Triumph Speed Triple topic deel 38

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou mooie dag gehad op zandvoort en alle 3 de glimmende kant boven gehouden *D.
Ik was bij een instructeur met een street triple (die heeft vorig jaar in de motor gestaan)
Zeker de derde sessie ging het gas er flink op en waren we nog met 3 van de 5 :p. Nu nog dat hele eind naar huis rijden met de kar
Je had er super weer bij :]
 
Iemand anders wel een idee. Hoor wel de startmotor draaien maar die slingert niks aan??

Klinkt toch als de starterkrans, al wil ik natuurlijk niet te demotiverend overkomen :X

Maar meestal voel je die toch wel aankomen en is het niet van de ene op de andere dag. Heb je niet eerder problemen gehad waarbij de boel bij het starten abrubt stopte met een leuk en klingelend metaal geluid?
 
Nee dit zoiezo niet eerder gehad. Alleen ooit dat met legere accu 2x rondgooide maar dan niet aansloeg en kling deed.

je hoort nu dus alleen de startmotor zoemen. Dan moet je toch op onderzoek uit, begin met het kleine dekseltje bij de startmotor om te kijken of alle tandwielen nog tanden hebben. Zoja, dan ook de krukasdeksel verwijderen.

Grotefoto-F6RZRDSL.jpg

Als je het startertandwiel beide kanten op kan draaien (grote tandwiel achter de metalen ronde schijf aan de buitenkant van de krukas) zonder dat hij de krukas mee wil draaien, dan ben je inderdaad aan de beurt.

Hij hoort 1 kant op vrij te lopen, en de andere kant op de krukas mee te draaien. Als hij soms wel, soms niet pakt is ze ook kapot.
 
Laatst bewerkt:
Lekker getoerd hier onder de triple rijders de afgelopen week lees ik! Jammer dat ik zover naar het noorder woon :(!

Heeft er iemand ook ervaring met het spuiten van het kuipwerk van de triple? Ik heb de mijne laten polijsten maar de fijne krasjes zijn er helaas niet uitgekomen. Ben benieuwd of iemand een indicatie kan geven naar wat de kosten kunnen zijn als je alles weer netjes in de lak laat spuiten? (Optie voor de winter)

En wat als je de triple laat spuiten in een andere originele kleur van triumph? Kan ik dan zwaaien naar een toekomstige leuke prijs bij een eventuele verkoop?
 
Nou mooie dag gehad op zandvoort en alle 3 de glimmende kant boven gehouden *D.
Ik was bij een instructeur met een street triple (die heeft vorig jaar in de motor gestaan)
Zeker de derde sessie ging het gas er flink op en waren we nog met 3 van de 5 :p. Nu nog dat hele eind naar huis rijden met de kar

Mooi man :] :]

deze Street Triple-rijder---> Street Triple topic 21 - Summer Delight
R@inman.. 8-)

:W
 
Laatst bewerkt:
Lekker getoerd hier onder de triple rijders de afgelopen week lees ik! Jammer dat ik zover naar het noorder woon :( !

Heeft er iemand ook ervaring met het spuiten van het kuipwerk van de triple? Ik heb de mijne laten polijsten maar de fijne krasjes zijn er helaas niet uitgekomen. Ben benieuwd of iemand een indicatie kan geven naar wat de kosten kunnen zijn als je alles weer netjes in de lak laat spuiten? (Optie voor de winter)

En wat als je de triple laat spuiten in een andere originele kleur van triumph? Kan ik dan zwaaien naar een toekomstige leuke prijs bij een eventuele verkoop?

Gewoon uns un MEET regelen daarro in't noorden *D
 
Dat is natuurlijk ook een optie! Wonen er verder geen topic rijders in Drenthe en omgeving? Ben al minstens 3 tegen gekomen maar denk haast niet van het topic?
 
je hoort nu dus alleen de startmotor zoemen. Dan moet je toch op onderzoek uit, begin met het kleine dekseltje bij de startmotor om te kijken of alle tandwielen nog tanden hebben. Zoja, dan ook de krukasdeksel verwijderen.

[afbeelding]
Als je het startertandwiel beide kanten op kan draaien (grote tandwiel achter de metalen ronde schijf aan de buitenkant van de krukas) zonder dat hij de krukas mee wil draaien, dan ben je inderdaad aan de beurt.

Hij hoort 1 kant op vrij te lopen, en de andere kant op de krukas mee te draaien. Als hij soms wel, soms niet pakt is ze ook kapot.

Ik vind dit (foto/afbeelding) heul naakt :X voor un naked bike :]




:+ :W
 
Nee dit zoiezo niet eerder gehad. Alleen ooit dat met legere accu 2x rondgooide maar dan niet aansloeg en kling deed.

Probeer hem eens aan te duwen, rijdt de motor warm en probeer hem dan nog eens te starten.

Problemen met de startkoppeling zijn veelal enkel met de koude start.
 
Nou mooie dag gehad op zandvoort en alle 3 de glimmende kant boven gehouden *D.
Ik was bij een instructeur met een street triple (die heeft vorig jaar in de motor gestaan)
Zeker de derde sessie ging het gas er flink op en waren we nog met 3 van de 5 :p. Nu nog dat hele eind naar huis rijden met de kar


Lekker hè dat circuit rijden dan...
 
Zal het onthouden voor de volgende keer :Y

Ik hou niet zo van die kleine weggetjes met slecht asfalt. Wil een strak laken, misschien toch maar eens een circuitdagje gaan doen O-)
Het stuk Hohe Acht van Adenau tot aan boven is een strak laken :Y

Maar als ik die locals daar zo als een banaan zie gaan over al die wegen, kun je alleen maar van leren denk ik dan :P

Mijn visie is tegenwoordig: Als je zo hard door al die bochten kunt, hobbelig of niet (en zonder af te hangen) dan ga je alleen maar nog harder wanneer je op een strak laken rijdt en wel af gaat hangen, zoals op het circuit :)
Bovendien vind ik het wel wat hebben, over zo'n hobbelweg knallen. Maakt het net wat spannender })
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan