Honda cbr 600rr start probleem zelden!

Eendenreetx

MF'er
31 aug 2012
203
5
Het is nu alweer de 3de keer deze jaargang dat mijn honda cbr 600rr uit 2003 niet wil starten.
Na 6x de sleutel omgedraaid te hebben gaat die wel aan. Kan dit een probleem met de startmotor zijn? Wel raar dat dit pas 3x in de 2,5 maand voorkomt. Iemand tips voordat ik zaterdag bij de garage langs wip? (voordat die straks een keer niet aan gaat)
 
Kijk eerst even naar je accu of die wel 100% is, als je te weinig power hebt dan heb je nog wel contact maar kan de starter niet meer in de ronte krijgen, als je accu wel goed is dan zou ik de starter na gaan kijken, bij mij bleek dat er 1 koolborstel geen contact maakte, 2 nieuwe erin kost ongeveer 12 Euro, en starter weer als van ouds.
 
Killswitch gebruik ik nooit, zou ook niet weten waarom? Ik zal morgen eens de accu door meten maar ik denk niet dat dat het probleem is. Ik zal anders zaterdag het probleem posten als we het gevonden hebben.
 
Nee tot nu toe alles vlekkeloos. Maar dat had ik de afgelopen 3 maanden eigenlijk ook, alleen die 3x dat die niet wou starten. Accu doorgemeten en alles prima. Dus ga ervan uit dat de corrosie zorgde voor de start problemen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan