dynojet uitdraai

smoothrp

Die hard MF'er
16 jan 2008
304
0
Noord-Brabant
Ik heb hier een uitdraai van een dynojet run van mij tdm 900 uit 2007.

Ivm een takkoni uitlaat heb ik hem rijker afgesteld en een run gemaakt. Hij zou nu goed afgesteld snap alleen weinig van het onderste tabel. Iemand ?

 
Die geeft de lucht/brandstof-verhouding weer. Daaraan kan je dus zien in welke toerengebied de motor arm of rijk staat.

En vervelend dat de x-as de snelheid weergeeft. Je wil liever het toerental zien.
 
Laatst bewerkt:
Oke, hier zie je dus niet op of en waar hij te arm/rijk staat? Zal eens vragen of ze deze gegevens nog hebben.

Klopt, je kan het op zich afleiden als je weet hoe hard je machine ongeveer loopt in een bepaalde versnelling bij een bepaald aantal toeren.

Maar het toerental is makkelijker, zodat je een beter beeld hebt van wat je moet aanpassen.
 
Ik heb hier een uitdraai van een dynojet run van mij tdm 900 uit 2007.

Ivm een takkoni uitlaat heb ik hem rijker afgesteld en een run gemaakt. Hij zou nu goed afgesteld snap alleen weinig van het onderste tabel. Iemand ?

[~[url="http://i106.photobucket.com/albums/m278/smoothrp/20130606_231414.jpg"]afbeelding~][/URL]

Je kunt hier wel degelijk de afstelling van de motor aan zien.
Het betreft dan nu uitsluitend de situatie bij volgas ; immers alle metingen
die in de grafiek staan zijn volgas uitgevoerd.

De mengsel lijnen in het onderste deel van de grafiek laten zien dat de motor na enige tijd volbelast te zijn, uitkomt op een Air/Fuel verhouding van 13.
Zo'n afstelling is goed voor deze belastings toestand ; van de motor wordt maximaal vermogen gevraagd en dat geeft hij met deze iets rijke afstelling.

De grafiek zegt niks over de afstelling in deellast ; voor b.v. het rijden van 80 of 100km/h constant.

De operator van de testban kan dat wel bekijken op de testbank en het resultaat daarvan mondeling meedelen of opslaan als tekst bij de gemeten grafieken.

Gr,
Sander
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan