KTM Duke 690 IV Topic Zwei

Status
Niet open voor verdere reacties.
ja was ik ook al van plan
ik vraag me vooral af , zijn er voelermaten in de gewone handel die 0.07 en 0.13 zijn
ik ken ze alleen met stappen van 0.05
inmiddels is de inlaat tuimelaar er ook af en ook die heeft al wat speling
de uitlaat tuimelaar heeft 0.8 mm speling op de rol, inlaat kan ik hier thuis met meten
alleen de klepspeling staat op 0.2 .... is ook al te veel
rustig afwachten op de nieuwe tuimelaars en hopen dat ie weer mooi loopt
zal wel een stuk beter zijn
 
Ik kwam ineens zonder benzine op de snelweg(stom) en schakelde alvast terug terwijl ik tot stilstand kwam.

Nu maakt mijn motor een vreemd geluid bij het schakelen en werkt mijn gear-indicator niet goed meer. Hij geeft neutraal nooit meer aan(andere versnellingen wel gewoon goed), blijft staan op de vorige versnelling. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Zit zo'n indicator echt in de versnellingsbak?
 
Laatst bewerkt:
Dat klinkt een beetje of de schakelster los zit
Dit kwam nog wel eens voor bij de 950 modellen dacht ik
search


Deze zit aan het uiteinde van de schakelwals en welke bepaald in welke versnelling hij staat en ook neutraal
 
Aangezien het moeilijker is dan ik misschien dacht ga ik het later proberen met een maatje van mij. Ben nu lekker op vakantie, zonder motor :(
 
Hallo,
ik ben ook helaas de duozit verloren....iemand nog 1 te koop?

Ray
Ben voorzien. Bedankt voor de reacties !
 
Laatst bewerkt:
Ik heb laatst de stepjes omgedraaid, zit beter nu!
Vandaag ook een K&N filter opgehaald, ik ben benieuwd of ik verschil in prestaties ga merken, de Akra mapping staat erop.
 
Ik heb besloten die van mij te verkopen, vind hem toch niet snel genoeg, ga kijken voor een 990 sm(r):

KTM Duke 690 te koop aangeboden.

Motor heeft ~38.000 KM gelopen
Bouwjaar 2013

Recent vervangen:
- Olie + filter
- koelvloeistof
- remschijf voor
- remmen ontlucht
- Banden, ketting, tandwielen en remmen zijn goed

Opties:

- Akrapovic demper (incl db-killer, zonder is écht teveel geluid)
- Fresco decat
- Windschermpje
- KTM PowerParts zadel
- Kettingsmeersysteem
- Handvatverwarming
- Cruise control
- Alarm
- Startonderbreker
- KTM Bagagerek
- KTM handkappen

Motor is in topstaat, ziet er nog zéér netjes uit.

Motor staat op vol vermogen

Prijs 6250,-

[afbeelding]
[afbeelding]


Motor is nog steeds te koop.
Voor de snelle beslisser: nu tijdelijk 5700 euro.

Kmstand stond niet goed, ga vanmiddag de exacte stand noteren
 
Laatst bewerkt:
Nee standaard nokkenas, maar wel 2016 model, ben je zeker dat die ook de nokkenas nodig heeft?

Ik had begrepen dat de timing van de kleppen anders is, en dat hij daardoor minder goed rijdt. Had zelf ook de akra mapping met de standaard nokkenas, en merkte vooral laag in de toeren dat hij veel stotterde, dan klopt het niet.
Anderszijds zou de dealer er niet de akra mapping op mogen zetten als het niet goed was. Volgens de dealer waar ik de normale mapping er weer op heb laten zetten is dit heel slordig.
 
Hm, stotteren doet hij niet, dat deed hij veel feller op de standaard mapping.
Ik zal eens naar een andere dealer bellen om te horen wat die zeggen.

De mijne rijdt wel vlot zonder stotteren, maar ik heb de indruk dat hij harder zou moeten gaan. Kan ook zijn dat ik gewoon gewend ben aan het vermogen.
 
Als hij minder stottert lijkt het mij prima, second opinion vragen bij een andere dealer vind ik sowieso geen slecht idee dan, dan weet je het in ieder geval zeker en rijd je met een fijn gevoel
 
Ik had begrepen dat de timing van de kleppen anders is, en dat hij daardoor minder goed rijdt. Had zelf ook de akra mapping met de standaard nokkenas, en merkte vooral laag in de toeren dat hij veel stotterde, dan klopt het niet.
Anderszijds zou de dealer er niet de akra mapping op mogen zetten als het niet goed was. Volgens de dealer waar ik de normale mapping er weer op heb laten zetten is dit heel slordig.

Op de 2016/2017 heb je geen andere nokkenas nodig
De duke 4 van VOOR 2016 heeft wel de andere nokkenas nodig en aangepaste luchtfilterbox
En eventueel ook de uitlaat
 
Dat dacht ik ook ergens gelezen te hebben.
Ik heb vandaag de K&N luchtfilter geplaatst (ik had al een DNA S2 airbox-mod).

Hij lijkt ietsje meer vermogen te hebben, maar het kan gerust tussen mijn oren zitten ;-)

Ergens in de nabije toekomst wil ik hem nog ietsje korter gaan vertanden, dan is hij helemaal klaar !
 
Ik,denk dat ik ga terugkeren naar de Duke. Ik had vroeger een 2012 maar helaas verkocht aan een Nederlander ;)
Heb nog een Street triple, maar is te belastend voor mijn polsen en knieën.
Ga uitkijken voor een tweedehandse.
Is er nog een verschil,tussen de bouwjaren. 2017 is anders, maar de jaren daarvoor?
 
Is er nog een verschil,tussen de bouwjaren. 2017 is anders, maar de jaren daarvoor?
Model 2012-2015: 2012 is te herkennen aan spaakvelgen, 2013-2015 heeft sportievere velgen
Model 2016-nu: geupgrade blok, digitaal display, etc. KTM heeft onlangs de nieuwprijs van deze modellen omlaag gedaan naar resp 8000 voor de normale en 10000 voor de R, kan wellicht interessant zijn. Ze zullen er vanaf willen nu de Duke 790 er komend jaar aan gaat komen.
succes met shoppen!
 
Hallo allemaal,

Sinds afgelopen vrijdag ben ik eigenaar van een 2012 Duke 690.

full


Optisch helemaal netjes en zoals het zich laat aanzien, is hij motorisch ook tip top.
Weinig km, paar Power Parts en een Leo Vinci slip on demper (zonder DB-killer).
Helemaal blij mee, want ik was gestopt met rijden en had mijn laatste KTM recentelijk verkocht. Het voelde toch naakt zonder motor en vandaar weer wat leuks gekocht.

Het enige wat mij tegenvalt is het geluid. Nu lees ik veel op het formum over een zogenaamde katvervanger, maar weet nu niet wat wijsheid is. Welke katvervanger of linkpipe moet ik hebben? Standaard mapping en LV slip on zonder DB.

Alvast bedankt voor de reacties en tot horens/ziens.

Edit: Iemand toevallig nog een katvervanger te koop? Levertijd van die Fresco is volgens de site 2/3 weken |(
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan