Koppelings probleem Suzuki SV650

Waylander

MF veteraan
28 nov 2005
1.395
954
Beverwijk
Hallo,

We hebben net de kettingset van een SV650 verwisseld en daarvoor moet het koppelings overbreng stukje wat voor het tandwiel zit verwijderd worden.
Maar als ik dat nu weer terugzet werkt de koppeling niet meer???
Het gaat dus om dat busje waar die sleuven inzitten die uitdraaid als je je koppeling intrek.
De kabel hebben we laten zitten maar het lijkt net of het stiftje er niet meer zo ver in gaat als voordat hij eruit kwam.
Ook al gecontroleerd of er een balletje tussen hoort te zitten maar dat is volgend de tekening niet zo..
Iemand nog een idee?
 
Zit de veer er goed in? De veer tussen het wormwiel en de span busjes... span je de kabel wel genoeg voor? het wormwieltje moet wel voldoende draaien om ook daadwerkelijk te ontkoppelen. zet anders ff een foto neer hoe je hem nu heb aangesloten.
 
Ik kan op het moment ff geen goede foto maken, misschien zo ff...
Maar met de veer die je zeg bedoel je toch die je hendel weer terugtrekt? deze zit volgens mij wel goed, bijna helemaal ontspannen als je de hendel loslaat.
Als ik de hendel inknijp duwt ie die pin ongeveer 4 mm het blok in.
Moet dat verder dan? want als ik de stelschroef veel strakker draai lijkt hij t wel iets beter te doen.
Maar aangezien ik daar bij de demontage helemaal niet aangezeten heb lijkt me dat een beetje stug...
 
Je hebt als het goed is de stelschroef die net boven dat wormwieltje zit moeten losdraaien om het veertje los te krijgen en dus uiteindelijk het hele mechanisme. Dus deze moet je zeker wat strakker aan draaien. 4mm is niet genoeg naar mijn idee. Als je even wat strakker doet dan moet je kijken of het idd beter gaat. Daarna wel even kijken of ie niet te strak staat en dus altijd beetje ontkoppelt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan