loopt slecht bij constante snelheid

Broertje750

Rookie
23 feb 2006
9
0
Breda
Hallo allemaal, wellicht is er iemand die het volgende probleem herkent, ik heb een Kawasaki vulcan 1500 en ben er tevreden mee, echter ondervind ik de laatste tijd wat problemen, bij een constante snelheid of het nu 80 is of 100 of 160 dat maakt niet uit dan begint hij te stotteren en te ploffen en dan valt er 1 cilinder uit waarna hij uiteindelijk helemaal uitvalt doordat hij dan niet stationair blijft draaien, start niet direct opnieuw maar wel met gas vol open na enige tijd rijd hij weer normaal totdat ik weer een constante snelheid aanhou, wat heb ik al gedaan, bougie's gereinigd, ook de contacten van cdi en dergelijke gereinigd waren overigens nergens geoxideerd, nwe luchtfiters geplaatst, nieuw brandstof filter, maar het helpt allemaal niets.. heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn. ???
 
Hallo allemaal, wellicht is er iemand die het volgende probleem herkent, ik heb een Kawasaki vulcan 1500 en ben er tevreden mee, echter ondervind ik de laatste tijd wat problemen, bij een constante snelheid of het nu 80 is of 100 of 160 dat maakt niet uit dan begint hij te stotteren en te ploffen en dan valt er 1 cilinder uit waarna hij uiteindelijk helemaal uitvalt doordat hij dan niet stationair blijft draaien, start niet direct opnieuw maar wel met gas vol open na enige tijd rijd hij weer normaal totdat ik weer een constante snelheid aanhou, wat heb ik al gedaan, bougie's gereinigd, ook de contacten van cdi en dergelijke gereinigd waren overigens nergens geoxideerd, nwe luchtfiters geplaatst, nieuw brandstof filter, maar het helpt allemaal niets.. heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn. ???


tankontluchting, rijd eens met de tankdop open.

in het geval van dan wel blijven lopen; alle benzinekanalen en brandstofkraan nakijken en schoonmaken/doorspuiten.

misschien is de carburateur van die cilinder wat verstopt of de brandstofleidingen ernaartoe, kijk dan ook de sproeiers na en lucht/benzinekanaaltjes in de carb.


ik ben dit ooit eens tegen gekomen in een LTD >> die liep op 1 poot. :') -O- p

zie je die hoofdsproeier drijven??
IMAG0426.jpg
 
Laatst bewerkt:
carb cleaner werkt [meestal] lang niet zo goed als een luchtpistool op de benzine/lucht kanaaltjes zetten, of de hele carb los te nemen en te cleanen.

hier zijn verschillende methoden voor.

daarnaast ook zeker de brandstofleidingen nakijken en de benzinekraan op goede werking.



je zou ook nog je bougies kunnen checken op goede werking door ze ff om te wisselen, als het probleem verplaatst is het bv je bougie,

zo niet, bougiedoppen/bobine etc etc.


gewoon 1 voor 1 nakijken :Y
 
tankontluchting, rijd eens met de tankdop open.

in het geval van dan wel blijven lopen; alle benzinekanalen en brandstofkraan nakijken en schoonmaken/doorspuiten.

als hij wel zou blijven draaien met open tankdop, zit het probleem in de tankontluchting, en moet je het probleem boven in de benzinetank in de luchtkanalen zoeken, en niet onderin in de benzinekanalen ;)
 
Bougie is gereinigd, maar heb je ook ander bougies geprobeerd? Een vonkende bougie wil nog niet zeggen dat ie onder belasting ook nog goed werkt.
Verder kan het ook de bougie kap of de kabel zijn en de carburaratie natuurlijk.
Eerst zul je moeten weten welke cilinder niet mee doet dan heb je 50% al opgelost
 
Terug
Bovenaan Onderaan