CB1 loopt stationair onregelmatig, ook na synchroniseren

Ragp

Die hard MF'er
19 sep 2009
399
0
Ik heb de Carbs van de CB1 schoongemaakt en gesynchroniseerd, maar stationair loopt hij behoorlijk onregelmatig.

Zie/hoor:

Hij pakt goed op en bij een stukje rondrijden merk ik verder weinig raars aan hoe hij loopt.

Bougies heb ik al een keer schoongemaakt, maar nog niet vervangen aangezien die behoorlijk prijzig zijn. Wel heb ik om beurten even de bougiedoppen eraf gehad om te kijken of de onregelmatige loop verdwijnt. Dat gebeurt niet, dus daarom leek het me ook niet aan een slechte bougie te liggen. Misschien dat het een bobine is en dat ik er dus twee bougiedoppen tegelijk af moet halen om het te testen?

Iemand ideeën? Valse lucht? Vacuum slang die niet goed is?
 
Ik ga even checken of de mengselschroeven op 2,25 staan. Heb dat wel bij de assemblage zo gedaan als het goed is. Stationair kan ik wel lager draaien maar zie nog niet in waarom dat uit zou maken? Fabrieksopgave is trouwens 1300-1400. Mikte nu op 1500 maar schiet soms omhoog.

Ga zsm checken
 
Na het synchroniseren, de Carbtune pro zie je links hangen in het filmpje... Als je echt denkt dat hij nog niet goed gesyncd is dan moet ik aan de Carb tune gaan twijfelen. Het is inderdaad zo dat de vacuumslangen niet heel strak om de plugjes zaten, maar alle 4 de balkjes van de Carb tune reageerden goed. Ga kijken of ik iets kan verzinnen om de carb tune te testen.

Verhaal hierboven. Moet verschil tussen warm en koud nog testen. Misschien toch ook maar nieuwe bougies dan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan