Stekker fan gsxr gesmolten

jagsx

MF'er
2 jun 2013
31
0
Mijn fan van mijn k8 1000 deed het niet meer en de motor werd een paar keer heel heet vooral na burnouts (120 graden +)

Dus ik kijken naar die fan dacht dat die kapot was, zag ik dat de stekker los zat en tegen de uitlaat is gekomen. De hele stekker is gesmolten.

Nu is mijn vraag kan ik nu die stekker vervangen of moet ik dat hele draadje dat eraan zit inclusief stekker vervangen? En hoe moet ik dit doen?

Alvast bedankt
 
de stekker is maar een koppel stukje tussen de bedrading van de fan en de motor's kabel boom.

je kan dus de draden direct aan elkaar solderen maar dan kan je later weer niet je fan los koppelen.

indien je zelf gaat solderen gebruik dan krimpkous en zorg dat er geen gesmolten isolatie op je draden zit.
anders ff korter afknippen indien je de ruimte hebt.

en als je geen idee hebt wat krimpkous is vraag het dan aan een persoon die het wel snapt.
zeker als je graag een burn-out doet is die fan erg belangrijk.
 
Nieuw stekkertje halen. Die 2 polen zitten er ingeklikt. Meestal met een soort weerhaaksysteem.
Goed kijken, de juiste palletjes wegduwen en als het goed is krijg je die draadjes 1 voor 1 d'r uit.
 
gewoon nieuw maken. Die pinnen moeten ook bij een nieuw setje zijn. Afknippen en nieuwe klemmen erop en erin klikken.
Maak wel goede verbindingen, anders smelt de stekker door een te hoge weerstand van de stroom door de stekker heen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan