KTM Duke 690 IV Topic Zwei

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik was ook aan het kijken voor een navigatie, gebruik nu TomTom xl of Garmin die beide voor de auto zijn, hier zitten geen kronkelroutes in en kan geen routes maken en inladen.
De nieuwe rider 40 lijkt me wel wat. Ik kom toch niet buiten de Benelux en Duitsland op de motor dus vandaar geen rider 400/410
 
Problemen met m'n dashboard door een kapotte accu...
Heeft iemand wel is gehoord dat je toerenteller, temperatuurmeter en klokje kapot kunnen gaan door een kapotte accu?
En dat je km stand reset naar 0?
 
Laatst bewerkt:
heel vreemd, zou zeggen als de accu stuk is dat de meters het niet meer doen, wordt de accu vervangen dat ze dan weer werken evenals de km stand....
 
Problemen met m'n dashboard door een kapotte accu...
Heeft iemand wel is gehoord dat je toerenteller, temperatuurmeter en klokje kapot kunnen gaan door een kapotte accu?
En dat je km stand reset naar 0?
Vet handig, dan wordt je motor ineens veel meer waard ;)

Maar nee, nog nooit van gehoord...
 
Laatst bewerkt:
@Nico, dat zou je inderdaad denken.. Is helaas dus niet het geval :?

@Duke690, dat is waar! Al zijn de bandjes wel al aardig versleten voor die paar km's die er nu weer op staan :+

Heb het dashboard nu uit elkaar gesloopt en bekeken. Kan echter niks bijzonders zien zo met het oog. Er is ook nauwelijks info over te vinden op internet...
 
Vet handig, dan wordt je motor ineens veel meer waard ;)

Maar nee, nog nooit van gehoord...

Je zou beter verwachten van motorrijders onder elkaar.. :9
Ik weet dat de aprilias hetzelfde hadden <2005 modellen tuono en rsv mille. Accu leeg en teller was gereset.
 
hallo,

heb sinds vorige week ook een duke aangekocht,nieuw maar wel 2015 model.
Nu vraag ik me af,zijn er hier die rijden zonder uitlaat,dus enkel met kat maar geen einddemper?
 
hallo,

heb sinds vorige week ook een duke aangekocht,nieuw maar wel 2015 model.
Nu vraag ik me af,zijn er hier die rijden zonder uitlaat,dus enkel met kat maar geen einddemper?
Kan me niet voorstellen... Wel zonder kat, en met einddemper, maar andersom heb ik nog nooit gehoord. Lijkt mij ook niet aan te raden, want volgens mij heeft de Duke wel wat tegendruk nodig uit zn uitlaat.
 
Eerst heb ik eens getest zonder cat en zonder einddemper => dat was niet te doen veel te veel lawaai.
Daarna met cat en zonder einddemper => lawaai te doen maar iets minder snel aanpakken bij het hernemen.
Nu rij ik zonder cat met einddemper => Mooie diepe ronk, wat meer power onderin =>voor mij de beste keuze.
 
Laatst bewerkt:
Ik rij ook zonder cat en leovince demper. Wel met de killer erinalleen heb ik deze klein stukje ingekort.
 
ok, bedankt voor de reacties!
Ik bekijk het wel even,
ik heb dit nagevraagd bij m'n dealer(rijden zonder einddemper) en kan geen kwaad
 
Ik overweeg een nieuwe 690 Duke te kopen in Duitsland. Daar krijg je tot 1 juli 1000 euro korting op een nieuwe Duke. Die wordt daarmee zelfs goedkoper dan een jonge gebruikte 2016 Duke. De BTW is geen punt, als ondernemer kan ik de Duke tegen 0% BTW kopen in Duitsland.

Nu kan je de Duke met of zonder traction control kopen. Geeft de TC echt toegevoegde waarde?

Ik hoor/lees dat de Duke nogal trilt, maar dat vanaf 2016 de Duke is voorzien van een extra balansas. Hoe is het trillen nu?
 
Tc weet ik niet, trillen vind ik reuze meevallen. Wil je helemaal geen trillingen dan moet je voor een stofzuiger gaan ipv een dikke 1cil zou ik zeggen. Dat zeggende hebben ze de laatste versie wel van extra balans as voorzien en zou moeten schelen.
 
Tc weet ik niet, trillen vind ik reuze meevallen. Wil je helemaal geen trillingen dan moet je voor een stofzuiger gaan ipv een dikke 1cil zou ik zeggen. Dat zeggende hebben ze de laatste versie wel van extra balans as voorzien en zou moeten schelen.

Proefgereden op de Orange days.
Met TC uitgereden de hele tijd. Met name om te kijken of het voorwiel omhoog wilde komen.
Ik zou TC gewoon lekker eraf laten. Zet het op mijn huidige bike ook meestal uit!

Ja tov een 4 in lijn trilt het ja, maar voor een gemiddelde 1 of 2 cilinder vond ik het erg meevallen.

Wel even uitlaat vervangen. Vond het met de originele uitlaat echt klinken als een brommer!
 
De Duke vanaf 2016 heeft inderdaad een extra balansas waardoor de trillingen velen malen minder zijn geworden. Heb meerdere mensen horen zeggen dat het wel een 4 cilinder lijkt qua trillingen.

Bij deze "meld ik mij af" voor dit topic. Ik heb namelijk afgelopen week mijn Duke verkocht.
Heb er ruim 4 jaar met heel veel plezier op gereden! Wellicht ga ik nog spijt krijgen... :z
 
De Duke vanaf 2016 heeft inderdaad een extra balansas waardoor de trillingen velen malen minder zijn geworden. Heb meerdere mensen horen zeggen dat het wel een 4 cilinder lijkt qua trillingen.

Bij deze "meld ik mij af" voor dit topic. Ik heb namelijk afgelopen week mijn Duke verkocht.
Heb er ruim 4 jaar met heel veel plezier op gereden! Wellicht ga ik nog spijt krijgen... :z

Wat heb je teruggekocht?
 
Heb sinds m'n Duke een MT07 gehad en nu een jaartje een Tracer 900. Maar het speelse karakter van de Duke is echt wel heel apart. Denk tot nu toe zeker de leukste motor die ik heb gehad. Met alle motoren is het altijd wel lol hebben, maar de Duke was toch wel een klasse apart daarin.

Ik hou daarom de ontwikkeling wat betreft de nieuwe tweecilinder 800 goed in de gaten! :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan