KTM Duke 690 IV Topic Zwei

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zal me voorlopig minder laten horen op dit forum:
deze zomer is mn Duke (en nog veeel meer) gestolen uit een bestelbus in Zuid-Frankrijk.
Mijn ramp is jullie waarschuwing: waan je niet safe als je je bezit in een bus vervoert!
En zeker niet in Z-F: het stikt er van de #$∑zigeuners.
 
Update Duke 2016

Geweldige motor MAAR aangezien de windbescherming er niet is ben ik aan het afwegen om hem toch maar weer te verkopen.

Nu mailde me iemand dat er blijkbaar toch behoorlijke windschermen bestaan. Aftermarket weliswaar. Ik was bij KTM zelf gaan horen voor een ruitje en dat was zo klein dat ik het uiteindelijk niet heb gekocht en ....... Je moest blijkbaar zelf gaten liggen boren in het plastiek boven de koplamp. Hebben of kennen jullie goede oplossingen die daadwerkelijk een wereld van verschil maken wat betreft windbescherming op de Duke?

Indien ja, hoor ik het heel graag.

Nogmaals, super motor maar ik rij teveel autostrade om zo te blijven rondrijden.
 
@jack: klote klote klote toch. Zuid Frankrijk zeg je!? Neem bij uitbreiding maar heel het Franse land. Met uitzondering de absoluut niet toeristische trekpleisters waar je ook geen gespuis hebt dat enkel op de populaire bestemmingen aanwezig is omdat er veel te stelen valt.
Klootzakken. Ik mag er niet aan denken want zou uit frustratie menig zigeunerkampen in lichterlaaie zetten. M*therf*ckers
 
Update Duke 2016

Geweldige motor MAAR aangezien de windbescherming er niet is ben ik aan het afwegen om hem toch maar weer te verkopen.

Nu mailde me iemand dat er blijkbaar toch behoorlijke windschermen bestaan. Aftermarket weliswaar. Ik was bij KTM zelf gaan horen voor een ruitje en dat was zo klein dat ik het uiteindelijk niet heb gekocht en ....... Je moest blijkbaar zelf gaten liggen boren in het plastiek boven de koplamp. Hebben of kennen jullie goede oplossingen die daadwerkelijk een wereld van verschil maken wat betreft windbescherming op de Duke?

Indien ja, hoor ik het heel graag.

Nogmaals, super motor maar ik rij teveel autostrade om zo te blijven rondrijden.
Productos - Motoplastic PUIG
Als je je bike stock wilt houden kun je er eventueel een nieuwe headlight mask voor kopen, zodat je ook een masker hebt waar nog geen gaten in geboord zijn.
 
tjobbie en Wimper, dank voor het medeleven.
een gewaarschuwd man ...........
wij waren op het platteland, ergens tussen Toulouse en Spaanse grens net buiten een dorp.
ver van het toerisme, maar bendes rijden 's nachts rond met busjes op zoek naar buit.

we waren toevallig op de verkeerde plek, op de verkeerde tijd.

ik ben er nu nog niet aan toe, maar zoek voor begin volgend jaar een Duke R 2016.
tips zijn welkom!
 
Jack,ronduit wraakroepend om dergelijke zaken te horen damn man (stelletje kl....).Maar om op je laatste regel in te pikken,de mijne gaat bij gelegenheid de deur uit,dikke funbike maar wil iets rustiger en beter geschikt om met duo te rijden (http://www.2dehands.be/motoren/motoren/ktm/2016-ktm-duke-690-r-310629479.html )
 
Afgelopen weekend nog lekker stukkie gereden met maat van me.
Was weer lekka! :]
full
 
Hallo hoe zit het met de betrouwbaarheid uit van de 690 KTM.s?

Lees redelijk veel over de tuimelaars die stuk lopen?

Gtrz manz
 
Niet zo zeer de tuimelaars die helemaal stuk lopen, maar meer de lagers waar (snel) veel ruimte op komt. Is wel een euvel waar ze al langer last van hebben bij KTM als je een beetje zoekt op internet.
Als je het te lang op z'n beloop laat dan ga je wel serieus problemen krijgen ja.

Die van mij had het vrij erg, maar bleef niet lang genoeg dat ik ze daadwerkelijk vervangen heb :).

Heb er overigens hier al wel meerdere mensen over gehoord, maar nog niemand met echt grote problemen. Je komt er wel achter bij het controleren van de klepspeling -> elke 10.000km of jaarlijks volgens boekje.
 
Laatst bewerkt:
De vraag is: hoeveel lezers van het 'KTM Duke 690 III' en 'KTM 690 Duke IV'-forum
hebben een aan gort gedraaid blok door een uitgelopen asje?
En zoals Rappie zegt, je komt er wel achter bij het kleppenstellen.

Meneer de Piraat heeft misschien wel een belang:
hij heeft een youtubekanaal en verkoopt opvoerspulletjes voor de 690 Duke........

Enniewee als er hier iemand is met schade door de Kipphebel-Fehlerteufel,
laat het weten!
 
zoals eerder gemeld: mijn Duke is gestolen.
ik heb echter nog wel wat spullen over:
2 spiegels,
2 framedekseltjes,
2 duosteps,
2 handgrepen,
luchtfilterhuisdeksel,
duozadel.
alles is nieuw en ongebruikt.

ben je iets verloren, heb je iets beschadigd of wil je iets vermaken,
stuur me een PB en we komen er wel uit
full
 
Laatst bewerkt:
Dag mensen, ik kom hier ook een beetje meelezen en posten. Heb afgelopen weekend deze beauty uit Duitsland gehaald. Moet nog geïmporteerd worden, maar dat is slechts een formaliteit.

Zal wel even duren voor ik er echt op zal rijden, ik heb een tijdje terug bij een val met mijn inmiddels verkochte Freeride 350 een wervelfractuur opgelopen. Nog even niet rijden dus voorlopig. Dit kleine monstertje met evo 1 kit komt erbij als speelfietsje, naast mijn SD1290 (die ik in de toekomst wellicht verruil voor een Adventure 1090, die iets praktischer is dan de Superduke (voor op reis enzo). Dan heb ik straks mooi deze prachtige Duke R om in te zetten op trackdays en dergelijke. Zin in! *O*

full

full

full
 
Ik kan me hier ook melden, vorige week een Duke 690 R gekocht en vandaag opgehaald! Gaat om het 2014 model met net 6000KM op de teller :)

Direct al een vraagje; wat voor GPS steun hebben jullie? Ik wil graag iets op de stuurverhogers voor m'n Zumo 390 en heb deze gevonden, maar ik vind hem nogal prijzig. Nu vermoed ik dat een steun zoals in onderstaande link ook wel kan. Iemand die daar ervaring mee heeft?

http://www.bikepenr.nl/res/ProduktGPSsteun/adapterplaatzumo390verk.jpg
 
Ik kan me hier ook melden, vorige week een Duke 690 R gekocht en vandaag opgehaald! Gaat om het 2014 model met net 6000KM op de teller :)

Direct al een vraagje; wat voor GPS steun hebben jullie? Ik wil graag iets op de stuurverhogers voor m'n Zumo 390 en heb deze gevonden, maar ik vind hem nogal prijzig. Nu vermoed ik dat een steun zoals in onderstaande link ook wel kan. Iemand die daar ervaring mee heeft?

http://www.bikepenr.nl/res/ProduktGPSsteun/adapterplaatzumo390verk.jpg

Gefeliciteerd! Veel plezier ermee. Ik kan niet wachten om met mijn nieuwe aanwinst te gaan rijden (2013, 7600 km). Zal helaas nog even geduld moeten hebben. Kenteken is nog niet binnen na import (verwacht ik wel morgen binnen te krijgen), en mijn rug is nog niet helemaal lekker.
Keuring bij RDW was een fluitje van een cent trouwens. Alleen het framenummer en motornummer gechecked, dat was alles.
 
Ruig ding Jabba! Dat witte subframe is iets wat ook nog steeds op mijn verlanglijstje staat...

Mag ik vragen wat je voor die hele bike betaald hebt?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan