Triumph Speed Triple topic deel 38

Status
Niet open voor verdere reacties.
Om weer even een oude discussie op te starten :o :
Swifty is klaar met MPP, ze vindt deze te spits/te sportief stuurgedrag. Ze wil een rondere sport/tour band. Het liefst eentje met een redelijk levensduur. We hadden het idee om de nieuwe S20 te gaan monteren, maar die schijnen nogal snel te slijten en nauwelijks grip in de regen te hebben. Dus nu weet ze het even niet meer... Suggesties zijn welkom
 
S20 is volgens mij de oude bt 016 slijt idd erg snel!
Die 30 serie schijnt een leuke sport tour band te zijn!
 
Om weer even een oude discussie op te starten :o :
Swifty is klaar met MPP, ze vindt deze te spits/te sportief stuurgedrag. Ze wil een rondere sport/tour band. Het liefst eentje met een redelijk levensduur. We hadden het idee om de nieuwe S20 te gaan monteren, maar die schijnen nogal snel te slijten en nauwelijks grip in de regen te hebben. Dus nu weet ze het even niet meer... Suggesties zijn welkom

Ik blijf bij de Dunlops. Sportsmarts zijn mij heel goed bevallen, zowel op het droog als in het nat. Levensduur ook prima :Y

Had ze er 10.000 kilometer onder en ze konden nog wel even mee. Helaas de motor niet :+
 
Laatst bewerkt:
Om weer even een oude discussie op te starten :o :
Swifty is klaar met MPP, ze vindt deze te spits/te sportief stuurgedrag. Ze wil een rondere sport/tour band. Het liefst eentje met een redelijk levensduur. We hadden het idee om de nieuwe S20 te gaan monteren, maar die schijnen nogal snel te slijten en nauwelijks grip in de regen te hebben. Dus nu weet ze het even niet meer... Suggesties zijn welkom
Waar jullie het vandaan halen die ie in de regen niet presteert :? Beste regenband die ik ooit heb liggen gehad. Beste straatband op alle vlakken eigenlijk. Behalve idd de slijtage van de achterband. 4000km op de speed triple, maar de MPP haalt bij mij maar 3500km ;)

Nu heeft michelin goed naar de kritiek van hun klanten geluisterd: de nieuwe MPP3 is niet zo spits van vorm, heeft een harder karkas en de kilometrage van de dunlop sportsmart. Ik zou die maar eens proberen. De eerste gebruikers zijn in ieder geval laaiend enthousiast...

De MPR3 zou ik zeker niet proberen als ze spreekt van een te nerveus stuurgedrag. Die is nog erger dan de MPP.

Een volledig sport tour setje zou ik de metzeler Z8 M/O aanraden of de bridgestone T30. De nieuwe pirelli angel ST wint nipt alle testen, maar de speed triple stuurt er beduidend zwaarder mee. Van de dunlop roadsmart hoor ik veel dat die over de helft van zijn levensduur veel van zijn pluimen verliest...
 
Laatst bewerkt:
Waar jullie het vandaan halen die ie in de regen niet presteert :? Beste regenband die ik ooit heb liggen gehad. Beste straatband op alle vlakken eigenlijk. Behalve idd de slijtage van de achterband. 4000km op de speed triple, maar de MPP haalt bij mij maar 3500km ;)

Nu heeft michelin goed naar de kritiek van hun klanten geluisterd: de nieuwe MPP3 is niet zo spits van vorm, heeft een harder karkas en de kilometrage van de dunlop sportsmart. Ik zou die maar eens proberen. De eerste gebruikers zijn in ieder geval laaiend enthousiast...

De MPR3 zou ik zeker niet proberen als ze spreekt van een te nerveus stuurgedrag. Die is nog erger dan de MPP.

Een volledig sport tour setje zou ik de metzeler Z8 M/O aanraden of de bridgestone T30. De nieuwe pirelli angel ST wint nipt alle testen, maar de speed triple stuurt er beduidend zwaarder mee. Van de dunlop roadsmart hoor ik veel dat die over de helft van zijn levensduur veel van zijn pluimen verliest...

Banden zijn natuurlijk ook iets persoonlijks, de een heeft wel vertrouwen bij band X, de ander niet. Ik kan me een discussie herinneren over de Qualifier op de Street, de een viel over de ander wat voor k*tband het wel niet was. Zelf nooit problemen mee gehad en toch aardig wat kilometers op gestuurd in wisselende omstandigheden.
 
Om weer even een oude discussie op te starten :o :
Swifty is klaar met MPP, ze vindt deze te spits/te sportief stuurgedrag. Ze wil een rondere sport/tour band. Het liefst eentje met een redelijk levensduur. We hadden het idee om de nieuwe S20 te gaan monteren, maar die schijnen nogal snel te slijten en nauwelijks grip in de regen te hebben. Dus nu weet ze het even niet meer... Suggesties zijn welkom

bt-023s doen het prima in de regen en vind ik lekker koersstabiel... (of hoe je dat ook noemt)

niet te agressief, en ze gaan meestal zo'n 15k km mee zegt men :)

ik kom trouwens van mpp's ;)
 
Laatst bewerkt:
sportsmarts. voorbandje deed 11.000km maar was wel echt op. Achterbandje gaat iets eerder op. Alle opties die ik gehoord heb lijken me prima :Y

Denk alleen dat de S20 teveel sportband is. T30 is dan misschien goed alternatief?
 
sportsmarts. voorbandje deed 11.000km maar was wel echt op. Achterbandje gaat iets eerder op. Alle opties die ik gehoord heb lijken me prima :Y

Denk alleen dat de S20 teveel sportband is. T30 is dan misschien goed alternatief?

T30 staat nu een artikel over in de motoplus.
Zijn er wel positief over. :Y

Ikzelf heb tig setjes MPP versleten dus daar hoor je van mij geen kwaad woord over. *O*
Momenteel rij ik op MPR2 (lagen erop toen ik hem kocht)..
Ook meer dan tevreden mee. :]

Banden blijft vaak ook een gevoelskwestie. :Y
 
Wie heeft er zin om zaterdag 15 juni mee te gaan naar de Triumph meeting in Geel!
Het begint om 12:00 uur!
Misschien afspreken bij Mc Donalds Tilburg - zuid en dan bij goirle afzakken naar Geel.
Dat ligt vrij centraal en nog een klein uurtje rijden vanaf Geel!?

Wie gaat ermee???

Lijkt me een goed idee, hoe laat ongeveer?

Klus, tripledude hadden jullie ook Geel plannen?
 
Vanmiddag een familietoertocht gereden van een kleine 200 km.
Was ondanks dat de zon het grotendeels liet afweten goed te doen.
:] :] :] :] :] :]

296272_469315449824319_922808136_n.jpg

600419_469315579824306_1515051215_n.jpg

600419_469315579824306_1515051215_n.jpg
 
Waar jullie het vandaan halen die ie in de regen niet presteert :? Beste regenband die ik ooit heb liggen gehad. Beste straatband op alle vlakken eigenlijk. Behalve idd de slijtage van de achterband. 4000km op de speed triple, maar de MPP haalt bij mij maar 3500km ;)

Nu heeft michelin goed naar de kritiek van hun klanten geluisterd: de nieuwe MPP3 is niet zo spits van vorm, heeft een harder karkas en de kilometrage van de dunlop sportsmart. Ik zou die maar eens proberen. De eerste gebruikers zijn in ieder geval laaiend enthousiast...

De MPR3 zou ik zeker niet proberen als ze spreekt van een te nerveus stuurgedrag. Die is nog erger dan de MPP.

Een volledig sport tour setje zou ik de metzeler Z8 M/O aanraden of de bridgestone T30. De nieuwe pirelli angel ST wint nipt alle testen, maar de speed triple stuurt er beduidend zwaarder mee. Van de dunlop roadsmart hoor ik veel dat die over de helft van zijn levensduur veel van zijn pluimen verliest...
Thnx ;)
 
Laatst bewerkt:
sportsmarts. voorbandje deed 11.000km maar was wel echt op. Achterbandje gaat iets eerder op. Alle opties die ik gehoord heb lijken me prima :Y

Denk alleen dat de S20 teveel sportband is. T30 is dan misschien goed alternatief?
Thnx, de T30 ga ik dus maar aan d'r doorgeven ;)
 
T30 staat nu een artikel over in de motoplus.
Zijn er wel positief over. :Y

Ikzelf heb tig setjes MPP versleten dus daar hoor je van mij geen kwaad woord over. *O*
Momenteel rij ik op MPR2 (lagen erop toen ik hem kocht)..
Ook meer dan tevreden mee. :]

Banden blijft vaak ook een gevoelskwestie. :Y
Zolang deze leverbaar zijn, komt er bij mij niets anders onder :]
 
Rummer ik heb zelf geen ervaring met de T30 he. Ik blijf toch het liefst bij de sportmax. Merk wel dat wanneer ik een periode veel woonwerk rij dat de achterband gauw afvlakt lijkt het. Maar zowel in droog als nat prima
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan