alternatief voor stuurgewichten

etpwn

Die hard MF'er
18 okt 2009
591
0
Beste mensen,

sinds kort heb ik naar volle tevredenheid een SBK stuur op mijn suzuki .
Nu loop ik tegen 1 probleem aan.
Het stuur is breder dan het origineel.Daar ik een vrij smalle doorgang naar mijn motorschuur heb ,past het stuur er nauwelijks meer door.

Nu heb ik de stuurgewichten eraf gehaal,en dat scheelt aanzienelijk.
Maar tijdens het rijden mis ik de stuurgewichten,omdat de trillingen in het stuur niet voldoende worden gedempt.

Mijn vraag :wie weet een alternatief vor stuurgewichten,waardoor de breedte van het stuur gelijk blijft.

Ik hoor graag van jullie,

Alvast bedankt voor het meedenken.

Evert.
 
heb zelf ook ff nagedacht.Is het volgende een optie?:
als ik de stuurklemmen(2 stuks)aan de binnenkant bekleed met een dun laagje rubber(binnenband van een fiets).
Harley hangt zijn blokken immers ook op in rubber,om trillingen tegen te gaan?

ik hoot graag van jullie wat je ervan vindt.
Als ik het heb uitgeprobeerd zal ik je de resultaten laten weten.

Evert.
 
heb zelf ook ff nagedacht.Is het volgende een optie?:
als ik de stuurklemmen(2 stuks)aan de binnenkant bekleed met een dun laagje rubber(binnenband van een fiets).
Harley hangt zijn blokken immers ook op in rubber,om trillingen tegen te gaan?

ik hoot graag van jullie wat je ervan vindt.
Als ik het heb uitgeprobeerd zal ik je de resultaten laten weten.

Evert.


Dat werkt niet optimaal denk ik, of je stuur zit niet stevig meer vast, of je draait het rubber kapot.
 
beste forumleden,

naar aanleiding van mijn vraag over een alternatief voor stuur gewichten,ben ik aan de slag gegaan.

Ik heb een stuk lood gescoord en zoals de fotos laten zien in de uiteinden van mijn stuur bevestigd.

Ik heb er nog niet mee gereden maar ik heb goede hoop.

Zodra ik meer weet laat ik nog van me horen .

Een uurtje werk.

Bedankt voor het meedenken.

Evert.
full
 
Lood in oud ijzer :+

Je kunt lood smelten en gieten,het is behoorlijk giftig.

Maar het kan :X

Hengelsportzaken verkopen ook "lood" in verschillende afmetingen en vormen.
 
Laatst bewerkt:
Op Amerikaanse sites las ik dat mensen een soort "slang" gevuld met loodkorrels in het stuur proppen.
TS, ik ben bang dat dit onvoldoende zal blijken te zijn. Wat je dan kunt doen is een stevig zakje of geschikt stukje pijp (afsluiten met wat siliconenkit oid.) vullen met loodkorreltjes en dat er in proppen.
 
Rol het lood op tot een rolletje, dat er strak in past, schuif het in het stuur en draai precies middenin een dikke schroef, zo heb ik jarenlang rondgereden op mijn cb 750 kz, die trilde zonder die rol lood je handen doof.
 
Terug
Bovenaan Onderaan