Fabrieksopgave bandenspanning erg laag

KeEzZ

MF'er
15 okt 2004
81
0
Ameide / Utrecht
Ik zit juist te kijken op de site van Pirelli bij mijn nieuwe banden (Angel ST) en die geven aan voor 2.25 en achter 2.5 bar. Is dat niet erg laag in vergelijking met wat ik algemeen hoor, 2.5 voor en 2.9 achter of heeft dit met Pirelli of deze specifieke band te maken?
 
Laatst bewerkt:
Ik zit juist te kijken op de site van Pirelli bij mijn nieuwe banden (Angel ST) en die geven aan voor 2.25 en achter 2.5 bar. Is dat niet erg laag in vergelijking met wat ik algemeen hoor, 2.5 voor en 2.9 achter of heeft dit met Pirelli of deze specifieke band te maken?

Ligt dikwijls ook aan de stugheid van het karkas,de banden spanning die jij noemt is bv die van een set mpp (slap karkas).
Pirelli supercorsa sc (circuit) banden werken, bv,met 2.1 voor en 1.9 achter het best.
zo heeft ieder type/merk weer zijn eigen bandenspanningen
 
Laatst bewerkt:
en hoe zwaarder de motor hoe hoger druk in het algemeen. aangezien een 400 niet even veel weegt als laten we zeggen een dikke 1000 heeft het 400tje minder druk in de zelfde banden nodig om aan de zelfde vervorming te komen en dus de zelfde rij kwaliteiten. dus wat de fabrikant opgeeft zal best kloppen.
 
Laatst bewerkt:
Ligt dikwijls ook aan de stugheid van het karkas,de banden spanning die jij noemt is bv die van een set mpp (slap karkas).
Pirelli supercorsa sc (circuit) banden werken, bv,met 2.1 voor en 1.9 achter het best.
zo heeft ieder type/merk weer zijn eigen bandenspanningen

Dat heeft niet met karkas of type band te maken, maar gewoon met circuit of straatgebruik.
 
Dat heeft niet met karkas of type band te maken, maar gewoon met circuit of straatgebruik.


toch wel, mijn Metzelers Racetecs hebben veel minder bandenspanning nodig voor goede grip/bandenspanning als op dezelfde motor Battlax te hebben gehad.

die Bridgestones zijn gewoon kneiterhard [inverhouding met die Metzelers] , en daarom moet er meer lucht in om ze rond/goed in vorm te krijgen.



volgens mij heeft eea dan toch te maken met compound/karkas, de eigenschappen van die band. :Y
 
Laatst bewerkt:
toch wel, mijn Metzelers Racetecs hebben veel minder bandenspanning nodig voor goede grip/bandenspanning als op dezelfde motor Battlax te hebben gehad.

die Bridgestones zijn gewoon kneiterhard [inverhouding met die Metzelers] , en daarom moet er meer lucht in om ze rond/goed in vorm te krijgen.



volgens mij heeft eea dan toch te maken met compound/karkas, de eigenschappen van die band. :Y

Een type band "battlax" noemen... Dan blijven er niet zoveel over...

2.1/1.9 is gewoon circuitspanning, dat is voor geen enkele band een wegspanning :N
 
Dat heeft niet met karkas of type band te maken, maar gewoon met circuit of straatgebruik.

Ik haal maar wat voorbeelden aan :)

Maar leg er maar eens mpp2ct onder je brommer,zet ze op 2.1 voor en 1.9 achter en ga er maar circuit mee rijden,dan kom ik kijken. :Y
Spektakel gegarandeerd :P (gaat nie werken nie)

:+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan