Stand stationaire benzine schroef?

Johniser

Rookie
1 mrt 2008
3
0
Berkel-Enschot
Trotse bezit van GL 1100 uit 1980
weet de stand van mengselschroef nergens terug te vinden

Op het net kom je al snel op Amerikaanse sites

Die hebben andere emissienormen maar daar vind ik van 1,5 tot 3 slagen uit
en alle standen er tussenin

Staan nu op 2,5 en start nu zelfs zonder choke

Van 1000 kan ik wel een en ander vinden carburateur lijken op elkaar maar net anders

Groet John
 
Hallo John,

De stand van de mengselstelschroef wordt vaak in manuals wel aangegeven, maar is meer een richtlijn. Het kan zijn dat een motor beter loopt met een kwartslag meer/minder.

Over het starten zonder choke: Ik heb hier een aantal CX500's staan en 2 van de 3 starten met dit weer (boven de 16 graden) ook zonder choke. De ander staat volgens het boekje afgesteld, start alleen met choke en loopt bij koude motor niet mooi (staat eigenlijk te arm). Ik ga hem dus toch iets rijker zetten.

Als je GL met deze stand goed loopt/start/rijdt zou ik het gewoon zo laten. Liever iets rijker en goed starten met goede koude loop dan arm afstellen met startproblemen en slechte koude loop.
 
Laatst bewerkt:
Starten zonder choke is stationair te rijk maar het is ook zomer nu dus in principe zou dat wel mogelijk kunnen zijn.

Zou de schroef toch een halve slag ofzo indraaien want anders gaat de motorfiets eens hij warm is veel verbruiken/verzuipen bij stationair of ga je zwarte bougie's krijgen bij langdurig stationair.
 
Terug
Bovenaan Onderaan