Triumph Speed Triple topic deel 38

Status
Niet open voor verdere reacties.
Is die MV brutale 800 niet een 3 cillinder?
Uhu, maar door de injectieafstelling is dat een levensgevaarlijk hok. En dan zwijgen we nog over de betrouwbaarheid in het algemeen, van motor en invoerder/fabriek.

Yamaha en de meeste instructeurs, ook triumph, laten het vermogen in het middensegment relatief laag owv de pk regeling in de belangrijkste markten van Europa, zijnde Frankrijk en Duitsland.
 
Laatst bewerkt:
Mij god wat een gedrocht. Las net op de yamaha site "koppelrijk" en "85 Nm"

_O-

Vind vaak motoren snel mooi. Maar nee. Ik vind net zo mooi als een diversion. :X

whaha, met de korte gearing vreet mijn ouwe t509 dat ding nog op met een dragrace :P
 
ook leuk deze passage:
"De 2014 MT09 vormt volgens Yamaha een gloednieuw concept binnen het sportieve segment, die met 115 pk bij 191 kg rijklaar de motorwereld voorgoed moet veranderen."

Wat is er precies nieuw aan dit concept? Een driecilinder bij Yamaha is inderdaad nieuw, maar verder? Er zijn veel driepitters langzaamaan. Het vermogen en koppel is nou ook niet echt schokkend. Beetje rijder op een street 675 moet hem ook nog wel opvreten denk ik.
 
ook leuk deze passage:
"De 2014 MT09 vormt volgens Yamaha een gloednieuw concept binnen het sportieve segment, die met 115 pk bij 191 kg rijklaar de motorwereld voorgoed moet veranderen."

Wat is er precies nieuw aan dit concept? Een driecilinder bij Yamaha is inderdaad nieuw, maar verder? Er zijn veel driepitters langzaamaan. Het vermogen en koppel is nou ook niet echt schokkend. Beetje rijder op een street 675 moet hem ook nog wel opvreten denk ik.

dit gloednieuwe concept zette triumph al neer met de allereerste speed triple...

en de huidige Street is lichter en sneller.. klein beetje minder koppel maar dat merk je amper , zeker op het circuit. de specs zijn bijna identiek aan een S3 955i (is 120 pk en 90 Nm ofzo?)

daarnaast vind ik 'm lelijk :P
 
Aargh! |(
Vanmorgen startte de motor weer niet. :( -O-
Waarschijnlijk laadt de accu niet bij. (accu is nieuw)
Dit is toch de spanningsregelaar die dit regelt?
 
ook leuk deze passage:
"De 2014 MT09 vormt volgens Yamaha een gloednieuw concept binnen het sportieve segment, die met 115 pk bij 191 kg rijklaar de motorwereld voorgoed moet veranderen."

Wat is er precies nieuw aan dit concept? Een driecilinder bij Yamaha is inderdaad nieuw, maar verder? Er zijn veel driepitters langzaamaan. Het vermogen en koppel is nou ook niet echt schokkend. Beetje rijder op een street 675 moet hem ook nog wel opvreten denk ik.



Dat klopt niet in 1977 of 1978 hadden ze al de XS750 driecyl. daarna de XS850. :+
 
Bijna 15 jaar Yamaha gehad zonder problemen. *O*
Nu anderhalf jaar Triumph en loop van het ene in het andere. -O-

sprak tijd terug een triumph rijder die elke 100.000 km een nieuw triumph koopt..

hij is aan z'n 4e bezig die ook al op een ton staat..

nooit stilgestaan, nooit gezeik mee gehad.. dus het kan best! :Y
 
Aan mijn zevende triumph bezig, buiten de eerste nooit problemen gehad. Die eerste was een T595 modelletje '97, de eerste motor die ze volledig nieuw hadden gebouwd sinds hun herstart. Te vroeg op de markt gebracht, met de nodige kinderziektes als gevolg. Wel alles netjes in garantie opgelost. Veel beter dan je van sommige Italianen mag verwachten. Maar bij de rest dus nooit problemen.
 
Aan mijn zevende triumph bezig, buiten de eerste nooit problemen gehad. Die eerste was een T595 modelletje '97, de eerste motor die ze volledig nieuw hadden gebouwd sinds hun herstart. Te vroeg op de markt gebracht, met de nodige kinderziektes als gevolg. Wel alles netjes in garantie opgelost. Veel beter dan je van sommige Italianen mag verwachten. Maar bij de rest dus nooit problemen.

ik heb een T509 en daar zijn die kinderziektes niet eens opgedoken. fijn fietsje!

enige waar je waakzaam voor moet zijn bij de 509 is het koppelingshuis dat zichzelf verbrijzelt... maar als er niet teveel troep door het blok heen vliegt en je op tijd stopt, kan je een nieuwe installeren en lekker verder rijden :P
 
Op mun ouwe (955i bj 2000), had ik nooit problemen met starten, was nog op zijn originele accu ook :o
Nooit op een druppel lader geweest, in de winter een keer per maand opstarten en laten lopen totdat de koeling voor de derde keer aan ging dan weer uitzetten.

Gaat de zelfde richting met mun huidige 8-)
 
En dan is deze handeling ook nog eens niet goed voor je accu en nog slechter voor je brummert ;)

Maar bon. Ik heb hier nog een andere speed triple in de garage staan die ik sinds maart met geen vinger heb aangeraakt. Eens van stal gehaald om een ritje van 50km mee te maken om de accu terug volledig op te laden. Startte vol enthousiasme van de eerste klik. Had hem gerust nog 3 maanden kunnen laten staan.
 
Laatst bewerkt:
Aargh! |(
Vanmorgen startte de motor weer niet. :( -O-
Waarschijnlijk laadt de accu niet bij. (accu is nieuw)
Dit is toch de spanningsregelaar die dit regelt?

deze opzet is gelijk aan hoe het op de motor zit. Van de dinamo komen 3 gele kabels gelijk aan het filmpie en van de regelaar 4, 2 groene en 2 rode.

De rest wordt uitgelegd hoe te testen.

Check gelijk op gesmolten stekkers..... Eentje hangt om de inlaatkelk van de twede cilinder en de andere aan de rechterkant daar waar de kabelboom zich enthausiast splitst.

B|
 
morning :W

met de startproblemen valt t over t algemeen wel mee, af en toe s een dynamo die doorfikt of relais of een of andere schakelaar die t begeeft.

speed staat niet bekend om spanningsregelaars die kapot gaan, in tegenstelling tot de streets.

iig even meten of r voldoende (laad)spanning is, om de accu en dynamo uit te sluiten.
misschien een corrupt alarm gemonteerd dat de boel 's nachts leegtrekt?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan