KTM Duke 690 IV Topic Zwei

Status
Niet open voor verdere reacties.
Danku, Foto volgt later! Wacht nog op mijn GPR Furore Nero uitlaat uit Engeland en Nederlands kenteken :)
De uitlaat komt overigens met mid pipe voorzien van sport katalysator en is voorzien van E-keur. Geen probleem om hiermee in Duitsland te rijden toch?
Dat geluid was er niet toen ik naar de RDW was gegaan vorige week, daarom vond ik het wat vreemd.
Normaal hoor je wel iets maar nu vrij hard gezoem (uit de accu?)...
Hij start overigens wel zonder problemen en rijd hééééérlijk
 
Zal waarschijnlijk je ride-by-wire systeem zijn wat je hoort. Gefeliciteerd btw. Let wel op je olie te checken met regelmaat! Ze lusten wel een slokje. Eerder fles hier hier en daar :)
 
Gezoem is de benzinepomp.
Typisch voor injectie.

Duke plastiek is idd vrij goedkoop. Zeker als je vergelijkt met andere merken.
 
Noice!

En uiteindelijk zal het kleurverschil uiteindelijk wel minder worden, als de delen waar de stickers zaten ook blootgesteld worden aan UV. Of een nieuwe stickerset :)
 
Ik heb jullie advies nodig.
Na jaren naked (z1000-z800-MT09 ) te hebben gereden, ben ik toe aan iets anders. Nu ben ik na een proefrit op een 1290 adventure wel gevallen voor het merk KTM. De Duke 1290 met 180PK vind ik tooo much, dus ben aan het kijken naar de 690 en dan wellicht de nieuwe 790 op een later moment.
Nu mijn vragen:
Is de motor geschikt om af en toe (paar keer per jaar) echte tourritten mee te rijden en is het te doen om naar duitsland te rijden (snelweg) en dan daar lekker te gaan sturen ?
Mijn lengte is 1.89, is dit een beetje te doen ?
Is het vermogen genoeg om lekker mee te spelen ?

Ik hoop dat jullie wat ervaring willen delen wat mij keuze wat makkelijker gaat maken 
 
Is de motor geschikt om af en toe (paar keer per jaar) echte tourritten mee te rijden en is het te doen om naar duitsland te rijden (snelweg) en dan daar lekker te gaan sturen ?
Ja hoor, gaat prima. Ik rijd er best vaak mee naar m'n werk de laatste tijd en dat is dan 40KM snelweg heen, terug gaat binnendoor. Het snelweg rijden vind ik tot 140 prima te doen.

Mijn lengte is 1.89, is dit een beetje te doen ?
Ikzelf ben 1.80 en kan er prima op zitten. Het ligt natuurlijk wel aan de verhoudingen van je lichaam, dus het beste kun je ff gaan proef zitten.

Is het vermogen genoeg om lekker mee te spelen ?
Ik kom van een Shiver met iets meer PK's maar heb op de 690 veel meer lol. De 690 weegt maar 150KG en de gebruikte materialen zorgen er voor dat je er echt fijn mee kunt sturen. Ik heb een R uit 2014 en die ligt echt geweldig goed op de weg.

Ga een proef rit maken en je raakt vanzelf overtuigd :)
 
Zo te lezen heb je al enkele nakeds gereden en weet je dat je gewoon tegen de wind zit te beuken op iedere naked. Maar ik vind het (net als Arno) prima te doen tot 140km/u. Ga er zelf minimaal twee keer per jaar verder mee weg. Vogezen/Oostenrijk/Zwarte Woud en dat gaat uitstekend.
Verder: DOEN! haha.
 
Zo te lezen heb je al enkele nakeds gereden en weet je dat je gewoon tegen de wind zit te beuken op iedere naked. Maar ik vind het (net als Arno) prima te doen tot 140km/u. Ga er zelf minimaal twee keer per jaar verder mee weg. Vogezen/Oostenrijk/Zwarte Woud en dat gaat uitstekend.
Verder: DOEN! haha.

Haha, dat is inderdaad een stukje touren naar Vogezen/Oostenrijk/Zwarte Woud.
Mag ik vragen uit welk jaar jou duke komt ?
 
Snelweg is goed te doen hoor. Leuk is anders, maar de echte pret kan beginnen als je daar bent! Je hebt vermogen en vooral wendbaarheid genoeg om menig brommer het vuur aan de schenen te leggen :)
 
Wat mr. 690 zegt, als je er bent begint het feest. Al vind ik dat dit voor iedere motor geld :+

Mijnes komt uit 2012.
 
Ik moet nieuwe banden en wil graag weer Michelins. Iemand hier ervaring met Michelin Pilot Road 4 en Pilot Power 3? Beide staan op Mopedreifen als aanbeveling, maar ik vraag me een beetje af welke het langste mee zal gaan. Qua grip geloof ik wel dat het prima is.

Edit: ben er al uit, het wordt een setje Pilot Power 3. Gaat iets minder lang mee, maar qua handling schijnt de Pilot Power een stuk beter te zijn. Dat is me ook wel wat waard.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga donderdag (lekker weer :) ) even een proefrit maken van 3uur.
Dan definitief keuze maken voor Duke 690 of een R of toch wachten op de 790 ( ga denk voor de 690R )

Wie van jullie hebben er een navigatie systeem ? Welke beugel gebruik je hiervoor en heb je een foto van de situatie op je stuur ?
 
Ik niet maar gebruikt tegenwoordig een sena 10r headset icm. Smartphone als gps. (gesproken navigatie) werkt zeker niet verkeerd.

Heb je dan wel een beugel voor je telefoon ? en welke software gebruik je op de mob ?
Ik vind de optie van TOM TOM wel leuk, dat je snel kronkelroutes kan instellen :]
 
Telefoon zit achterin mn buddyseat vakje of gewoon in mn jas. Heb een usb aansluiting achterin gemaakt zodat ie vol blijft tijdens nav.tocht. Voor kaarten gebrukt ik de standaard tel software.(windows Phone) fijn daarvan is offline kaarten. Is dat tom tom software voor ios/Android? Of echt tomtom hardware?
 
Ik rijd met een Zumo 390. Montage via één van de stuurpennen een een paar RAM accessoires. Zo'n kort verbindingsstuk had ik nog liggen, maar voor het mooie moet je een langere hebben. Nu zit hij niet perfect in het midden namelijk.

M'n Zumo heeft ook kronkelroutes, ik heb het alleen nog nooit gebruikt :P

12549wm.jpg
 
Ik heb sinds de laatste paar dagen dat wanneer ik mijn motor start, het hele display reset. Heel even onderbreekt hij dan z'n startcyclus, en gaat hij weer verder. Hij start ook vrijwel meteen weer, maar dan nog loopt mijn display door een soort van self-test (?). Op zich niet heel hinderlijk, behalve dat ik elke keer mijn klok weer gelijk moet zetten. Verder weet ik ook niet of hier iets vervelenders aan ten grondslag ligt...

Iemand hier ervaring mee?
 
Ik heb een gelijkaardig probleem gehad.
Hij geeft dan ook de "firmwareversie" weer.

Volgens de dealer had het te maken met een slecht contact met de massa.
 
Met een meter :)
Multimetertje pakken en op voltage gelijkspanning zetten, ff meten, accu zal rond 13,2 volt zitten verwacht ik. Erop houden en starten. Voltage mag niet tever inzakken dus zeker niet onder 10/11 volt. Weet niet precies wat de drempelspanning is voor de apparatuur op de motor.
 
Gaat lekker hier! Ik heb sinds het weekend ook problemen met m'n accu / dashboard.
Zodra ik probeer te starten doet niks het meer, als m'n dashboard al aanspringt. Massa aansluitingen zijn allemaal nog goed. Morgen maar is proberen met een goede accu /aan de auto hangen.
Toch een paar km naar huis moeten lopen :X

Ik heb trouwens net zo'n navigatie aansluiting als arno, werkt uitstekend!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan