KTM Duke 690 IV Topic Zwei

Status
Niet open voor verdere reacties.
Yi,

Heb net effe olie wissel gedaan met filters.
Tijdens het opvullen 1.3l op gedaan (tot tussen min en max)
Effe laten draaien( voor filters te vullen)
Dan bijgevulder tot een 2mm onder max.
Nu ffe gereden , en na een min afkoelen staat de olie toch wat boven max.

Laten afkoelen en nog eens kijken ? of toch maar best terug beetje uitdoen?
 
Heb eventueel wel intresse in die valbaren, das uw vaste prijs?
Ik ben van wetteren, dus das niet zo ver van zottegem ;) .

Dames en heren, met een beetje spijt heb ik te melden dat de duke ingeruild is op een smr 990. Na 1.8 jaar heb ik besloten om de overstap te maken.
Nu heb ik wel nog enkele kleine parts liggen voor de duke
-oranje rempomp deksel
-oranje oliefilter deksel
-doorzichtige luchtbak cover
-powerparts uitlaat houder
-k&n luchtfilter
-originele 320mm remschijf nieuw
-crashbars met aan ene kant wat verfschade
(zie Tweedehands artikelen)

Grtz
 
Dames en heren, met een beetje spijt heb ik te melden dat de duke ingeruild is op een smr 990. Na 1.8 jaar heb ik besloten om de overstap te maken.
Nu heb ik wel nog enkele kleine parts liggen voor de duke
-oranje rempomp deksel
-oranje oliefilter deksel
-doorzichtige luchtbak cover
-powerparts uitlaat houder
-k&n luchtfilter
-originele 320mm remschijf nieuw
-crashbars met aan ene kant wat verfschade
(zie Tweedehands artikelen)

Grtz
Oh noes! Jammer voor de Duke, maar die smr 990 is natuurlijk ook een dik apparaat! Ik stond er nog naar te kijken toen ik bij Mulders Motoren in Groningen was. Niet verkeerd hoor! :9~

Helaas heb ik de rem maar even op het budget gegooid voor de Duke, de laatste tijd wel genoeg dingen gekocht :). Dus ik kan je niet van je onderdelen af helpen helaas.
 
Laatst bewerkt:
He Rappie,
dat ziet er inderdaad gelikt uit.
Ga je geen spijt van krijgen , heb zelf een Adventure 950/990 ruit omgebouwd i.c.m. handkappen en gemonteerd en ben er zeer tevreden over.
De Duke wordt er stabieler van op snelwegtempo in de rechte lijn , je kan rustig 140/150 km/u aanhouden.
Zo, gisteravond het ruitje gemonteerd en vandaag even getest. Exact wat je zegt, wat een verschil zeg! Jouw ruitje is wel iets groter, maar de Puig doet z'n taak ook al prima.

Bij 130 met windkracht 4-5 tegen zat het nog prima, kon zelfs relaxed zitten met m'n linkerhand los van het stuur ;) (kort om te testen). Hogere snelheden ook geen enkel probleem.
Uiteraard komt het comfort wel met een kleine prijs, namelijk iets meer lawaai rondom te helm. Alhoewel het me alles mee valt in vergelijking tot gekuipte motoren waar ik op heb gereden. Zeker met oordoppen in (heb ik altijd) geen enkel probleem.

Moest vandaag een uurtje snelweg rijden, geen probleem en kwam veel frisser aan dan normaal. Kennelijk vergt het tegen de wind in hangen normaal toch wel wat energie :z
 
Laatst bewerkt:
Rappie,

zoals gezegd goede keuze , maar jouw ruit is veel mooier dan de mijne! 8-)
Ben blij dat hij goed werkt.
Persoonlijk vind ik mijn eerdere motoren met een klein ruitje beter (lees all rounder) rijden:
Aprilia Pegaso , XT660r , Versys 650 en nu de Duke 690.

Wat mij ook heel goed bevalt is het ketting smeersysteem van osco : OSCO one second chain oiler
Ik was het smeren met een spuitbus zat , teveel spetters op velg , nummerplaat en duo handgreep.
full
 
Ah ja, ik heb momenteel een Loobman erop zitten. Maar ben d'r toch niet 100% over te spreken (alhoewel het voor het geld best ok is). Momenteel ook wat gemengde resultaten, weinig smering op ketting lijkt het maar toch veel spul eraf bij het voortandwiel. Rolletjes lijken wat droog te blijven. :/

Dus zit eraan te denken om nu een Tutoro Auto te bestellen. Lekker automatisch, en gelijkmatige smering continu ipv eens in de x aantal km. Zou toch beter moeten werken.

Damn.. die Duke wordt duur zo :X
 
Met 0km? Dat is niet duur dan. Scheelt 1700 euro. :9
Komt er wellicht een iets aangepaste Duke in 2014? Of loop ik dan te hard van stapel? :+
 
Laatst bewerkt:
Wat zijn eigenlijk de verschillen de non-r en r versie? Op de ktm site heeft de r iets langere voor en achter veren en staat daardoor iets hoger op de poten. Verder lijkt op de plaatsjes dat de r versie een akrapovic uitlaat heeft wat een optie is op de non-r, iets wat niet beschrijven staat in de specificatie. Begrijp eigenlijk niet zo waar de meerprijs van de r versie op gebaseerd is?
 
Wat zijn eigenlijk de verschillen de non-r en r versie? Op de ktm site heeft de r iets langere voor en achter veren en staat daardoor iets hoger op de poten. Verder lijkt op de plaatsjes dat de r versie een akrapovic uitlaat heeft wat een optie is op de non-r, iets wat niet beschrijven staat in de specificatie. Begrijp eigenlijk niet zo waar de meerprijs van de r versie op gebaseerd is?
even uit mijn hofd heeft R dit allemal extra:
akrapovic uitlaat
valbeugels
pp kenteknhouder
pp stuur
oranje kroonplaten
volledig instelbare vering voor en achter, 20mm meer veerweg
brembo radiale rempomp voor
monoblock voor
duokapje
pp uitlaatsteun
pp zadel

En vast nog wel meer.....
Dit zijn dus best wel veel opties :)
 
Laatst bewerkt:
even uit mijn hofd heeft R dit allemal extra:
akrapovic uitlaat
valbeugels
pp kenteknhouder
pp stuur
oranje kroonplaten
volledig instelbare vering voor en achter, 20mm meer veerweg
brembo radiale rempomp voor
monoblock voor
duokapje
pp uitlaatsteun
pp zadel

En vast nog wel meer.....
Dit zijn dus best wel veel opties :)
andere voetsteunen en iets lichtere velgen heb ik ook gelezen (maar die zien er hetzelfde uit volgens mij :? )
 
Rappie,

zoals gezegd goede keuze , maar jouw ruit is veel mooier dan de mijne! 8-)
Ben blij dat hij goed werkt.
Persoonlijk vind ik mijn eerdere motoren met een klein ruitje beter (lees all rounder) rijden:
Aprilia Pegaso , XT660r , Versys 650 en nu de Duke 690.

Wat mij ook heel goed bevalt is het ketting smeersysteem van osco : OSCO one second chain oiler
Ik was het smeren met een spuitbus zat , teveel spetters op velg , nummerplaat en duo handgreep.
[afbeelding]
Dat heb je mooi weggewerkt! Waar heb je het reservoir geplaatst?
Ik herken je klachten van de spuitbus... Echter vind ik de osco wel duur. Het overwegen waard...
 
Rappie, kun je een foto plaatsen van je ruitje?
Ja! Dat kan ik :Y

full


Zit alweer lekker onder de vliegen, maar geeft wel een goed idee van hoe het eruit ziet op een witte Duke. Het is de donker getinte, vind het er persoonlijk best aardig uit zien (voor een windscherm :) ).
 
Hallo Knudde en Ed ,

ja ik heb hem inderdaad verstopt , vind ik wel zo netjes .
Normaal monteren ze deze dingen aan een framebuis (zie osco site) maar ik vind het een sport om zulk soort dingen te verbergen , dus onder de duozitting.(zie foto)
full
 
He Rappie ,

ziet er goed uit en vangt veel vliegen , da's een teken dat hij zijn werk doet!
Doet hij bij mij ook (zie foto) :)
full
 
Oh, dat ziet er inderdaad netjes uit. Die van mij heb ik op het frame :). Linkerkant boven de voetsteun.

Even foto:
full


Toevoer met pijl aangegeven. Die gaat naar beneden, en onder de achterbrug uit het zicht richting het (achter)tandwiel.

Heb ook even nagedacht om het onder de buddy te doen, maar die ruimte gebruik ik eigenlijk altijd wel (portemonnee, mobiel, papieren of een schijfslot). Dus dan maar in het zicht.

Heb de Tutoro Auto besteld, het idee van continu een klein beetje smering trekt me wel (en de mechanische manier waarop). En inclusief verzending ben je voor de Tutoro ca 80 euro kwijt (de standard edition samen met twin nozzle) en voor een Osco 145 euro inclusief verzenden.
Alhoewel dat niks zegt, want die Loobman leek me voor 27 euro ook prima. Maar toch niet zo..
 
even uit mijn hofd heeft R dit allemal extra:
akrapovic uitlaat
valbeugels
pp kenteknhouder
pp stuur
oranje kroonplaten
volledig instelbare vering voor en achter, 20mm meer veerweg
brembo radiale rempomp voor
monoblock voor
duokapje
pp uitlaatsteun
pp zadel

En vast nog wel meer.....
Dit zijn dus best wel veel opties :)
Bedankt voor je reactie. Ben gisteren vlak voor sluitingstijd bij de lokale ktm dealer langs geweest. Helaas waren alle verkopers met kennis op dat moment bezig. Van de dame op de kledingafdeling kreeg ik een paar folders mee. Zij wist het verschil ook niet en in de folders staat er ook eigenlijk maar weinig over. Maar als ik het goed begrijp is de r in de basis een non-r versie met een flink aantal opties. Dan is dat aanbod van Brouwers best interessant. Maar eens goed over nadenken, want tweedehands is de vraagprijs nog erg stevig. Vraag me wel af of in de praktijk de duke in een paar jaar tijd echt maar 2.5k afschrijft, of dat in de praktijk de vraagprijs niet erg representatief is.
 
Bijna alle powerparts opties op dat ding ja :) Voornamelijk is die vering en verbeterde remmerij is erg prijzig. En de oranje kroon plaat en dat soort dingen. Op de site van KTM kun je bij de R door alle 'voordelen' bladeren. Als je klikt op zo'n zwevend tekstje naast de foto. Zie je al wat details voorbij komen.

Maar vergeet niet, het schakel setje van de R kost al € 250.. Maar goed, een normale Duke ombouwen naar een R was sowieso al veelduurder dan gewoon de R kopen. Met deze prijs lijkt de keuze me helemaal makkelijk :)

Edit, oh en ik denk stiekem dat een R iets meer waardevast is in de toekomst. Net als een auto met airco, die extra verbeteringen blijven geld waard.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan