat ik er wel heel veel druk op heb gezet?

Kan iemand me zeggen of ik op deze moment mijn remmen naar de botten aan het helpen ben, of dat het wel goed komt?

Groetjes,
Vlad
En waar gaat de lucht dan naartoe?
 
Met ingetrokken hendel kan de lucht nooit naar de reservoir.

wel waar,

ik gebruik deze truuc zelf ook weleens, [en omgeving] :] een tyrap om de remhandle en goed aantrekken,


nachtje laten staan en de rem is hard.
Door de constante druk gaan de luchtbelletjes terug je reservoir in.


dit werkt alleen goed als je remsysteem luchtdicht is en je een foutje hebt gemaakt oid met ontluchten, of je wil niet 100.000 keer moeten pompen met je hand/voet.
 
Laatst bewerkt:
nu ja, heb de boel er afgehaald, even gevoeld en verrassend genoeg, de remmen grijpen nu sneller aan. Niet katholiek maar het werkt wel.

Het werkt prima, die tyrap goed aantrekken > hoeft geen mastodontenkracht op te staan.

constante druk over een langere tijd is voldoende, ;)




ik gebruik deze truuc 1 keer in de paar maanden, heb nog rubber remleidingen zonder staal.
rubber zet door ouderdom bij remmen/druk iets uit en kan er lucht bij komen, als je remmen wat sponzig worden is het weer tijd om te doen.
 
Laatst bewerkt:
Hallo iedereen,

Ik had het gevoel dat mijn remmen niet voldoende ontlucht waren door de kerel die mijn remvloeistof voor me heeft vervangen, dus vroeg ik aan mijn garagist ( die geen tijd had wegens volledig overboekt) wanneer ik hem kon binnen smijten. Hij zei me dat ik mijn remhendel gewoon voor een nachtje ook kon afspannen met colson tape (stripjes) en dat het probleem daarmee meestal ook opgelost is.

Nu heb ik die raad gevolgd, de remhendel ingetrokken met de ene hand en de strip aangetrokken met de andere. Maar gaandeweg kon ik steeds verder trekken. Nu staat de remhendel op een halve centimeter van mijn handvat aangespannen, wat ik op zich redelijk extreem vind. Kan ik op deze manier niets kapot doen in mijn remhendel, remleiding, of remklauw?

Ik weet dat deze enorme drukken aan moeten kunnen, maar ik vrees dat ik er wel heel veel druk op heb gezet?

Kan iemand me zeggen of ik op deze moment mijn remmen naar de botten aan het helpen ben, of dat het wel goed komt?

Groetjes,
Vlad



dan zat er nog veel lucht in, vandaar het ver kunnen inknijpen.
lucht laat zich makkelijker samendrukken dan olie.
ik zou hem zeker nog een nachtje laten staan.

normaal hoor je met je handle je stuurhandvat niet te mogen raken. ;)
 
Laatst bewerkt:
Hallo iedereen,

Ik had het gevoel dat mijn remmen niet voldoende ontlucht waren door de kerel die mijn remvloeistof voor me heeft vervangen, dus vroeg ik aan mijn garagist ( die geen tijd had wegens volledig overboekt) wanneer ik hem kon binnen smijten. Hij zei me dat ik mijn remhendel gewoon voor een nachtje ook kon afspannen met colson tape (stripjes) en dat het probleem daarmee meestal ook opgelost is.

Nu heb ik die raad gevolgd, de remhendel ingetrokken met de ene hand en de strip aangetrokken met de andere. Maar gaandeweg kon ik steeds verder trekken. Nu staat de remhendel op een halve centimeter van mijn handvat aangespannen, wat ik op zich redelijk extreem vind. Kan ik op deze manier niets kapot doen in mijn remhendel, remleiding, of remklauw?

Ik weet dat deze enorme drukken aan moeten kunnen, maar ik vrees dat ik er wel heel veel druk op heb gezet?

Kan iemand me zeggen of ik op deze moment mijn remmen naar de botten aan het helpen ben, of dat het wel goed komt?

Groetjes,


Vlad

Nooit meer die 'kerel' aan je motor laten zitten.
Ga naar een motorzaak die WEL tijd heeft om je systeem goed te ontluchten.
 
Ik je remklauw(en) blijft er altijd na het ontluchten wat lucht zitten, door je remhandle met een tyrap vast te zetten geef het systeem de kans om zo deze lucht eruit te laten, waardoor deze de volgende dag harder aanvoelt.
 
Wat ik niet lees is na een nacht die tyrap erop. Ff het deksel van het reservoir eraf en dat rubbertje eruit. Bij goed resultaat hoor je dan ook echt plop! Dan reservoir dicht en dán pas tyrap doorknippen
 
deze truuc pas je inderdaad na het ontluchten toe [als nodig blijkt] , eerst moet ie al redelijk op druk zijn.

anders heeft het geen zin. :)
Een remsysteem "redelijk" op druk :X en dan die truc? Na goed ontluchten moet je rem al goed op druk zijn. Maar goed, ik ben dan ook zo'n debiel die staalomvlochten remleidingen monteert als er tig jaar oude rubberen op zitten.
 
Een remsysteem "redelijk" op druk :X en dan die truc? Na goed ontluchten moet je rem al goed op druk zijn. Maar goed, ik ben dan ook zo'n debiel die staalomvlochten remleidingen monteert als er tig jaar oude rubberen op zitten.


dat is nu het mooie van internet, wanneer ik stel "redelijk"> zo hard als mogelijk met de hand/als ie al bijna goed remt.
redelijk voor mij in verhouding met een compressor waarbij je ze kneiterhard krijgt. :9


de rest doe ik met tyrap. :)


zowel met de voor als achterrem werkt dat prima. :9
 
Laatst bewerkt:
In alle serieusheid :

  • Nooit meer je motor bij die vent achterlaten die geen tijd heeft om degelijk te ontluchten
  • Zelf doen
  • De instructies in deze video opvolgen http://www.youtube.com/watch?v=tkxcQzhgJLU
  • Enige wat je nodig hebt is verse fles remvloeistof, ringsleutel in de maat van je ontluchtingsnippel, en een doorzichtige plastic buis
  • Tie wrap op de remhendel met lichte druk voor een nachtje en de volgende dag is het perfect

Appeltje eitje. Zelfs een beginner als ik heeft een perfect resultaat kunnen bereiken met die video.
 
Laatst bewerkt:
Hallo iedereen,

Ik had het gevoel dat mijn remmen niet voldoende ontlucht waren door de kerel die mijn remvloeistof voor me heeft vervangen, dus vroeg ik aan mijn garagist ( die geen tijd had wegens volledig overboekt) wanneer ik hem kon binnen smijten. Hij zei me dat ik mijn remhendel gewoon voor een nachtje ook kon afspannen met colson tape (stripjes) en dat het probleem daarmee meestal ook opgelost is.
als je nu gewoon kunt remmen, maar je rem een beetje sponzig aanvoelt. dan is dat een prima oplossing
Nu heb ik die raad gevolgd, de remhendel ingetrokken met de ene hand en de strip aangetrokken met de andere. Maar gaandeweg kon ik steeds verder trekken. Nu staat de remhendel op een halve centimeter van mijn handvat aangespannen, wat ik op zich redelijk extreem vind. Kan ik op deze manier niets kapot doen in mijn remhendel, remleiding, of remklauw?
normaal niet
Ik weet dat deze enorme drukken aan moeten kunnen, maar ik vrees dat ik er wel heel veel druk op heb gezet?
moet gewoon kunnen
Kan iemand me zeggen of ik op deze moment mijn remmen naar de botten aan het helpen ben, of dat het wel goed komt?

Groetjes,
Vlad
gaat prima goedkomen.

wat je nog kan proberen: met de hand je remhendel inknijpen, en de banjobouten van je rempomp en remklauwen kort los en vast draaien (klein beetje). eventuele kleine luchtbellen die daar nog zitten kunnen dan ontsnappen.
wel een doek erbij houden om remvloeistof op te vangen!
 
Wat ik niet lees is na een nacht die tyrap erop. Ff het deksel van het reservoir eraf en dat rubbertje eruit. Bij goed resultaat hoor je dan ook echt plop! Dan reservoir dicht en dán pas tyrap doorknippen
Een 'plop' :?
Bij het wegnemen van dat rubber ding? Terwijl de pomp gewoon nog dicht zit?

Dan is er echt iets anders aan de hand.
 
Wat ik niet lees is na een nacht die tyrap erop. Ff het deksel van het reservoir eraf en dat rubbertje eruit. Bij goed resultaat hoor je dan ook echt plop! Dan reservoir dicht en dán pas tyrap doorknippen
Waarom moet dat deksel er nog af en waarom na het verwijderen van de tie rap?
 
Terug
Bovenaan Onderaan