Motor slaat af bij gas geven

Tryton

Rookie
23 aug 2012
28
0
Hallo allemaal,

Afgelopen week een oude motor gekocht voor de onderdelen. Tijdens het sleutelen kwam ik erachter dat er nog een liter of 5 in de tank zat. Dit heb ik overgeheveld naar de tank van m'n GPZ 500S, aangezien die toch bijna droog stond.

Een dag later wil ik een ritje maken. De motor start zonder problemen maar slaat af nog voordat ik de straat uit ben en wil ook niet meer starten. Dit heb ik nooit eerder gehad en ik heb meteen het vermoeden dat het aan die brandstof ligt.

Dus vervolgens de hele tank leeggehaald en er nieuwe brandstof in gedaan. Met enige moeite wil de motor wel starten en draait ie heel zwakjes stationair. Maar zodra ik in de vrij een beetje gas geef tikt ie net de 2000 toeren aan en dan slaat ie weer af.

iemand enig idee waar dit aan kan liggen en hoe het te verhelpen is?
 
Als je ervoor geen problemen mee had en je alleen de brandstof overgeheveld hebt dan idd leegmaken, opnieuw vullen,flesje forte erdoor en nog even je brandstof filter controleren. Heb je t heel slecht dan ook nog je carbs schoonmaken maar denk dat dat wel mee zal vallen. Denk gewoon dat t vervuilde peut is

Ps, wel je brandstofkraan open gezet? Je zal niet de eerste zijn die t vergeet...
 
Laatst bewerkt:
Denk het ook, wie weet hoe lang die benzine er al in heeft gezeten........op een gegeven moment is het alleen nog maar goed om je verfkwasten in schoon te maken :X
 
Laatst bewerkt:
wat DJ bartezzz zegt... water in de oude tank gaat als eerste door naar je vlotterbakken... water heeft een hogere dichtheid dan benzine en zit dus onderin je vlotters... daar hangen ook je hoofdsproeiers in, je kan dus prima starten (op je startsproeier) en stationair lopen (op je stationairsproeier(s)) maar zodra jij je gas open gooit... gaat de hoofdsproeier brandstof aanzuigen... maar daar zit dan ... WATER.... en broooaaaaaappp...prut prut... je staat stil.
 
Bedankt voor jullie reacties, vooral tmoons. Het probleem was inderdaad vocht in de vlotterbakken. Even afgetapt en de motor liep weer als een zonnetje.

En jah, het was inderdaad niet slim om die brandstof over te hevelen. Maar ik heb die oude motor overgenomen van een bekende, en die had er twee weken daarvoor nog mee gereden. Dus ik had niet verwacht dat er iets mis zou zijn met de brandstof.
 
Terug
Bovenaan Onderaan