Suzuki bandit 1200 kleppen

Justme333

Rookie
6 jun 2013
1
0
Hallo iedereen, heb een paar maand geleden een B12 aangeschaft van het jaar 1997 met 47000 km op de teller. Ik was eergisteren een toertje gaan doen en na 20 km stond ik voor het rode licht en rook ik iets verbrand aan de 4de cil. en begon hij opeens veel te gaan knallen gelukkig was ik niet ver van huis. Met een beetje geluk heb ik geen verbrande kleppen hoop ik. Hij start meteen en als ik de bougiedop van de 4de cylinders doe knalt hij niet meer en voor op 3 poten te draaien heeft hij geen problemen. Compressie heeft hij en ik begin er zelf niet aan om aan de motor te klooien. Heeft hier iemand dit meegemaakt en weet er iemand hoeveel het kost om eventueel de kleppen te stellen?gewoon een richtprijs.
 
Het kan nooit kwaad om de klepspeling een keer te controleren, maar datgene jij beschrijft doet vermoeden dat hij valse lucht aanzuigt op de vierde cilinder. Je zou eerder moeten denken aan een versleten/gescheurd inlaatrubber of een carburateur die niet lekker mee doet. Doe eens een deo/remreinigerproef. Loopt het toerental op, dan is het valse lucht. Is dat niet het geval dan zul je verder moeten sleutelen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan