Versnelling/koppeling probleem

Fellowes

MF'er
23 dec 2012
32
0
Dag allemaal,

sinds kort heb ik een probleempje met mijn yamaha mt-03
als de motor nog koud is dan schakelt hij soepel door en lukt het ook om voor de stoplichten gelijk in zn vrij te zetten.

Maar na zo kwartier rijden schakelt die heel stroef en hoor je ook een harde klik als je schakelt ,en krijg hem dan nauwelijks in zn vrij.

De koppelingshendel die gaat niet helemaal naar achteren pas als ik aan het kabeltje trek.

Heb echt geen idee waar het aan kan liggen

Graag zie ik jullie reacties tegemoet

Groet,

Randy
 
Laatst bewerkt:
Ja dat sowieso ,helaas zijn ze dicht op maandag dacht misschien doe ik het zelf wel even
in ieder geval bedankt voor je reactie

Misschien hebben ze er verkeerde olie in gegooid en plakken je platen aan elkaar. Of de koppeling staat te strak afgesteld. Of misschien is een beetje smeren al genoeg. Maar als je nog garantie hebt zou ik t lekker laten voor wat het is en morgen langs gaan :)
 
Dag allemaal,

sinds kort heb ik een probleempje met mijn yamaha mt-03
als de motor nog koud is dan schakelt hij soepel door en lukt het ook om voor de stoplichten gelijk in zn vrij te zetten.

Maar na zo kwartier rijden schakelt die heel stroef en hoor je ook een harde klik als je schakelt ,en krijg hem dan nauwelijks in zn vrij.

De koppelingshendel die gaat niet helemaal naar achteren pas als ik aan het kabeltje trek.

Heb echt geen idee waar het aan kan liggen

Graag zie ik jullie reacties tegemoet

Groet,

Randy


Daar zit denk ik het probleem, lijkt me de afstelling van de kabel.
 
Maar na zo kwartier rijden schakelt die heel stroef en hoor je ook een harde klik als je schakelt ,en krijg hem dan nauwelijks in zn vrij.

De koppelingshendel die gaat niet helemaal naar achteren pas als ik aan het kabeltje trek.

ik begrijp je niet helemaal. het schakelen is vrij duidelijk maar je hendel?
je bedoelt het koppelinghendel aan je stuur, die wil niet volledig in geknepen worden? en nadat je aan de kabel trekt wil dit wel? welke kabel, je koppelingkabel?

daaraan trekken lijkt me eerder te zorgen dat je de hendel niet meer in kunt trekken namelijk.

maar je zal/zou terug naar de dealer en het is al woensdag, al geweest?
 
Ja inderdaad de koppelingshendel aan mn stuur leek alsof de kabel te strak vastzat (koppelingskabel)

Maar goed ik had de motor dinsdag gebracht en het ging ook om de koppelingskabel ,hij heeft het al besteld dus volgens de dealer krijg ik de motor vandaag of uiterlijk vrijdag
 
Terug
Bovenaan Onderaan