Startproblemen zxr750 '94

Roytjebundy

Rookie
4 jun 2013
11
0
Hoogezand-Sappemeer
Hallo,

Ik ben een nieuwe forum gebruiker, ik kijk al een hele lange tijd mee en heb me daarmee altijd kunnen redden. Alleen ben ik nu toch genoodzaakt zelf eens wat hulp te zoeken vandaar dit bericht!

Ik heb een Kawasaki ZXR750 met startproblemen. Na heel veel googlen en forums te hebben gelezen heb ik al een aantal dingen kunnen uitsluiten.
Namelijk:

- Nieuwe accu
- Nieuwe bougies
- Benzinepomp werkt

Het probleem is verder als volgt. De motor start heel makkelijk als ik benzine in de carburateurs doe, wanneer het luchthuis er vanaf is. Na het aansluiten van de tank start de motor weer en na een korte tijd valt deze weer uit. Ik heb het idee dat hij dan geen benzine meer krijgt? De tank zit niet verstopt! Nou heb je 2 nippels onder op de tank voor de benzineslangen, ik zag nog een derde nippel hoger op de tank, waar is deze voor? Zit geen slang op bij mij.. Kan het zijn dat de kraan kapot is oid?

Alvast bedankt.. Roy
 
Hallo,

Ik ben een nieuwe forum gebruiker, ik kijk al een hele lange tijd mee en heb me daarmee altijd kunnen redden. Alleen ben ik nu toch genoodzaakt zelf eens wat hulp te zoeken vandaar dit bericht!

Ik heb een Kawasaki ZXR750 met startproblemen. Na heel veel googlen en forums te hebben gelezen heb ik al een aantal dingen kunnen uitsluiten.
Namelijk:

- Nieuwe accu
- Nieuwe bougies
- Benzinepomp werkt

Het probleem is verder als volgt. De motor start heel makkelijk als ik benzine in de carburateurs doe, wanneer het luchthuis er vanaf is. Na het aansluiten van de tank start de motor weer en na een korte tijd valt deze weer uit. Ik heb het idee dat hij dan geen benzine meer krijgt? De tank zit niet verstopt! Nou heb je 2 nippels onder op de tank voor de benzineslangen, ik zag nog een derde nippel hoger op de tank, waar is deze voor? Zit geen slang op bij mij.. Kan het zijn dat de kraan kapot is oid?

Alvast bedankt.. Roy


Hallo Roy, welkom hier op MF



je benzinekraan, > zet deze eens op PRImair zodat de vlotterbakjes gevuld worden ondanks verstopte tankontluchting of leiding/kraan. :)


als je motor dan wel in 1 keer start moet je het in 1 van deze dingen zoeken.
 
Laatst bewerkt:
zit dacht ik niet op jouw motor ;)

brandstoffilter wel schoon? Hoe heb je brandstofpomp getest?


Ik vond het al vreemd, maar vandaar dat ik t waarschijnlijk niet weet!

De brandstofpomp getest door de slang ( vanaf tank ) van de ene kant in een glas benzine te doen, te starten en loopt door via de andere slang ( naar carburateur ).

Ga de filter nu gelijk controleren!
 
mr.old(s)cOOl! Bedankt voor je snelle reactie!

Misschien een hele domme vraag, Wat is PRImair?
Neem aan dat dit op de benzinekraan staat? haha

PRI [als het op jouw motor zit] is een functie van je benzinekraan die je vacuumfunctie omzeild, normaal zuigen de carbs je benzine uit je tank.

Met PRI heb je die zuigfunctie niet nodig, maar ik lees net dat je een brandstofpomp hebt?
inderdaad eens kijken of deze goed werkt.
 
Laatst bewerkt:
Pri zit er idd niet op, alleen on, off en reserve.

Wellicht je benzinekraan verstopt of een benzinefilter?


Heb idd het idee dat de benzinefilter verstopt zit! Hier hoort, lijkt mij, benzine in te staan? Hij staat droog, helaas geen tijd meer gehad hem los te halen aangezien ik hem weer aan de loop had en dus weer heb afgebouwd, kan er zo lastig bij!
 
Heb idd het idee dat de benzinefilter verstopt zit! Hier hoort, lijkt mij, benzine in te staan? Hij staat droog, helaas geen tijd meer gehad hem los te halen aangezien ik hem weer aan de loop had en dus weer heb afgebouwd, kan er zo lastig bij!


benzinefilters, |( :')


je bent niet de eerste die problemen heeft door een ding wat eigenlijk problemen zou moeten voorkomen, _O- ;) hoort inderdaad voor de helft met benzine te staan,

ik denk; filter eraf en hij loopt weer.
 
Laatst bewerkt:
Heb idd het idee dat de benzinefilter verstopt zit! Hier hoort, lijkt mij, benzine in te staan? Hij staat droog, helaas geen tijd meer gehad hem los te halen aangezien ik hem weer aan de loop had en dus weer heb afgebouwd, kan er zo lastig bij!

kijk eens of er uberhaupt wel benzine bij het filter komt, al zit het filter verstopt dan zit er nog steeds benzine in, alleen komt het er aan de andere kant niet meer uit.
 
kijk eens of er uberhaupt wel benzine bij het filter komt, al zit het filter verstopt dan zit er nog steeds benzine in, alleen komt het er aan de andere kant niet meer uit.


Benzinefilter zit niet, geheel, verstopt en er komt wel benzine bij!
Nu heb ik de benzineslang in een bak benzine gedaan en nu lijkt t alsof mijn benzinepomp toch geen benzine aanzuigt richting de carburateurs!

Wss dus toch de benzinepomp die het heeft begeven?
 
Slang bij de carburateurs eraf halen, dan de pomp laten draaien en kijken of er brandstof komt.
Komt er brandstof, druk dan even met je duim de slang dicht om te voelen of de pomp ook druk opbouwt.
komt er geen brandstof, haal dan het filter eruit en herhaal de test.
 
Slang bij de carburateurs eraf halen, dan de pomp laten draaien en kijken of er brandstof komt.
Komt er brandstof, druk dan even met je duim de slang dicht om te voelen of de pomp ook druk opbouwt.
komt er geen brandstof, haal dan het filter eruit en herhaal de test.


even een korte update:

Tank ligt er weer vanaf en de pomp doet het.
Heb de slang van de de pomp naar de tank in een glas benzine gehad en toen starten.. niks aan de hand loopt prima ( pomp werkt lijkt me ). Moet het denk ik zoeken bij de tank? alleen deze nippels zitten niet verstopt! de derde nippel ( lucht? ) op de tank, hier heb ik geen slang opzitten?

Zonder tank en met een glas benzine is er niks aan de hand?
 
even een korte update:

Tank ligt er weer vanaf en de pomp doet het.
Heb de slang van de de pomp naar de tank in een glas benzine gehad en toen starten.. niks aan de hand loopt prima ( pomp werkt lijkt me ). Moet het denk ik zoeken bij de tank? alleen deze nippels zitten niet verstopt! de derde nippel ( lucht? ) op de tank, hier heb ik geen slang opzitten?

Zonder tank en met een glas benzine is er niks aan de hand?

Probeer eens met de tankdop open. Ik denk dat je tank vacuüm zuigt (weet het bijna wel zeker)

Waar zit die 3e nippel waar je het over hebt? Die 2 onder zijn voor de brandstof en reserve.
 
Laatst bewerkt:
Probeer eens met de tankdop open. Ik denk dat je tank vacuüm zuigt (weet het bijna wel zeker)

Waar zit die 3e nippel waar je het over hebt? Die 2 onder zijn voor de brandstof en reserve.


Die 3e nippel zit niet bij de andere 2 maar meer naar boven.. onder het zadel zeg maar ongeveer! Ik zal het morgen eens proberen! wil dit zeggen dat ik dan een andere tank moet of hoe dit op te lossen? Trouwens nu je het zegt, eerste x dat de tank er vanaf was en ik hem rechtop had staan kwam er via de tankdop benzine uit ( er zat nog aardig wat benzine in toen ).. Lijkt me dus idd dat hij hier vacuum zuigt?
 
Hallo Roy,

Als ik het zo lees zit het probleem in de benzinekraan. Deze willen op een ZXR wel eens gaan muiten. Als het goed is moet je het filter kunnen zien terwijl je aan de linkerzijden naast de motor gaat zitten. Start nu de motor en beweeg de kraan door alle standen heen. Als het goed is zie op enig moment het filter vollopen. Dit hoeft niet te betekenen dat de kraan de juiste positie aanwijst (on of res). Vacuum zuigen van je tank en afklemmen van de slangen is op een ZXR bijna niet mogelijk. EEn revisiesetje voor de kraan koop je via Ebay voor een eurootje of tien.

Groet Jan
 
Hallo Roy,

Als ik het zo lees zit het probleem in de benzinekraan. Deze willen op een ZXR wel eens gaan muiten. Als het goed is moet je het filter kunnen zien terwijl je aan de linkerzijden naast de motor gaat zitten. Start nu de motor en beweeg de kraan door alle standen heen. Als het goed is zie op enig moment het filter vollopen. Dit hoeft niet te betekenen dat de kraan de juiste positie aanwijst (on of res). Vacuum zuigen van je tank en afklemmen van de slangen is op een ZXR bijna niet mogelijk. EEn revisiesetje voor de kraan koop je via Ebay voor een eurootje of tien.

Groet Jan


Hallo jan,

Bedankt voor je reactie! ik zal dat morgen eens gaan uitvoeren! Hoe/op wat voor naam moet ik dat revisie setje zoeken?

groeten
 
ik wou even wat zeggen over die derde pijpje op je benzinetank ,dat is een onluchtingspijpje waar normaal een slang opzit die naar beneden gaat richting je onderkuip controleer even of die niet verstopt zit succes.
 
Even weer een update!

Ik heb de motor weer aan de loop en start constant weer, ook al weer een keer de weg op geweest alleen merkte hier dat hij heel erg inhield alsof hij toch geen benzine kreeg! Dit was als ik boven de 60 km ging rijden en de motor wat harder door trok..

Mensen hier reacties op?
Ik las al wat over de ontluchting op het forum en aangezien hier bij mij geen slang op zit?
Ook las ik van kapotte cdi?

Alvast bedankt
 
Terug
Bovenaan Onderaan