KTM Duke 690 IV Topic Zwei

Status
Niet open voor verdere reacties.
Eerder deze week heb ik de order geplaatst voor een nieuwe Duke 690.
Morgen of overmorgen zal ik bike in ontvangst nemen ! De nr plaat ligt hier reeds klaar en de verzekering is ook in orde.

Ik zal hier vanaf nu dagelijks/wekelijks te vinden zijn ! :-D

Ik heb alvast een setje wielstickers besteld, volgende week zal ik een tail tidy gaan halen.

Het is een oranje met zwart frame en zwarte velgen geworden. Een oranje frame had ik mooier gevonden maar dat lijkt me enkel weggelegd voor de R-versie, jammer !

Nu op zoek gaan naar leuke opsmuk, hebben jullie tips voor leuke stickers en parts?
 
Eerder deze week heb ik de order geplaatst voor een nieuwe Duke 690.
Morgen of overmorgen zal ik bike in ontvangst nemen ! De nr plaat ligt hier reeds klaar en de verzekering is ook in orde.

Ik zal hier vanaf nu dagelijks/wekelijks te vinden zijn ! :-D

Ik heb alvast een setje wielstickers besteld, volgende week zal ik een tail tidy gaan halen.

Het is een oranje met zwart frame en zwarte velgen geworden. Een oranje frame had ik mooier gevonden maar dat lijkt me enkel weggelegd voor de R-versie, jammer !

Nu op zoek gaan naar leuke opsmuk, hebben jullie tips voor leuke stickers en parts?

Als je voor een tail tidy gaat, moet je er rekening mee houden dat deze echt niet voor in de regen is. Als je er alleen met mooi weer mee rijdt is het een prima oplossing, maar zodra je op nat wegdek rijdt zal je met een erg natte en vieze rug komen te zitten.

Allereerst zou ik beginnen met een radiator guard van Evotech Preformance. Deze zorgt dat je voorwiel geen stenen direct je radiator in schiet. Onderdeel kost weinig, terwijl een nieuwe radiateur €400+ kost.

Verder zou ik gaan voor een K&N luchtfilter i.c.m een Akra Slip on (€€€ ;))

Het PowerParts-zadel zou ik kopen als je van plan bent lange stukken te gaan rijden. Anders heb je dikke kans dat je pijn aan de billetjes gaat krijgen. Dit kan je natuurlijk uiteindelijk ook zelf gaan ervaren.

Stickers kun je uit de catalogus halen. Dat is toch net weer effe specialer dan de stock decals. Als je echt wat anders wil kun je ervoor kiezen om zelf wat te ontwerpen, en deze ergens te laten printen. Hier heb ik geen ervaring mee though.

Als je van plan bent om ermee te gaan ridderen, kun je overwegen om een iets betere achterveer onder te leggen. De stock veer is toch effe wat slapper, een betere geeft (mij in ieder geval) net even wat meer vertrouwen.

Uiteindelijk komt het erop neer dat je met de aankoop van een Duke 690 pas net begonnen bent ;)
 
Ik ga volgende week ook een duke IV 690 halen!!

Hij staat op 32 kw, ik mag ook nog niet sneller. Over een maand wel, en dan wil ik hem gaan ontgrenzen. Heb gegoogled, maar niet echt kunnen vinden hoe dit tegenwoordig gaat. Iemand een idee?
 
Ik ga volgende week ook een duke IV 690 halen!!

Hij staat op 32 kw, ik mag ook nog niet sneller. Over een maand wel, en dan wil ik hem gaan ontgrenzen. Heb gegoogled, maar niet echt kunnen vinden hoe dit tegenwoordig gaat. Iemand een idee?

KTM dealer.
 
5 jaar terug viel het mee als ik het me goed herinner. Kentekenpapieren van m'n destijds Diversion 600 werden naar het RDW verstuurd met het verzoek het vermogen aan te passen naar vol vermogen. Naderhand kreeg ik een nieuw kentekenbewijs met het vol vermogen er op.
 
Vandaag heb ik op de Duke 690 gereden tijdens de Orange Day bij Motoport Rockanje. Daarvoor reed ik op de 1290 Adventure R en de 1090 Adventure.
Het verbaasde mij hoeveel power die 690 nog heeft. En het lichte gewicht is erg prettig. De 6e versnelling heb ik nauwelijks gebruikt, want ook tegen de honderd rijdt dat niet prettig. Ik denk dat een iets kleiner tandwiel voor beter rijdt.

Een lekkere fiets, waar je veel plezier aan kunt beleven. Het is nu kiezen tussen de 690 of een gebruikte 1190 Adventure R.
 
Vandaag heb ik op de Duke 690 gereden tijdens de Orange Day bij Motoport Rockanje. Daarvoor reed ik op de 1290 Adventure R en de 1090 Adventure.
Het verbaasde mij hoeveel power die 690 nog heeft. En het lichte gewicht is erg prettig. De 6e versnelling heb ik nauwelijks gebruikt, want ook tegen de honderd rijdt dat niet prettig. Ik denk dat een iets kleiner tandwiel voor beter rijdt.

Een lekkere fiets, waar je veel plezier aan kunt beleven. Het is nu kiezen tussen de 690 of een gebruikte 1190 Adventure R.

Die zesde versnelling heb je pas bij 130 wat aan. Die zit er echt alleen maar om de 190 mee aan te kunnen tikken ;)
 
Hallo jongens, volgende week haal ik mijn 690 op.
Hij heeft een akrapovic demper, maar wel nog de tussendemper die het mooie geluid tegenhoudt. Iemand een idee waar ik een voorbocht kan halen(liefst akrapovic)? Heb het gezocht maar kon hem zelf niet vinden
 
Oh nice! Dat zoek ik ja. Past mijn akrapovic demper erop denk je?
full
 
Ik ben er weer, ik heb een tijdje met mijn wachtwoord geworsteld, maar nu is het in orde.

Ondertussen heb ik remhendels en een tail tidy (R&G) besteld. Er liggen ook wat led pinkers klaar.

Net zoals de rijder boven me ben ik asap op zoek naar een decat middenpijp. De Fresco is een optie maar er is een levertermijn tot 45 dagen :-S die wordt het dus niet. Weet iemand misschien een plek waar ze op stock zijn? Of anders de Leovince?

Daarna begint de zoektocht naar een slipon. Ik denk ook de Edge S2 paneelfilter te bestellen!
 
Ik ben er weer, ik heb een tijdje met mijn wachtwoord geworsteld, maar nu is het in orde.

Ondertussen heb ik remhendels en een tail tidy (R&G) besteld. Er liggen ook wat led pinkers klaar.

Net zoals de rijder boven me ben ik asap op zoek naar een decat middenpijp. De Fresco is een optie maar er is een levertermijn tot 45 dagen :-S die wordt het dus niet. Weet iemand misschien een plek waar ze op stock zijn? Of anders de Leovince?

Daarna begint de zoektocht naar een slipon. Ik denk ook de Edge S2 paneelfilter te bestellen!

Ik heb hem besteld. Hoop dat het miet te lang duurt :p
 
Ik ben aan het rondkijken waar de Leovince het goedkoopst is.
Ik zie net ook de GPR Deeptone (ook een full system).
Zonet nog een mailtje gestuurd naar KGL racing om te vragen wat ze aanraden ;-)
 
Misschien sla ik de plank totaal mis, maar waren er ergens vorig jaar geluiden dat een 690 achtige Duke met 2 cilinderblok in ontwikkeling zou gaan of is het een studiemodel of zelfs niet meer dan een wild idee geweest? Of heb ik het gewoon totaal verkeerd onthouden? dat kan natuurlijk ook.
 
Misschien sla ik de plank totaal mis, maar waren er ergens vorig jaar geluiden dat een 690 achtige Duke met 2 cilinderblok in ontwikkeling zou gaan of is het een studiemodel of zelfs niet meer dan een wild idee geweest? Of heb ik het gewoon totaal verkeerd onthouden? dat kan natuurlijk ook.

Die gaat er komen, dat is de Duke 790 :)
 
Aah dus toch! *O*
Dank voor het typenummer, dan ga ik daar even ook Googlen.
De 690 vind ik voor mijn beoogde gebruik toch iets te licht in vermogen.
Mogelijk de 790 dan.
 
Aah dus toch! *O*
Dank voor het typenummer, dan ga ik daar even ook Googlen.
De 690 vind ik voor mijn beoogde gebruik toch iets te licht in vermogen.
Mogelijk de 790 dan.
The Scalpel wordt hij in de volksmond genoemd ;)

Wat ben je ermee van plan, als ik vragen mag? :)
 
Haha, rijd wel eens met een maatje met een kawa Z1000. Binnendoor houd ie me(nog) niet bij, zeker niet waar heuveltjes ed. Liggen maar zodra we op de snelweg terecht komen ben ik nergens meer.
 
Even een vraagje,
mijn duke 690 heeft een begrenzing op 32KW. Is er voor mij een manier om deze eraf te halen? Hoe is hij begrensd?
Mag binnenkort namelijk op voor mijn volle rijbewijs, en wil ook graag een keer de motor op vol vermogen aanvoelen.
Heb hem aan TuneECU gehangen, maar die kent hem niet. Kan hier op google ook niks over vinden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan