Triumph Speed Triple topic deel 38

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ook weer terug van een rondje Duitsland, mooi weer en lekker gereden, nou moet ik me hier weer zien te vermaken...

Inmiddels het vierde setje sportsmarts aan het verslijten, gaan gemiddeld 10.000km. mee
 
Ik heb nu de Conti Sport Attack 2, voor mij een prima en goed sturende band. Hiervoor heb ik een set Dunlop Sportsmarts gehad en daarvoor de Qualifier 2. Hoe het slijtgedrag is van de Conti kan ik nog niets van zeggen, de Dunlop Sportsmart is bij mij na 10000 km vervangen.
 
Ook weer terug van een rondje Duitsland, mooi weer en lekker gereden, nou moet ik me hier weer zien te vermaken...

Inmiddels het vierde setje sportsmarts aan het verslijten, gaan gemiddeld 10.000km. mee
Dat is altijd lastig als er in het buitenland is gereden -O-
 
Weer terug thuis. 3100km op de triple gezet en 100 km cols afgerold dus die staan niet op de teller en nog effe gister 1000km naar huis geknalt met het vervoer.

Te veel om op noemen zal van de week paar foto's plaatsen. Wel door muren (+5m hoog) van sneeuw heen gereden.
 
Goedemorgen @ll :W


Mijn Triple heeft de laatste last van wat 'hick-ups' bij lage toeren.
Net of ie ff een slag mist ofzo. maar echt regelmaat zit er niet in.
Vooral stationair erg goed te horen en te zien, maar sinds kort is het ook te voelen bij langzaam (in lage toeren) rijden.

Heb er een filmpje van gemaakt:

Iemand die dit gedrag misschien bekend voorkomt?


Nou, het probleem is gevonden! *O*

Zat vrijdagavond op een verjaardag van een mede MF-ster en daar werd mij gevraagd wat voor bougies er in de triple zaten. Irid... ERUITHALEN!!! Ja maar... NEE, ERUIT!!

En waarempelachtigwaardig, iridium bougies eruit, oude bougies (gelukkig niet weggegooid) erin, en de dip is weg! Hij schommelt nu wel iets meer (+/- 100 toeren),
maar het echte inhouden is helemaal verdwenen. *O*

Nu alleen een nieuwe setje normale bougies halen, dan is dat schommelen waarschijnlijk ook weg. *D
 
Goed bezig mannen!! Hmm Rummer je hebt wel gelijk... dan maar niet meer naar het buitenland gaan met de motor :? :N heb het er wel voor over.

Ook in NL zijn er trouwens wel mooie routes, maar het zou toch fijn zijn als men je hier toch eens wat meer vrij laat rijden en te laten nadenken. Alsof je in de Eifel waar bijna alles 100km/u wegen zijn het verstandig is om dat dan ook te rijden, zeker in bochten :o
 
Weer terug thuis. 3100km op de triple gezet en 100 km cols afgerold dus die staan niet op de teller en nog effe gister 1000km naar huis geknalt met het vervoer.

Te veel om op noemen zal van de week paar foto's plaatsen. Wel door muren (+5m hoog) van sneeuw heen gereden.


mooi man, ben benieuwd!
Alles heel gelaten deze keer?

We hebben er een lekker lang weekend Sauerland opzitten :] .
1260 km toen ik weer thuis was. Dat was weer gezelliggggg :Y
 
mooi man, ben benieuwd!
Alles heel gelaten deze keer?

We hebben er een lekker lang weekend Sauerland opzitten :] .
1260 km toen ik weer thuis was. Dat was weer gezelliggggg :Y

Ja deze heeft me niet laten staan hoewel ik hoorde dat me achterlicht af en toe beetje raar doet. En hij is toch relatief zuinig ligt wss toch aan de korte rondje hier :+.

Vanaaf maar eens poetsen aangezien er 5kg zand aan zit :')
 
100D7F2A-1987-4659-8E5E-06075DB45BAC-1460-00000208B1B66FE2_zps128d7b36.jpg

zo ben er ook weer :)
B65719F5-1C56-470E-B00D-0D0800C53F91-1460-0000020870DD54C8_zps919d9880.jpg


kon hem niet inruilen hier :)

was gisteren undercuver bij katwijk, zag ik een groepje motoren, zat een speed triple tussen
oud model met nieuwe koplampen, vind het toch niet passen, geef mij maar rond :)

vanmiddag gaat hij weg voor een grote beurt... is hij aan toe, want de vlammen komen er uit na gas los laten :)
wel leuk, maar of dat goed is.......
 
Goedemorgen @ll :WNou, het probleem is gevonden! *O*

Zat vrijdagavond op een verjaardag van een mede MF-ster en daar werd mij gevraagd wat voor bougies er in de triple zaten. Irid... ERUITHALEN!!! Ja maar... NEE, ERUIT!!

En waarempelachtigwaardig, iridium bougies eruit, oude bougies (gelukkig niet weggegooid) erin, en de dip is weg! Hij schommelt nu wel iets meer (+/- 100 toeren),
maar het echte inhouden is helemaal verdwenen. *O*

Nu alleen een nieuwe setje normale bougies halen, dan is dat schommelen waarschijnlijk ook weg. *D

Heb je ook gevraagd waarom er geen iridium bougies in moeten. Fijn dat ie het weer goed doet *O*
 
Heb je ook gevraagd waarom er geen iridium bougies in moeten. Fijn dat ie het weer goed doet *O*

Ze schijnen gevoeliger te zijn dan 'normale' bougies.

Volgens de tipgever: "Aj d'r noar kiekt, bint ze a stuk!" 8-)
Hij had ze in z'n srad 600 circuitfiets gehad, en ook alleen maar problemen mee gekend.

Nu had ik laatst ook de accu kapot en toen heb ik natuurlijk meerdere malen proberen te starten, met een koud blok. Heb ergens gelezen dat bougies daar sowieso gevoelig voor zijn, dus waarschijnlijk heeft dat voor de genadeklap gezorgd..

Ouderdom was het in elk geval niet. Heb ze er vorig jaar mei ingezet en in de eerste instantie deden ze het super. Jammer genoeg uiteindelijk niet zo lang dus... B|
 
Ze schijnen gevoeliger te zijn dan 'normale' bougies.

Volgens de tipgever: "Aj d'r noar kiekt, bint ze a stuk!" 8-)
Hij had ze in z'n srad 600 circuitfiets gehad, en ook alleen maar problemen mee gekend.

Nu had ik laatst ook de accu kapot en toen heb ik natuurlijk meerdere malen proberen te starten, met een koud blok. Heb ergens gelezen dat bougies daar sowieso gevoelig voor zijn, dus waarschijnlijk heeft dat voor de genadeklap gezorgd..

Ouderdom was het in elk geval niet. Heb ze er vorig jaar mei ingezet en in de eerste instantie deden ze het super. Jammer genoeg uiteindelijk niet zo lang dus... B|

Dat van het starten ben ook ook al meer tegengekomen nog niet dat die iridium bougies gevoeliger zijn.
Ik ga maar eens rustig kijken wat ik er volgend jaar in ga stoppen.
 
:W
Moggel @ all

Ben dr ook weer bij. Weekje Eifel gedaan met een leuk groepje. Heerlijk weet en heerlijke ritjes. Heb genoten van de Tijgert !!!


Toevallig op terras gezeten aan de B258 afgelopen zondag ?
Er stond nl. een witte tijgert ( in de buurt van mijn witte ST )

;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan