KTM Duke 690 IV Topic Zwei

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat ben je ermee van plan, als ik vragen mag? :)
De reacties na deze vraag hebben het antwoord als gegeven. Ik wil er inderdaad ook met goed fatsoen de snelweg op kunnen. De 790 zou mijn SV650 eventueel kunnen gaan vervangen. Die gebruik ik eigenlijk voor alles. Woon-werk verkeer (vaak inclusief een stukkie snelweg), gewoon ritjes, vakantie met kind en kampeeruitrusting achterop. De SV heeft iets van 70 PK. Niet enorm veel, maar genoeg voor mijn doel. De Duke 690 rijdt hartstikke leuk en heeft een super rijwielgedeelte zoals ik het heb ervaren tijdens een proefrit, maar zoals ik het tijdens die proefrit heb ingeschat gaat het vermogen tekort schieten voor mijn doel. Ik denk dat ie om die reden (en waarschijnlijk tekortkoming met mijn beoogde gebruik) zal gaan vervelen. Mijn SV doet dat nog steeds niet. Om die reden ga ik geen 690 aanschaffen en wil ik de 790 een keer aanzien. Men heeft het over 91 PK voor de 'normale' 790. Dat moet zeker genoeg zijn.
Ik ben wel benieuwd welk prijskaartje eraan zal komen te hangen en of de KTM zich hierdoor in relatie tor de concurrentie niet compleet uit de markt gaat prijzen. Voor de prijs van een 690 koop je immers ook heel vaal andere motoren in het middensegment. Als er voor de Duke 790 nog een schepje bij op gaat komt ie echt in een moordende concurrentie, en dan zou aanschaf van een Duke 790 puur emotie moeten zijn en geen rationale meer (dezelfde reden om een Duc te kopen eigenlijk).
 
Laatst bewerkt:
Iemand interesse? Ik doe hem weg omdat ik regelmatig trackdays doe en daar uiteindelijk toch maar een circuitmotor voor wil aanschaffen (Triumph Daytona 675R 2013).
Superfijne en unieke Duke 690R met zeer veel extra's, zoals een evo1-kit met full Akra-systeem, racenokkenas, raceluchtfilter en diverse carbondelen. Slechts 9100 km op de teller. Zie advertentie voor alle details. Niet de goedkoopste, maar in mijn ogen wel het mooiste, beste en meest bijzondere wat er momenteel in Nederland te koop staat op Duke R-gebied.

https://link.marktplaats.nl/m1172197881

full

full
 
De dealer...

Vermogen tekort? Ook op de snelweg vermogen genoeg, uiteraard is het geen racer. Heb zelf ook langere stukken op de snelweg gereden 130/140 km pu. Vind de rijwind vervelender maar dan had ik geen naked moeten kopen :)
 
De dealer...

Vermogen tekort? Ook op de snelweg vermogen genoeg, uiteraard is het geen racer. Heb zelf ook langere stukken op de snelweg gereden 130/140 km pu. Vind de rijwind vervelender maar dan had ik geen naked moeten kopen :)

Meer vermogen is meer beter natuurlijk.

Hoe zou de dealer dit doen? Wil het het liefst gewoon zelf doen maar heb geen idee hoe hij begrensd is.
Rijwind vond ik niet zo'n issue, afgelopen weekend op en neer naar Denemarken geweest :P

Heb wel een extra ruitje voorop
 
Juiste helm scheelt ook enorm :)
Had eerst shark raw helm. Hele fijne helm. Super comfortabel, maar volle bak in de wind. Boven 120 geen doen. Nu knetterdure shoei helm gekocht maar geen spijt tot nu toe. Scheelt echt veel. Geen helmlift meer, een stukje lichter nog en een stuk minder last wind op hogere snelheden. Nooit helemaal weg natuurlijk.
 
Ja helpt heel veel inderdaad, ik heb zelf de Airoh Movement, alleen hij lijkt toch niet heel goed te passen bij mijn hoofdvorm. Binnenkort weer eens kijken voor een nieuwe helm
 
Ik heb ondertussen de GPR Deeptone full system besteld. Geen nood meer aan een Fresco of Leovince midpipe ;-)
De tail tidy en LED pinkers achteraan staan er ook op.
De EJC belly pan ligt klaar voor wanneer de uitlaat geleverd wordt !

Binnenkort gaat hij binnen voor zijn eerste onderhoud. Dan ook maar ineens de LED pinkers laten activeren (nu krijg ik een foutmelding telkens ik de pinkers gebruik) en de akrapovic evo mapping erop laden.
 
De reacties na deze vraag hebben het antwoord als gegeven. Ik wil er inderdaad ook met goed fatsoen de snelweg op kunnen. De 790 zou mijn SV650 eventueel kunnen gaan vervangen. Die gebruik ik eigenlijk voor alles. Woon-werk verkeer (vaak inclusief een stukkie snelweg), gewoon ritjes, vakantie met kind en kampeeruitrusting achterop. De SV heeft iets van 70 PK. Niet enorm veel, maar genoeg voor mijn doel. De Duke 690 rijdt hartstikke leuk en heeft een super rijwielgedeelte zoals ik het heb ervaren tijdens een proefrit, maar zoals ik het tijdens die proefrit heb ingeschat gaat het vermogen tekort schieten voor mijn doel. Ik denk dat ie om die reden (en waarschijnlijk tekortkoming met mijn beoogde gebruik) zal gaan vervelen. Mijn SV doet dat nog steeds niet. Om die reden ga ik geen 690 aanschaffen en wil ik de 790 een keer aanzien. Men heeft het over 91 PK voor de 'normale' 790. Dat moet zeker genoeg zijn.
Ik ben wel benieuwd welk prijskaartje eraan zal komen te hangen en of de KTM zich hierdoor in relatie tor de concurrentie niet compleet uit de markt gaat prijzen. Voor de prijs van een 690 koop je immers ook heel vaal andere motoren in het middensegment. Als er voor de Duke 790 nog een schepje bij op gaat komt ie echt in een moordende concurrentie, en dan zou aanschaf van een Duke 790 puur emotie moeten zijn en geen rationale meer (dezelfde reden om een Duc te kopen eigenlijk).

Maar wat ben je van plan op de snelweg dan? Op een bepaalde snelheid is de lol er wel vanaf, dat ben ik met je eens, maar naar mijn mening komt dat meer door de rijwind. Vanaf 140 is het meer een gevalletje van 'Holding on for dear life', terwijl de 690 dan echt nog wel wat over heeft. Uiteindelijk vraag ik me af of de 790 hiermee veel winst boekt. Ik zie op de foto's echt niet meer windbescherming t.o.v. de 690...

Maar goed, feit blijft dat die 790 wel echt een ruig ding is, en ik jaloers zou zijn als jij er eens hebt ;)
 
Eerst maar is zien hoe hij uit de verf komt. De concept is supertof, de definitieve versie... Even afwachten nog. Ben stiekem wel benieuwd.
 
Laatst bewerkt:
Mijn motor wordt heel erg warm, vanmorgen van huis naar werk gereden (10 minuten binnendoor) en de motor was al op 9/12 streepjes qua warmte. Voorheen als ik 80 reed (eergisteren, duitsland snelweg onderhoud) overhitte de motor en moest ik stoppen om er nieuw water in te doen, en dan kon ik weer 100km, conclusie dat ik niet langere tijd langzamer dan 80 kan rijden zonder te warm te worden)

Motorzaak gebeld, die zegt dat ze inderdaad heel warm worden, maar dit vind ik zelf nogal extreem. Hoe is het bij jullie?

Heb gisteren de theromstaat verwijderd, nu lijkt het minder erg, maar het probleem speelt nog steeds. Ook komt er heel veel druk op mijn radiateur te staan. (Als ik hem een stukje opendraai, komt er 30 seconden lang stoom uit)

Met thermostaat erin gaat de radiatorfan ook niet draaien, zonder dat ding erin werkt het wel (warmtesensor?)

Pomp van koelvloeistof werkt wel overigens.
 
Laatst bewerkt:
Vreemd, heb hier geen last van? Hij wordt wel warm maar nog nooit overhit geweest en hou toch wel van een potje knallen af en toe. Je zou hem is moeten starten gewoon stationair laten lopen, temp. Op laten lopen en kijken of de radiatorfan etc. In werking gaat boven bepaalde temp.
 
Dat doet hij als ik de thermostaat verwijder wel, als hij erin zit echter niet.

Hoe warm is die van jou bij gewoon binnendoor rijden? Hoeveel van de 12 streepjes ongeveer?

bij mij nu 9-10, wat ik al heel hoog vind
 
Die ventilator slaat pas aan bij 95° ofzo. Ergens in deze thread staat er al info over als ik me niet vergis.
Er zijn mensen die de thermostaat vervangen door één die sneller aanslaat.
 
Mijne slaat soms helemaal niet aan. Ik vermoed dat ik een lekke koppakking heb waardoor er druk momt in mijn koelsysteem en hij vloeistof eruit gooit waardoor hij niet meer goed koelt. Als ik er net nieuwe vloeistof in heb gedaan werkt mijn ventilator wel als ie warm wordt, na een aantal km rijden niet meer.. zou dit vermoeden kunnen kloppen?
 
Maar wat ben je van plan op de snelweg dan? Op een bepaalde snelheid is de lol er wel vanaf, dat ben ik met je eens, maar naar mijn mening komt dat meer door de rijwind. Vanaf 140 is het meer een gevalletje van 'Holding on for dear life', terwijl de 690 dan echt nog wel wat over heeft. Uiteindelijk vraag ik me af of de 790 hiermee veel winst boekt. Ik zie op de foto's echt niet meer windbescherming t.o.v. de 690...

Maar goed, feit blijft dat die 790 wel echt een ruig ding is, en ik jaloers zou zijn als jij er eens hebt ;)

Het is in ieder geval geen vraag dat de 790 niet goedkoop zal zijn en zich zal bevinden tussen moordende concurrentie. :+
 
Het is in ieder geval geen vraag dat de 790 niet goedkoop zal zijn en zich zal bevinden tussen moordende concurrentie. :+

Als ik kijk naar ktm zijn manier van prijzen verwacht ik dat de 790 12k wordt en de r 14k, maar dit is puur speculatie. De R ziet er wel écht geil uit :9~


Heb bij de dealer ook even nagevraagd over ontgrenzen, dit kan normaal gesproken allleen via de dealer en is een andere mapping
 
Laatst bewerkt:
Mijne slaat soms helemaal niet aan. Ik vermoed dat ik een lekke koppakking heb waardoor er druk momt in mijn koelsysteem en hij vloeistof eruit gooit waardoor hij niet meer goed koelt. Als ik er net nieuwe vloeistof in heb gedaan werkt mijn ventilator wel als ie warm wordt, na een aantal km rijden niet meer.. zou dit vermoeden kunnen kloppen?

Klinkt logisch, maar verwacht dan ook wel wat gekleurde rook uit de uitlaat, zeker als je zon grote hoeveelheid mist in een korte tijd. zou toch maar is een ritje naar de dealer maken als ik u was :)
 
1 keer last van gehad dat hij te warm werd, dit was tijdens een erg warme tocht waarbij we teveel stil stonden en de motor geen rijwind had om te koelen.
Normaal staat hij tussen de 4 en 6 streepjes volgens mij beetje rond het midden.
De ventilator gaat inderdaad vrij laat aan
 
Klinkt logisch, maar verwacht dan ook wel wat gekleurde rook uit de uitlaat, zeker als je zon grote hoeveelheid mist in een korte tijd. zou toch maar is een ritje naar de dealer maken als ik u was :)

Ben er vandaag geweest, hij heeft hem ontlucht enzo, maar zodra ik gas geef spuit hij alles er weer uit. Dus zeer waarschijnlijk koppakking probleem, binnekort ff met de dealer afspreken hoe en wanneer het opgelost wordt
 
De dop is ook vervangen, het komt echt uit mijn overdruk slang, en zelfs met een koude motor als ik gas geef.
 
Iemand interesse? Ik doe hem weg omdat ik regelmatig trackdays doe en daar uiteindelijk toch maar een circuitmotor voor wil aanschaffen (Triumph Daytona 675R 2013).
Superfijne en unieke Duke 690R met zeer veel extra's, zoals een evo1-kit met full Akra-systeem, racenokkenas, raceluchtfilter en diverse carbondelen. Slechts 9100 km op de teller. Zie advertentie voor alle details. Niet de goedkoopste, maar in mijn ogen wel het mooiste, beste en meest bijzondere wat er momenteel in Nederland te koop staat op Duke R-gebied.

https://link.marktplaats.nl/m1172197881

[afbeelding]
[afbeelding]

Een hele mooie motor.
Na het zien van je foto's toch Weer gaan twijfelen of ik mijn 1190 adventure R weer te koop moet zetten
En weer terug naar de duke moet gaan. Misschien is kleiner toch weer fijner 😉
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan