Termignoni uitlaat inkorten ?

Corne91

Die hard MF'er
3 dec 2012
497
3
Kerkdriel
Zoals de titel al zegt wil ik mijn uitlaat laten inkorten.

De uitlaat ziet er op dit moment zo uit :

54930231.jpg



Dit is naar vele zijn mening te groot en ik vind het persoonlijk ook erg lelijk staan maar het zat er al op en om nu weer 600-900 euro uit te geven voor andere dempers vind ik een beetje overdreven :P

Het is een full system termignoni wat erg lekker klinkt dat dan weer wel :)

Is het mogelijk deze uitlaat in te korten denken jullie ? En zo ja voor de meelezers is er iemand in de buurt van Den Bosch of omstreken die de uitlaat voor mijn kan inkorten bij de demper tegen vergoeding uiteraard :)

en als het niet kan / mooi is om te doen dan houden we het maar zoals het is..
 
Denk dat het lastig word. Je zal een andere (kleinere) eindkap moeten hebben als je hem inkort..

enjehebtzekergelijkhetzieternietuit

Ik zou kijken om een leuke 2dehands demper. Dat hoeft helemaal niet zo veel te kosten.

:W
 
Laatst bewerkt:
Ben er ook bang voor helaas.


Ben helaas niet meer in bezit van de oorspronkelijke uitlaten en bocht.

Zal de diameter eens opmeten of kijken of iemand het complete systeem verkoopt. Op markt plaats krijg ik vrij weinig gevonden helaas..
 
Ben er ook bang voor helaas.


Ben helaas niet meer in bezit van de oorspronkelijke uitlaten en bocht.

Zal de diameter eens opmeten of kijken of iemand het complete systeem verkoopt. Op markt plaats krijg ik vrij weinig gevonden helaas..

Onze oosterburen hebben ook veel handel op eBay.. Je zou daar eens kunnen kijken :)

:W
 
Lastige is dat de demper conusvormig is. Alles kan aangepast worden, maar of het mooi blijft...

Zit de demper aan de voorbochten gelast? Zo nee, andere demper scoren verloopje maken en rijden maar weer.
 
Op de vraag die ik je stel krijg ik waarschijnlijk antwoorden in de geest "omdat het kan" en andere ongein, maar ik waag het er toch op.
Waarom inkorten?, Alleen maar voor de looks en omdat er wat figuren zeggen dat ze hem te lang vinden? Goede volledige uitlaatsystemen, en daar zou ik Termignoni beslist onder rekenen, maken uitlaatsystemen die aangepast zijn op de motor en die het rendement kunnen verbeteren. Dat betekend dat de vorm van de voorbochten en het demper gedeelte op elkaar afgestemd zijn en wel zeker van belang zijn.

Een uitlaat is vooral bij een 2 takt erg belangrijk en zeer gevoelig, bij 4 takten wat minder maar toch is daar ook de lengte van het systeem belangrijk.
De gassen gedragen zich o.a. als geluidsgolven met een bepaalde golflengte en het kan zo een paar pk's schelen als die golflengte niet past bij de lengte van het systeem.

Persoonlijk heb ik liever een goed functionerende pijp dan een die er "cool" uitziet.
Dus bedenk voor je er de zaag in zet.
Koop liever dan een of andere passende "kachelpiep" op E-bay
 
Laatst bewerkt:
Op de vraag die ik je stel krijg ik waarschijnlijk antwoorden in de geest "omdat het kan" en andere ongein, maar ik waag het er toch op.
Waarom inkorten?, Alleen maar voor de looks en omdat er wat figuren zeggen dat ze hem te lang vinden? Goede volledige uitlaatsystemen, en daar zou ik Termignoni beslist onder rekenen, maken uitlaatsystemen die aangepast zijn op de motor en die het rendement kunnen verbeteren. Dat betekend dat de vorm van de voorbochten en het demper gedeelte op elkaar afgestemd zijn en wel zeker van belang zijn.

Een uitlaat is vooral bij een 2 takt erg belangrijk en zeer gevoelig, bij 4 takten wat minder maar toch is daar ook de lengte van het systeem belangrijk.
De gassen gedragen zich o.a. als geluidsgolven met een bepaalde golflengte en het kan zo een paar pk's schelen als die golflengte niet past bij de lengte van het systeem.

Persoonlijk heb ik liever een goed functionerende pijp dan een die er "cool" uitziet.
Dus bedenk voor je er de zaag in zet.
Koop liever dan een of andere passende "kachelpiep" op E-bay

Inderdaad. Koop dan een el cheapo Dan moto demper of zo en ga die slachten.
De zaag in een Termignoni :N
 
Ik heb besloten om naar Pajic racing in gendringen te gaan om een andere demper op de bochten te laten aanmeten.

Toch bedankt voor de reacties maar het is vooral dat ik mijn eigen er aan stoor en of het nu een termigoni of een akrapovic is zou mijn persoonlijk weinig uitmaken en die paar pk op een Z1000 zal ik niet zo merken. Zit geen power commander op helaas..

Deze mag op slot admins :)
 
Ik snap het wel, ik vind het persoonlijk een afschuwelijke demper.
Ben benieuwd wat het gaat worden uiteindelijk. ;)

Ben bij Pajic geweest en naar goed luisteren en bekijken van 3 uitlaten is het deze geworden :
img3293b.jpg


Heb de demper ingerolen en ben voor een heel zacht prijsje een zo goed als nieuwe demper rijker die persoonlijk beter past bij mijn idee van de motor :)
 
Laatst bewerkt:
Elke mening respecteer ik :)

Iemand zal het vast heel mooi vinden en ben blij voor degene die hem eronder krijgt dan zijn we beiden inderdaad gelukkig gemaakt :)

Bedankt voor de leuke reacties !
 
Ik heb me uitlaat ook ingekort en merk nu degelijk dat ie harder geluid maakt MAAR dat ik ook me vermogen kwijt ben. Hij loopt dus te arm. Ik heb jeroen vd meer opgebeld en het verhaal uitgelegt en ik kan hem dus gewoon weer opnieuw afstellen haha!

Wat ik ook merk is dat mijn uitlaat een beetje lekt en dan met name bij de popnagels. Ik voel daar wat damp ontsnappen. Heeft dit nadelige effecten of maakt dit uberhaubt uit?
Zoja, kan je dit oplossen met wat soort kit? vloeibare siliconen kit? Het is vooral bij me popnagels.
 
Ik heb me uitlaat ook ingekort en merk nu degelijk dat ie harder geluid maakt MAAR dat ik ook me vermogen kwijt ben. Hij loopt dus te arm. Ik heb jeroen vd meer opgebeld en het verhaal uitgelegt en ik kan hem dus gewoon weer opnieuw afstellen haha!

Wat ik ook merk is dat mijn uitlaat een beetje lekt en dan met name bij de popnagels. Ik voel daar wat damp ontsnappen. Heeft dit nadelige effecten of maakt dit uberhaubt uit?
Zoja, kan je dit oplossen met wat soort kit? vloeibare siliconen kit? Het is vooral bij me popnagels.

je zou kunnen proberen het dicht te maken met een substantie welke na het aabrengen goed tegen de hitte kan van de uitlaat.
mijn gare dempertjes zijn aan de onderkant voorzien van een beetje "kneedbaar staal" om een paar gaten te dichten. houd het nog altijd goed, nu een jaar tot 1,5 jaar
 
vloeibare siliconen kit dat zwarte spul werkt wel goed heb ik gehoord. Maar ik denk dat ik het lekker laat zo. Die knallen in me uitlaat klinkt op zich wel lekker.
je zou kunnen proberen het dicht te maken met een substantie welke na het aabrengen goed tegen de hitte kan van de uitlaat.
mijn gare dempertjes zijn aan de onderkant voorzien van een beetje "kneedbaar staal" om een paar gaten te dichten. houd het nog altijd goed, nu een jaar tot 1,5 jaar
 
Terug
Bovenaan Onderaan